Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 30 av 34

Optimala URLs

  1. #1
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728

    Denna artikel är flyttad till SEO-guide.se:


    Filnamn (URLer)





    Men diskutera gärna artikeln i denna tråden.
    Senast redigerat av Jim Westergren den 2009-05-12 klockan 02:50.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  2. #2
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Att använda .html i slutet på adresser är okej när det gäller småsajter, som är statiska och inte skötta av något publiceringssystem. Ändock - det är skönare och snyggare utan. Dessutom går det då att marknadsföra en undersida offline.

    Värst adresser har de som använder polopoly som publiceringssystem. IDG har med massa punkter och siffror (t.ex. idg.se/2.1085/1.98317 ) och DN ett jättekonstigt system som inte är relevant för fem öre (t.ex. dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1042&a=629559 ). Expressen (som precis har uppdaterat till nya versionen av polopoly) har dock en lite mer relevant adress; expressen.se/sport/skidor/1.598279 . Kategoriserat är ju i alla fall nåt.

  3. #3
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av agaton
    Värst adresser har de som använder polopoly som publiceringssystem.
    Så sant. De kan driva en till vansinne när man ska läsa något. Jag upplever inte ens polopoly som särskilt bra för mig som läsare i övrigt heller. Ofta något problem som stör.

  4. #4
    Elviss avatar
    Elvis Elvis är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    231
    Nu när mina urler är omskrivna, hur mycket skulle ni bedömma att siffran i mitten försämrar "värdet"? Det ser nu ut såhär (låter bli att skriva om med andra ord, det är lättare att förstå såhär, moderator får gärna säga ifrån eller ändra om det inte är tillåtet):

    http://www.presentkuriren.se/presenter/2/Honom.html

    En annan sak jag funderar lite på är att sidorna nu ligger en nivå djupare än tidigare. Dock är det så att 2:an i det här fallet är samma sak som honom.html. Själva sidan ligger alltså egentligen på samma nivå som 2:an och inte under som det ser ut. Men förstår Google det?

  5. #5
    MattiasNs avatar
    MattiasN MattiasN är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    680
    Citat Ursprungligen postat av Elvis
    Nu när mina urler är omskrivna, hur mycket skulle ni bedömma att siffran i mitten försämrar "värdet"? Det ser nu ut såhär (låter bli att skriva om med andra ord, det är lättare att förstå såhär, moderator får gärna säga ifrån eller ändra om det inte är tillåtet):

    http://www.presentkuriren.se/presenter/2/Honom.html

    En annan sak jag funderar lite på är att sidorna nu ligger en nivå djupare än tidigare. Dock är det så att 2:an i det här fallet är samma sak som honom.html. Själva sidan ligger alltså egentligen på samma nivå som 2:an och inte under som det ser ut. Men förstår Google det?
    Varför ersätter du inte 2/ med honom/
    Hogia [Jobb] :: Morlanda Scoutkår [Fritid]

  6. #6
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Jag tror inte siffrorna gör till eller från.

  7. #7
    seattlegrunges avatar
    seattlegrunge seattlegrunge är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    262
    Tror heller inte att siffrorna är till någon nackdel, ta själv en titt på följande url hos mig:

    http://www.marleneofsweden.se/smycken/halsband/2

    2:an fungerar som id till halsband för mig, på samma sätt som 2:an för dig. Märk dock att jag inte använder .html, då jag finner det både fult och att url:en blir mer slimmad utan.

  8. #8
    Björns avatar
    Björn Björn är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    301
    Att urlerna ska vara i stil med "denna-sida.html" eller "denna-sida/" är givet. Men 1000 kronors frågorna är egentligen 1. är det verkligen bättre att avsluta i katalogändelse än .html, 2. hur ska det se ut innan filen/sidan så att säga. Aka, vinner man på att vara deskriptiv framför att vara kortfattad i urlerna.

    tex är :
    http://www.dinsida/artiklar/bilartik...che/911-sidan/
    sämre eller bättre än:
    http://www.dinsida/artiklar/911-sidan/
    eller:
    http://www.dinsida/911-sidan/

    sen som sagt i en annan tråd... vad baserar ni kritiken av .html ändelsen på? jag personligen tycker den inger mer förtroende än att sluta i katalogen. Även om jag vet att man i flera års tid läst om seo-kunnigas förkärlek för katalogändelsen.
    Senast redigerat av Björn den 2007-03-18 klockan 03:27.

