Resultat 1 till 5 av 5

Godaddy - akta er :|

  1. #1
    Gustafs avatar
    Gustaf Gustaf är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    localhost
    Inlägg
    135
    Det jag själv råkade ut för var att jag överskred min trafik med 144GB på ett 250GB/mån konto. Vilket resulterade i en räkning på ca $300
    Det mest irriterande var att man bara fick ett varningsmail när man var över sin gräns, dvs det fanns ingen möjlighet att undvika att betala. Klart man får skylla sig själv, men man tycker att dom kan vara lite mer tillmötesgående när räkningen för en halv månads extra trafik (alltså 144GB) går på ca 4 årsavgifter för kontot man har (kontot kostade ca $70 per år). Gissa om jag flyttar

    Incidenten fick mig iaf att få upp ögonen på allt det andra snaskiga saker dom har gjort.

    En sökning på [ godaddy sucks ] ger en fingervisning.

    När jag började berätta om detta för folk fick jag reda på att jag har en bekant som råkat ut för att dom stängde ner alla hans siter på godaddy pga 1 abusemail om att han hade spammat (och det får man i 99% av fallen om man har mailinglistor). Sedan krävde dom $70 för varje site för att aktivera dom igen. Efter långa förhandlingar löste det sig genom att han betalade 30$ per domän för att få dom flyttade till en annan registrar.

    Det är lätt att vara klok i efterhand, men ville varna andra som funderar på att använda dom.

  2. #2
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Det är många webbhotell som fungerar likadant. Man har en limit på trafiken, och om man överskrider den så får man betala extra. Utan att de meddelar någonting över huvud taget.

    Men visst känns det hutlöst att den extra avgiften är så pass hög.

    I vissa fall har jag även hört talas om att webbplatsen stängs ned när bandbredden för innevarande period är slut.....

  3. #3
    Per Renemarks avatar
    Per Renemark Per Renemark är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    505
    De var tråkigt att höra.

    Hur kunde det i första läget gå så illa att du överskred med 144gb?
    Affiliate sedan 2006 Seodev.

  4. #4
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Vasastan, STHLM
    Inlägg
    231
    Något som skulle vara intressant att höra är snarare hur de sköter sin domänhantering. Jag med flera använder dem för bulkhantering av domäner, och jag har klarat mig bra hittils. Enkelt att föra över domäner osv. Sen har de snuskigt billiga årsavgifter.. Kan dock inte uttala mig om hostingen.
    Webmoney.se (ny blogg) | MarketingLab (Consulting)

  5. #5
    Gustafs avatar
    Gustaf Gustaf är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    localhost
    Inlägg
    135
    Citat Ursprungligen postat av per_r
    Hur kunde det i första läget gå så illa att du överskred med 144gb?
    Trafiken ökade ganska mycket, och det är ju inte första grejen man kollar...



    Det jag läst om domänhanteringen var inte så bra, så jag har börjat flytta till namecheap, de har ju också väldigt låga avgifter.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)