Resultat 1 till 12 av 12

Google adsense

  1. #1
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  2. #2
    Per Renemarks avatar
    Per Renemark Per Renemark är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    505
    Nej, adsense ger inte pagerank.

    Tror det bara är en myt, att reklam drar ner besöksantalet. Rent generellt tror jag en sajt med intäkter vinner på långsikt över en utan.
    Affiliate sedan 2006 Seodev.

  3. #3
    MattiasNs avatar
    MattiasN MattiasN är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    680
    Citat Ursprungligen postat av per_r
    Nej, adsense ger inte pagerank.

    Tror det bara är en myt, att reklam drar ner besöksantalet. Rent generellt tror jag en sajt med intäkter vinner på långsikt över en utan.
    Däremot kan man, om man har för aggresiv adsense annonsering på sin sida, ha svårare att få naturliga inlänkar.
    Hogia [Jobb] :: Morlanda Scoutkår [Fritid]

  4. #4
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    För en nystartad sajt är det väldigt farligt att ha många annonser. Varken kataloger, besökare eller någon annan gillar att sidor har annonser. Är det en stor sida (läs Lunarstorm och Aftonbladet) är det självklart dock förlåtet, eftersom de redan är hemmastadda...

    Men Adsense ger inte pagerank. En del påstår att det är lättare att få Google att crawla sidan, eftersom Adsense ändå "crawlar" på något sätt av sidan. Men inget bekräftat - och jag tror det är helt frånskilt Googles indexeringar av sidor.

  5. #5
    John Ivarssons avatar
    John Ivarsson John Ivarsson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    147
    Ja det kan nog snarare vara negativ att använda adsense i den bemärkelsen att google vet vilka sidor du äger på ett annat sätt (om du inte sköter dig rätt förstås). För jag antar att folk inte använder flera adsense konton...

  6. #6
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Det är bara en fråga om måtta och i vilket sammanhang. Om sidan är helt ny eller inte har ingen betydelse. En besökare vet knappast om sidan funnits i en dag eller ett år.

    Sedan är det en liten fråga om vilken bransch man verkar i. Agatons exempel är det där sidor man förväntar sig reklam och inte reagerar nämvärt, även om det går till överdrift där ibland. Men vissa verksamheter ger ett inte fullt så trovärdigt intryck om det finns reklam på de sidorna.

  7. #7
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Jag skulle gärna se att sajter med fler visningar fick en elegantare Google adsense box. Och då för att skilja ut från alla MFA sajter. Allt MFA skadar fötroendet för alla sajter som gör Adsense menar jag.

    Den här nya designen på Google adsense tycker jag dock är ett lyft (kan man inte ge en tumme upp med smilies?)

  8. #8
    John Ivarssons avatar
    John Ivarsson John Ivarsson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    147
    Njae då skulle nog många avstå från att anvnda adsense för att inte skylta att de inte har så många visningar.

    hehe jo men jag tycker nog både och med den nya designen. Tycker logon känns lite väl stor ibland. Vissa sidor känns helt enkelt mindre seriösa med en stor google logga här o var

  9. #9
    Hjalmars avatar
    Hjalmar Hjalmar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Jonsered, Göteborg
    Inlägg
    559
    Ööh.. adsense premium heter det ju. 20m visningar i månaden. Jag är på 1/20 hitills :P
    Tidningar.nu - Beställ tidningar

  10. #10
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av Hjalmar
    Ööh.. adsense premium heter det ju. 20m visningar i månaden. Jag är på 1/20 hitills :P
    Får dessa någon särskilt som skiljer ut dem för besökaren från alla f*******e MFA sajter som ger alla sajter med Adsense dåligt rykte?

    En miljon verkar förövrigt väldigt bra. Vi har en bra bit (eller hur man nu uttrycker stora enheter på ett smidigt sätt utan att förnedra sig) att gå dit.

  11. #11
    Nikke Lindqvists avatar
    Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm, Sverige
    Inlägg
    643
    Att Google har satt gränsen så högt är ingen slump. De vill ha med stora sajter med många besökare i nätverket, men skulle aldrig lyckas med samma regler som gäller för mindre sajter. AdSense ger helt enkelt inte tillräckligt med pengar till sajter med många sidvisningar, särskilt inte för sajter som dessutom har många sidvisningar per besökare.

    Jag driver två sajter som har gott och väl över en miljon sidvisningar i månaden var, men de får båda stortryk inkomstmässigt av små sajter som bara lyckas dra in ett par tusen månatliga sidvisningar. Däremot lever dessa gott på direkta annonssamarbeten istället.

  12. #12
    Hjalmars avatar
    Hjalmar Hjalmar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Jonsered, Göteborg
    Inlägg
    559
    Enda exemplena jag kan komma på ur huvudet just nu är NY Times (http://www.nytimes.com/2007/04/11/bu...PIUFG3YI4E1SrQ) slashdot.org och wired.com. Hittar dem inte just nu på wired dock, de kan ha tagit bort dem i samband med deras senaste redesign.

    På ny times är det ju tydligt att de har egna ads, testa view source och sök på google_ad. Ser inte alls ut som vanligt.

    Även Sedo har ju customized ads, massa andra parkeringssidor har det med, tom statiska annonser lyckas de få => indexering av parkerade domäner med adwords-content. Det är förjävla tragiskt. Do no evil.. my ass.
    Tidningar.nu - Beställ tidningar

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Jotspot + Google = Sant
    Av hans99 i forum Nyheter
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2020-06-15, 08:38
  2. Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-09-13, 21:49
  3. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-23, 03:25
  4. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-11-30, 01:08
  5. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-06-19, 09:23