  9. #9
    seattlegrunges avatar
    seattlegrunge seattlegrunge är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    262
    Den första url:en du skriver anser jag vara mest optimal, eventuellt att man tar bort ordet "artiklar" från den. Sen är det ännu mer optimalt om du stavar rätt till namnet Porsche

    Så här står det på W3C:s sida om file extensions:

    File name extension. This is a very common one. "cgi", even ".html" is something which will change. You may not be using HTML for that page in 20 years time, but you might want today's links to it to still be valid. The canonical way of making links to the W3C site doesn't use the extension.
    Det står på följande sida:
    http://www.w3.org/Provider/Style/URI

  10. #10
    Elviss avatar
    Elvis Elvis är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    231
    Haha! Seattlegrunge, du är verkligen en språkpolis med hököga. Men det är bra, man vill ju inte ha felstavningar...

    Jag har som sagt en duktig vän som sköter kodningen åt mig, han ville ha de aktuella siffrorna kvar av någon anledning. Så jag ville kolla med er huruvida detta försämrade saker och ting väsentligt, eller om jag skulle låta honom slippa undan med det.

    Förövrigt så ligger din siffra sist, Seattlegrunge. Det måste ju vara bättre än att ha det mitt i, som jag. Om det nu spelar någon stor roll, vill säga.

    PS, trodde att jag redigerade och avlänkade? Jag måste gjort något fel. Men eftersom jag inte blivit utskälld ännu så får det vara som det är... DS.

  11. #11
    Elviss avatar
    Elvis Elvis är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    231
    Edit: Ska dock be honom ta bort html-ändelsen. Om någon länkar, så vill man ju ha den länken kvar även i en oförutsägbar framtid precis som ditt citat säger. Personligen har jag ingen åsikt om huruvida det är varken snyggare eller känns proffsigare eller annat.

  12. #12
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Det är ju bara att tacka och ta emot om någon korrekturläser gratis åt dig

    Jag tycker att det var väldigt billigt att få två stavfel korrigerade mot rykte

  13. #13
    Björns avatar
    Björn Björn är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    301
    Citat Ursprungligen postat av seattlegrunge
    Den första url:en du skriver anser jag vara mest optimal, eventuellt att man tar bort ordet "artiklar" från den. Sen är det ännu mer optimalt om du stavar rätt till namnet Porsche

    Så här står det på W3C:s sida om file extensions:



    Det står på följande sida:
    http://www.w3.org/Provider/Style/URI
    Jag siktar på typeins på porsche hence felstavningen ... men ok. Ang det där från w3c så sure, det är en poäng givetvis, men det säger ju inte speciellt mkt om ifall det verkligen är bättre och mer deskriptivt just nu, samt hur google anser det vara. Sen tror jag det är felaktigt med, att tro att .html kommer bli oanvändbart inom överskådlig framtid. Vilka motiv skulle det finnas för att skapa icke-bakåtompabilitet. Skulle vara typ 50 år framåt snarare, men det är ju helt irrelevant.

  14. #14
    seattlegrunges avatar
    seattlegrunge seattlegrunge är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    262
    Citat Ursprungligen postat av Elvis
    Haha! Seattlegrunge, du är verkligen en språkpolis med hököga. Men det är bra, man vill ju inte ha felstavningar...

    ...

    Förövrigt så ligger din siffra sist, Seattlegrunge. Det måste ju vara bättre än att ha det mitt i, som jag. Om det nu spelar någon stor roll, vill säga.
    Hehe... sorry, kan inte låta bli att upptäcka stavfel, särskrivningar etc, men that's me
    Det får ni ta eller skälla ut mig, I can handle it
    Men det verkar som att ni här iaf tål att jag klagar lite på er stavning, skönt... finns andra forum där folk har svårt att ta emot rättstavningar

    När jag beslöt mig för att ha siffran sist i url:en så hade jag googlat en del på vad som kan vara fördel och nackdel men hittade inget specifikt om det, så jag tänkte på två fördelar, så som jag ser på det:

    1. Placerar man siffrorna sist så kommer ju nyckelordet tidigare i url:en, vilket borde tjäna ett visst syfte, precis som att ett nyckelord väger tyngre ju tidigare man lägger det i title-taggens textsträng.
    2. Om användaren väljer att skriva in domän/url manuellt i adressfältet så är det ju något enklare att välja rätt url direkt om nyckelorden visas före en massa icke lättolkade siffror.

