Resultat 1 till 3 av 3

Prognos för sommaren?

  1. #1
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Jaha. Nu börjar man märka av solen i intäkterna när det kommer till adsense liksom förra våren. Skönt nog har man inte suttit och dum optimerat för de intäkterna utan tagit det för en bonus.

    Men likväl dessa soliga kvällar skär bort en hel del pengar. För vissa grupper av nyckelord är skillnaden ganska tydlig. Vi har kompenserat det med att satsa på vår-tema vilket ökar in antalet besökare från RSS ganska tydligt. Resultatet av det är att antalet läsare från RSS har ökat upp närmare 15 procentenheter.

    Likväl en regnig sommaren skulle vara långt ifrån otrevligt. Hur ser prognosen ut? Ska vi kanske göra någon gemensam regndans? Uppföra någon form av avgudabild? Offra något?

  2. #2
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Det enda jag sett de närmaste dagarna (slutet av mars) är en 40% drop i AdSense inkomsterna. Det roliga är att jag fortfarande har samma antal sidvisningar och klick (CTR) i AdSense så det beror inte på färre antal besökare. Måste bero på att de "mindre köparna" av sökord i min nisch inte hade speciellt många kr kvar på sina konton, möjligen att ett par st avlslutade sina kampanjer etc.

    Igår var nämligen AdSense-inkomsterna nästan uppe i det normala ... fattades kanske 10%.

    OCH! jag säger som du hans99. AdSense är inte den huvudsakliga inkomstkällan, men den är grädden på moset ... och ett lätt sätt att få mindre, nystartade, siter att hålla sig flytande om man säger så.

    I övrigt tycker jag site-annonseringen ökat med flera hundra procent i år mot förra året ... har t o m fått säga nej till flera stycken annonsörer då jag inte haft plats

    cya,
    /PatrikB

  3. #3
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Samma här.. Samma antal klick i de nischerna som inte är knutna till vintern, men tyvärr mindre per klick.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)