Resultat 1 till 4 av 4

redirecta varthän?

  1. #1
    LaoWangs avatar
    LaoWang LaoWang är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    GBG
    Inlägg
    302
    Vi står i begrepp att köpa övergivna domäner med många länkar och/eller högt PR för att re-directa till någon egen site.
    Nu är bara frågan: till vilken?
    Det självklara kan tyckas vara att redirecta till den site som man vill skall uppleva den största effekten av detta. Men då denna site är tämligen ny, 1 år gammal, är vi lite skraja att Google kommer att bli misstänksam och straffa detta beteende. Finns en sådan risk?
    Alternativet är att redirecta den till en site som förvisso inte har så hög PR , men är gammal. Kan det löna sig?

  2. #2
    webguides avatar
    webguide webguide är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    888
    Nja, ja jo det kan det. Men jag skulle vara väldigt försiktig, Google lär inte ha några problem att avgöra orsaken till 301rna om de väljer att granska siten och då kan ni få problem. Lite skrämselsnack kanske, men det kan ju handla om ganska allvarliga problem.

  3. #3
    MattiasNs avatar
    MattiasN MattiasN är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    680
    Har siterna handlat om samma ämne innan?

    Finns det några sidor av siten ni skall köpa kbar i Googles index?

    Om svaret är ja på dessa två frågor skulle jag göra följande:

    DNS peka domänen till en server där du kan jobba med 301or.

    Leta upp alla sidor för domänen som finns i SERPen skapa en sida som tar emot dessa och skicka dem in i rätt sida på din domän. Startsidan på domänen pekar du till din startsida om dessa har stämt överns innehållsmässigt. Annars tar du en undersida som passar den tidigare startsidans innehåll.

    Jag tror inte Google straffar dig om dug gör detta med en domän eller två men var gränsen går för när Googles automatiska varningsklockor börjar ringa och du får en manuell granskning vet nog bara några få personer i världen och jag tror inte de vill dela med sig av den informationen
    Hogia [Jobb] :: Morlanda Scoutkår [Fritid]

  4. #4
    Nikke Lindqvists avatar
    Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm, Sverige
    Inlägg
    643
    Jag kan bara hålla med. Arbeta klokt!

    Att rakt av ställa över en hel sajt till förstasidan på en anann sajt är inte lösningen. Så fort du har tagit över sajten så går du igenom det tidigare innehållet med hjälp av site-kommandot i såväl Google som i Yahoo Site Explorer. Rikta sedan var och en av de gamla sidorna till den sida som har det bäst överensstämmande innehållet på din ettåriga sajt.

    Om då de nya domänerna inte har någonting alls med temat att göra? Ja... I så fall kan du ju lika gärna re-directa till förstasidan, men jag skulle inte med någon enorm effekt av det (förutom trafikeffekten då förutsatt att de inköpta domänerna har någon trafik).

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)