  15. #15
    Elviss avatar
    Elvis Elvis är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    231
    Citat Ursprungligen postat av seattlegrunge
    Hehe... sorry, kan inte låta bli att upptäcka stavfel, särskrivningar etc, men that's me
    Det får ni ta eller skälla ut mig, I can handle it
    Men det verkar som att ni här iaf tål att jag klagar lite på er stavning, skönt... finns andra forum där folk har svårt att ta emot rättstavningar
    Jag är också rätt känslig för detta. Men hittar oftare fel i andras texter än mina egna...

    Sen är det ju så att seo-forums medlemmar generellt uttrycker sig väl, i jämförelse med många medlemmar i de andra forum du syftar på. Och blir således tacksamma på att du uppmärksammar missar. Andra blir nog lite stötta av att bli påminda om sina tillkortahavanden. (Dvs att de skriver i stort sett oläslig svenska).

    Jag lägger ofta in nya texter/produkter sent på kvällarna, vilket ofta leder till märkliga fel som jag hittar dagen efter. Och jag verkar ha en hjärnskada när det gäller just ordet bomull.. (bommull) Jag skulle definitivt bara bli glad om någon hittade fel i mina texter, så att jag kunde korrigera.

  16. #16
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av Elvis
    Jag lägger ofta in nya texter/produkter sent på kvällarna, vilket ofta leder till märkliga fel som jag hittar dagen efter. Och jag verkar ha en hjärnskada när det gäller just ordet bomull.. (bommull) Jag skulle definitivt bara bli glad om någon hittade fel i mina texter, så att jag kunde korrigera.
    Jag har gjort en lista på vanliga fel som jag ser återkommer och brukar söka efter dem med Yahoo.

  17. #17
    seattlegrunges avatar
    seattlegrunge seattlegrunge är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    262
    Citat Ursprungligen postat av Elvis
    Sen är det ju så att seo-forums medlemmar generellt uttrycker sig väl, i jämförelse med många medlemmar i de andra forum du syftar på. Och blir således tacksamma på att du uppmärksammar missar.
    Huvudet på spiken!

    EDIT: Men du, vad anser du om mina belägg för att ha siffrorna sist i url:en som du kan läsa i mina två punkter ovan?
    Senast redigerat av seattlegrunge den 2007-03-18 klockan 18:08.

  18. #18
    Elviss avatar
    Elvis Elvis är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    231
    Det som talar för att det skulle vara bättre att ha siffrorna sist är ju isåfall att nyckelorden kommer tidigare och kanske då får mer vikt. Frågan är ju bara hur stor roll det spelar. Som sagt, kanske inte så mycket men många bäckar små...

  19. #19
    seattlegrunges avatar
    seattlegrunge seattlegrunge är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    262
    Exakt, precis så jag tänkte, många bäckar små bör ju leda till något stort

  20. #20
    Marcins avatar
    Marcin Marcin är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    384
    Man kan även göra URL-rewrite på bilder.
    http://mnowak.se/2007/10/17/battre-u...d-mod_rewrite/

  21. #21
    ptz0ns avatar
    ptz0n ptz0n är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    36
    Vad är egentligen strategin för att undvika att skriva ut någon form av identifikation (i form av id-nummer) för en sida? Om jag till exempel vill skriva om blogg.php?id=123&name=title till endast blogg/title, utan att använda det oinformativa id-nummer som hör till sidan.

    Jim skriver ju om detta i ursprungsinlägget, men hur är igentligen tillvägagångssättet? Då måste istället titeln vara det identifierade värdet, bara? Hur löser ni experter det?

    Edit med en till fråga på ämnet:
    Vilken form av västerländska tecken anser ni är bäst för URLer? ö = oe eller ö = o?

    Har även märkt att Googles egna bloggtjänst Blogger, helt tar bort västerländska tecken från sina URLer. Exempel på detta: "Mörker för såpa" = "mrker-fr-spa", som resulterar i ganska kryptiska URLer.
    Senast redigerat av ptz0n den 2008-04-20 klockan 23:15.

