Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 31 till 34 av 34

Optimala URLs

  1. #31
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av musse1
    anledningen till just det är att jag även vill publicera sökningarna på siten med en lista "mest populära sökningarna just nu" och vill då använda fina, seovänliga länkar till detta. Men det kanske inte är möjligt, ska fundera lite på detta.
    Jag har ju sett många som gör det. Du får ta och göra någon fullösning kanske och mappa om det där. Med dagens servrar ska det ju vara riktigt hög last innan fulkodning har någon som helst betydelse längre.

  2. #32
    MattiasNs avatar
    MattiasN MattiasN är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    680
    Google tycker inte om när man presenterar sökresultat som statiska sidor.
    Hogia [Jobb] :: Morlanda Scoutkår [Fritid]

  3. #33
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av MattiasN
    Google tycker inte om när man presenterar sökresultat som statiska sidor.
    Jag tror inte de tycker om att man låter indexera sökresultat överhuvudtaget.

    Men vill man ge sidorna meningsfulla namn för användarens skull men inte klarar det med det API man har mot databasen och inte vill försöka bygga om för djupt tycker jag att man i alla fall kan pröva att göra en fullösning kanske rent av med ett litet perl-skript och en flatfil som mappar om. De klarar så oerhört mycket datorerna nu förtiden utan att man märker någon skillnad.

  4. #34
    MattiasNs avatar
    MattiasN MattiasN är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    680
    Citat Ursprungligen postat av hans99
    Jag tror inte de tycker om att man låter indexera sökresultat överhuvudtaget.

    Men vill man ge sidorna meningsfulla namn för användarens skull men inte klarar det med det API man har mot databasen och inte vill försöka bygga om för djupt tycker jag att man i alla fall kan pröva att göra en fullösning kanske rent av med ett litet perl-skript och en flatfil som mappar om. De klarar så oerhört mycket datorerna nu förtiden utan att man märker någon skillnad.
    Det var precis det jag menade. Tack för förtydligandet Hans
    Hogia [Jobb] :: Morlanda Scoutkår [Fritid]

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 2 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 2 gäster)

Liknande ämnen

  1. Indexering av flera URLs på samma gång
    Av Marcin i forum SEO-verktyg
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-10-06, 01:01