Resultat 1 till 8 av 8

Kritik önskas!

  1. #1
    Da Bears avatar
    Da Bear Da Bear är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Eslöv
    Inlägg
    72
    Har gjort en liten designändring (ja...igen! ) på sidan www .vinnaprylar.nu

    Ni som minns hur den såg ut innan får ju tala om ni tycker det blev bättre, eller sämre.
    Ni som inte har sett den innan, ja...ni får helt enkelt säga vad ni tycker om helheten.

    Vad har jag då ändrat?
    Jo...tidigare så roterade det 3st tävlingsbanners i formatet 25x25px med tillhörande presentation i kolumnen till höger om innehållet. Dessa har jag nu flyttat och ersatt med reklam i form av textlänkar vilka tidigare kunde ses längst ned i den vänstra menyn.

    Vart tog de tre roterande bannerserna vägen då?
    Dessa har nu blivigt 4st som roterar och har hittat in tillsammans med huvudinnehållet på startsidan och under resp. tävlingskategori.

    Varför?
    För att se om det går att höja CTR för dessa banners.
    De sämsta låg mellan 0-0.3% CTR, och de bästa låg på 0.7-1.0% CTR vilket är alldeles för lågt med tanke på vad det är för banners.

    Synpunkter tack! Både på sidan som den ser ut nu och vad ni tror om att höja CTR på bannerserna.

    PS. Kan man säga "Bannerserna"?

    Edit: Ett par skärmdumpar på hur det var strukturerat före och hur det ser ut nu. Hoppas det är ok att infoga miniatyrbilder i forumet. Länk till lite större bild finns under miniatyren.

    Före

    http://www .forumbilder.se/show.asp?iid=75C5705F

    Efter

    http://www .forumbilder.se/show.asp?iid=76B6B383
    Senast redigerat av Da Bear den 2007-03-22 klockan 20:45.

  2. #2
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Jag märkte först ingen skillnad. Fick läsa mig till det ändringen

    Men jag tycker inte att det ser fel ut på något sätt. Sedan hur det leder till klick kan jag inte svara på.

  3. #3
    Da Bears avatar
    Da Bear Da Bear är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Eslöv
    Inlägg
    72
    Citat Ursprungligen postat av hans99
    Jag märkte först ingen skillnad. Fick läsa mig till det ändringen
    Vad bra, då kan jag kanske känna mig nöjd med ändringen. Lagom osynlig men förhoppningsvis till det bättre

    Citat Ursprungligen postat av hans99
    Men jag tycker inte att det ser fel ut på något sätt. Sedan hur det leder till klick kan jag inte svara på.
    Skall hålla koll på klicken under morgondagen och försöka ge en icke vetenskaplig rapport. Men det verkar som det har gjort nytta, för bara nån minut efter uppdateringen började det klickas

  4. #4
    Da Bears avatar
    Da Bear Da Bear är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Eslöv
    Inlägg
    72
    En GROV uppskattning är att klicken på mina banners har ökat med MINST 200% bara genom att flytta dem till ett litet mer strategiskt ställe på sidan utan att förstöra designen.

    Ta det till er

    Edit: Ska försöka lägga upp ett par skärmdumpar på hur det såg ut före.

  5. #5
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Känner inte till "affility-nätverket" som du är med i. Betalar de per klick eller avslut? Fördelar / Nackdelar. Sidan såg ut att vara på danska.

  6. #6
    Da Bears avatar
    Da Bear Da Bear är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Eslöv
    Inlägg
    72
    Nu är jag inte helt påläst på just det annonsnätverket men de heter Retail Internet och är verksamma i ett antal länder, bland annat Sverige. Vad jag vet så gör de inte så mycket väsen av sig.

    Det är varierande klick och lead. Och vad jag har förstått så kör de dels egna kampanjer, blir anlitade att köra kampanjer och driver kampanjer genom andra annons nätverk, tex tradedoubler.
    Men som sagt, jag har inte full koll på det

  7. #7
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Har de fungerat bra för dig?

  8. #8
    Da Bears avatar
    Da Bear Da Bear är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Eslöv
    Inlägg
    72
    Jadå, det fungerar överlag bra. Ganska enkelt gränssnitt som gärna kunde ha utvecklats lite tycker jag, men enkelt är bra och det fungerar.

    Jag har dock bara varit med sen början på Januari och har inte begärt några utbetalningar ännu så den biten kan jag inte svara på.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Domain Outbound Links Check - kritik och förslag
    Av wintzell i forum SEO-verktyg
    Svar: 40
    Senaste inlägg: 2007-03-21, 13:00