  22. #22
    Hjalmars avatar
    Hjalmar Hjalmar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Jonsered, Göteborg
    Inlägg
    559
    Det du gör är att skapa ett extra fält i databasen som du kallar typ uid eller stub eller nåt. Där i lagrar du "mrker-fr-spa" eller vad det nu kan vara. Sen slänger du på ett index på det fältet. Att göra slagningar mot det fältet blir sedan marginellt långsammare än att slå upp ett numeriskt id (så länge du inte använder wildcards, men det behöver du ju inte...).
    Tidningar.nu - Beställ tidningar

  23. #23
    ptz0ns avatar
    ptz0n ptz0n är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    36
    Citat Ursprungligen postat av Hjalmar
    Sen slänger du på ett index på det fältet. Att göra slagningar mot det fältet blir sedan marginellt långsammare än att slå upp ett numeriskt id (så länge du inte använder wildcards, men det behöver du ju inte...).
    Tack för det snabba svaret Hjalmar!

    Är inte riktigt med på dina slagningar, alltså kombinera "id" och "uid" för att identifiera inlägget? Efter allt man studerat gällande databasdesign och tillämpning känns det lite surt att slänga "id" i sjön. Så att säga..

    Hur säkrar jag att inte få några ounika "uid"? Dt gör ju inget så länge det även kombineras med "id"? Ledsen att jag inte vågar lita på en text-sträng för att identifiera en sida skapad dynamiskt. Mina frågor är egentligen: Funkar det verkligen? och vilka fallgropar är kända?

  24. #24
    Hjalmars avatar
    Hjalmar Hjalmar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Jonsered, Göteborg
    Inlägg
    559
    Här är lite exempel-kod från projektet tuurf.com.

    Detta exempel kan såklart användas för alla typer av data, inte bara användare. Loopen i createUser()-funktionen lägger på en siffra på slutet av den unika användar-identifieraren ifall den hittar en likadan uuid. Det blir alltså hjalmar1 för nästa person som heter Hjalmar.
    Kod:
    function createUser($email,$name,$password) {
    	$uuid_org = urlifiera(mysql_real_escape_string($name));
    	$uuid = $uuid_org;
    	$cnt = 1;
    	$repeat = true;
    	/* FIXME TODO: locking for the table?  */
    	while($repeat) {
    	        $repeat = false;
    	        $sql = sprintf("SELECT id FROM user WHERE uuid LIKE '%s'",$uuid);
    	        $res = mRead($sql);
    	        if (mysql_num_rows($res)>0) {
    	                $uuid = $uuid_org . $cnt;
    	                $cnt++;
    	                $repeat = true;
    	        }
    	}
    	// stoppa in $uuid i user-tabellen tillsammans med den nya usern
    }
    Funktionen urlifiera för att skapa seo-vänliga urls (den kan nog piffas till lite vid behov, har ni förslag så svara gärna med dessa).
    Kod:
    function urlifiera($url) {
        $url = preg_replace("/å/i",'a',$url);
        $url = preg_replace("/ä/i",'a',$url);
        $url = preg_replace("/ö/i",'o',$url);
        $url = preg_replace("/[^a-z0-9\-]/i",'-',$url);
        $url = preg_replace('/--+/','-',$url);
        $url = preg_replace('/^-/','',$url);
        $url = preg_replace('/-$/','',$url);
      return strtolower($url);
    }
    När en slagning görs, tex hxxp://www.tuurf.com/user/hjalmar så är hjalmar uuid. Då har vi en mod_rewrite-regel som säger att vi anropar user.php?uuid=hjalmar

    Kod:
    $sql = sprintf("SELECT * FROM user WHERE uuid LIKE '%s'", mysql_real_escape_string($_GET['uuid']))
    Klarnar det?
    Tidningar.nu - Beställ tidningar

  25. #25
    ptz0ns avatar
    ptz0n ptz0n är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    36
    Yes! Nu klarnar det, och det funkar jättebra!

    Citat Ursprungligen postat av Hjalmar
    Funktionen urlifiera för att skapa seo-vänliga urls (den kan nog piffas till lite vid behov, har ni förslag så svara gärna med dessa).
    Kod:
    function urlifiera($url) {
        $url = preg_replace("/å/i",'a',$url);
        $url = preg_replace("/ä/i",'a',$url);
        $url = preg_replace("/ö/i",'o',$url);
        $url = preg_replace("/[^a-z0-9\-]/i",'-',$url);
        $url = preg_replace('/--+/','-',$url);
        $url = preg_replace('/^-/','',$url);
        $url = preg_replace('/-$/','',$url);
      return strtolower($url);
    }
    Saknas inte borttagning av " och ' samt punkter och kommatecken för $url?

