Resultat 1 till 11 av 11

[Bortmodererat] - Nya SEO-skojjare?

  1. #1
    Marcins avatar
    Marcin Marcin är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    384
    Detta inlägg gör jag främst för de (förmodligen icke medlemmar) som undrar om [Bortmodererat] är ett seriöst företag.

    Fick följande mejl nyligen:
    ___________________________
    Bästa Företagare!
    Vi har noterat att vid sökning på “[borttaget]†hittar vi er på sidan [borttaget] på Google. Om Ni skulle synas tidigare ökar försäljningen av alla era produkter.

    Största anledningen till att er hemsida ligger långt bak är felaktigheter i kodstrukturen och brist på mängden sökmotorer som listar er hemsida.

    För att rätta till kodstrukturen och se till så att sökmotorerna hittar er, har vi färdiga paket till fasta priser. Tjänsten vi erbjuder hittar ni under
    [Bortmodererat]

    För er hemsida rekomenderar vi ett paket som heter “Business Pro Gold Submissionâ€. Resultatet blir en kraftig ökning i besöksfrekvensen som i sin tur skapar försäljning. Detta paket kostar 6.950 kr och omfattar anmälan till mer än 312.600 sökmotorer och directory varje månad under ett år (12 x 312.600) som t.ex. Google, Yahoo, Lycos, AltaVista, AllTheWeb, FAST, MSN Search, AOL Search, Netscape Search, m.fl.
    Detta är ett verkligt Booster paket för er hemsida!!!

    För mer information, besök vår hemsida [Bortmodererat] Ni kan där själv testa er hemsida under “seo verktygâ€.

    Beställning av tjänsten görs direkt på vår hemsida. Vi följer inte upp detta mail.
    _____________________

    Nej, det är inget fel på min hemsida och det finns förmodligen inte "12x312.600" sökmotorer och kataloger.

    Usch, vilket skräp!
    Senast redigerat av Jim Westergren den 2007-03-19 klockan 13:14. Anledning: Modererat enligt reglerna

  2. #2
    Filhms avatar
    Filhm Filhm är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Stockholm/Spånga
    Inlägg
    31
    Jag gillar sättet att formulära sig ifall man testar deras SEO-verktyg "Warning..." Det roliga är ju att både www . w3c.org, www . idg.se borde köra en makeover enligt deras test av Meta-taggar!

    /Robban

  3. #3
    webguides avatar
    webguide webguide är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    888
    Ja, verkligen skräp och deras svenska på siten tyder knappast på akademiska kvaliteer. Skrämmande dåligt språk faktiskt!
    Fast de sitter ju trevligt till på Patong...

  4. #4
    Filhms avatar
    Filhm Filhm är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Stockholm/Spånga
    Inlägg
    31
    De är på jakt efter "Säljkonsult för webb baserad marknadsföring" här i sverige ifall man tittar under lediga jobb. Så de försöker väl att etablera sig på något sätt i Sverige. Är inte Sundigger.se ledigt, bra namn på en charterresesajt

    /Robban

  5. #5
    Nikke Lindqvists avatar
    Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm, Sverige
    Inlägg
    643
    Ja vad trött man blir.

    Jag trodde vi hade lämnat metatags-fokus för väldigt länge sedan. Och metataggsanalys av förstasidan... Antikt synsätt.

    Men skojare? Det återstår att se. Att de tillhör gruppen lycksökare med en väldigt begränsat vision av vad sökmotoroptimering är för något står däremot alldeles klart.

  6. #6
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    354
    Kul att de påpekar kodfel och själv har 40 fel i sin egen kod
    Dessutom gör de ett stort fel mot besökaren genom att dom tvingar webbläsaren att vara i den storleken dom vill ha den i...

  7. #7
    wintzells avatar
    wintzell wintzell är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    102
    Vad är meningen med deras lilla javascript? Otroligt störande och tillför ju inte layouten någonting... Härliga knappar med "Gratis Website kontroll" och "Se exempelfilmen här!". Önskar dem ändå lycka till, finns säkert många företag som inte vet om att metatags-fokus har ringa betydelse och är villiga att betala ändå.

  8. #8
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    För att vara konsekvent med reglerna har jag moderat tråden. Det är brott mot regel 5.

    Posta det annars på WN.se eller kanske Nikke eller någon annan kan blogga om det.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  9. #9
    Nikke Lindqvists avatar
    Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm, Sverige
    Inlägg
    643
    Citat Ursprungligen postat av Jim Westergren
    För att vara konsekvent med reglerna har jag moderat tråden. Det är brott mot regel 5.

    Posta det annars på WN.se eller kanske Nikke eller någon annan kan blogga om det.
    Sorry Jim. Jag borde ha reagerat på regelbrottet. Tror inte att det blir någon bloggpost om sättet sajten marknadsför sig på heller, men kanske om synsättet på SEO som känns otroligt mossigt.

  10. #10
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Det är värt att notera att den metod som beskrivs i e-postet som skickades direkt strider mot vad Google ber oss användare om. Google vill inte ha några automatiska förfrågningar till sina tjänster, inklusive automatiska anmälningar, och för den delen inga automatiska sökningar.

  11. #11
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)