Resultat 1 till 5 av 5

Pinga live.com för att snappa upp sitemap.xml

  1. #1
    seattlegrunges avatar
    seattlegrunge seattlegrunge är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    262
    Finns det någon sorts möjlighet att pinga live.com så att den kollar senaste versionen av sitemap.xml? Alternativt att man säger till live.com på något annat sätt, ungefär som man kan göra i Googles webbverktyg?

  2. #2
    seattlegrunges avatar
    seattlegrunge seattlegrunge är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    262
    Ingen som har några idéer?

    Grejen är den att jag råkade slänga upp en totalt felaktig version av förstasidan på en viktig sajt, vilket jag upptäckte redan efter max 10 sekunder, så jag slängde upp den korrekta versionen igen. Under just dessa 10 sekunder så besökte live.com förstasidan och la den i sin cache!!! Så himlans typiskt! Nu vill jag säga till live.com att hämta hem och cacha rätta versionen, för nu stämmer inte meta-taggar eller utseende för sajten hos live.com, så har det varit i nästan tre veckor nu
    Senast redigerat av seattlegrunge den 2007-03-31 klockan 13:00.

  3. #3
    seattlegrunges avatar
    seattlegrunge seattlegrunge är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    262
    Ingen som hade nån aning om detta märkte jag

    Men nu gör det inget längre... live.com har cachat om förstasidan av sajten nu ikväll... skönt!

  4. #4
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    348
    Nu finns en funktion för att pinga dem om man registrerar sig på deras motsvarighet till webmaster tools och lägger till en sitemap så listar de även en adress för pingning. Det hela ser fortfarande ganska beta ut och man kan bara lägga upp en sitemap.
    Senast redigerat av David Olofsson den 2008-10-30 klockan 17:55.
    Inte längre 1:a på sökmotoroptimering. Vera&John.

  5. #5
    Daniels avatar
    Daniel Daniel är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    147
    Testa:
    http:// webmaster.live.com/ping.aspx ?siteMap=http:// www. sida.se/sitemap.xml

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)