  26. #26
    Hjalmars avatar
    Hjalmar Hjalmar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Jonsered, Göteborg
    Inlägg
    559
    Näh, raden:
    $url = preg_replace("/[^a-z0-9\-]/i",'-',$url);

    Gör om allt som inte är a-z, 0-9 eller - till "-".
    Tidningar.nu - Beställ tidningar

  27. #27
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    144
    Här är min, den tar även hand om alla andra utländska tecken.

    Kod:
    // Generate SEO-url
    function generate_sef($str)
    {
    	// Delimiter
    	$d = "-";
    
    	// Replace umlauts with their basic latin representation
    	$chars = array(
    		' '	=>	$d,
    		'&'	=>	'och',
    		'/'	=>	'-',
    		"\xe5" => 'aa',
    		"\xe4" => 'ae',
    		"\xf6" => 'oe',
    		"\xc5" => 'aa',
    		"\xc4" => 'ae',
    		"\xd6" => 'oe',
    	);
    
    	// Replace specific characters
    	$str = str_replace(array_keys($chars), $chars, $str);
    
    	if (!empty($str)) {
    		// Convert all foreign characters
    		$str = strtr($str, "\xe1\xc1\xe0\xc0\xe2\xc2\xe3\xc3\xaa\xe7\xc7\xe9\xc9\xe8\xc8\xea\xca\xeb\xcb\xed\xcd\xec\xcc\xee\xce\xef\xcf\xf1\xd1\xf3\xd3\xf2\xd2\xf4\xd4\xf5\xd5\x8\xd8\xba\xf0\xfa\xda\xf9\xd9\xfb\xdb\xfc\xdc\xfd\xdd\xff\xe6\xc6\xdf", "aAaAaAaAacCeEeEeEeEiIiIiIiInNoOoOoOoOoOoouUuUuUuUyYyaAs");
    	
    		// Remove all weird characters except the allowed ones
    		$str = preg_replace('/[^a-zA-Z0-9\_\-\+]/', '', $str);
    
    		// Make single dash from double-dash
    		$str = preg_replace("/($d){2,}/", $d, $str);
    
    		return strtolower($str);
    	}
    	return false;
    }
    Johan Wolf <- Du vet att du vill.

  28. #28
    musse1s avatar
    musse1 musse1 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    13
    Hur gör man då när man vill hämta något ur databasen med dessa funktioner?

    Säg att vi har en .htaccess fil som gör om en adressen till seo-vänlig url:

    RewriteRule ^sok/(.*)$ sok.php?text=$1

    Precis innan gjorde vi om söktermen med en av era funktioner. Jag som sökte på "Göteborg-Håkan" fick en omgord adress som såg ut så här:

    hxxp://www.domän.se/sok.php?text=goteborg-hakan

    en rewriterule gjorde denna adress ok:

    hxxp://www.domän.se/sok/goteborg-hakan

    Om jag sedan hämtar ut resultatet med, låt säga, denna kod:

    "SELECT * FROM soktabellen WHERE text LIKE '%'{$_GET['text']}'%'"

    Så blir ju självklart detta fel eftersom i texten finns inte goteborg-hakan, där finns bara Göteborg-Håkan. Hur löser ni detta?

    Ni kan ju inte heller köra funktionen bakvänt och göra om alla o till ö osv. Hur löser ni den biten?

  29. #29
    ptz0ns avatar
    ptz0n ptz0n är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    36
    I söktermer ska du inte skriva om själva söktermen till sökmotorvänlig URL. Jag tycker du har valt en bra struktur genom att använda "sok/".

    Låt termen vara "Göteborg-Håkan".

  30. #30
    musse1s avatar
    musse1 musse1 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    13
    anledningen till just det är att jag även vill publicera sökningarna på siten med en lista "mest populära sökningarna just nu" och vill då använda fina, seovänliga länkar till detta. Men det kanske inte är möjligt, ska fundera lite på detta.

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Indexering av flera URLs på samma gång
    Av Marcin i forum SEO-verktyg
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-10-06, 01:01