Resultat 1 till 7 av 7

Dags för nummerdomänerna

  1. #1
    Nikke Lindqvists avatar
    Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm, Sverige
    Inlägg
    643
    Jag sitter i stor spänning och väntar på vilka sifferdomäner jag kommer att kunna lägga vantarna på idag. Jag har beställt en hel drös via mitt webbhotell som sitter med fingret ovanför beställningsknappen nu klockan 10.

    De allra flesta sifferdomäner är visserligen fullkomligt kass ur ett SEO-perspektiv, men många av dem är underbara kommande varumärken.

    För att få in åtminstone någonting som liknar anknytning till forumets ämne i den här tråden, så skulle jag tro att de allra flesta betalnummer kommer att ryka rätt snabbt. Om jag hade ett skulle jag genast boka .se-domänen och använda denna till AdWords och Yahoo! Search Marketing. Det måste ju vara ett rent makalöst sätt att lura PPC-systemen.

    Vilka nummerdomäner jag själv har bokat? Det får ni veta efter klockan 10.00.

  2. #2
    Nikke Lindqvists avatar
    Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm, Sverige
    Inlägg
    643
    Jag fick fyra av mina beställda domäner, och det blev de geekigaste av alla. Nu kan jag ju inte publicera namnen på dem utan att bryta mot forumreglerna, men de har med server-koder att göra....

  3. #3
    Rasmuss avatar
    Rasmus Rasmus är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Soliga Skåne
    Inlägg
    78
    "de geekigaste av alla" får jag gissa på att du fick 1337.se ?

  4. #4
    Princips avatar
    Princip Princip är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2006
    Inlägg
    192
    Jag hade flera bokade men fick otroligt dålig utdelning. För att inte heller bryta reglerna så säger jag bara att jag fick ett par riktnummer, dessvärre inte sthlm eller gbg...

  5. #5
    Nikke Lindqvists avatar
    Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm, Sverige
    Inlägg
    643
    Mina har med server-svarskoder att göra, men jag missade dessvärre den mest kända.

  6. #6
    Princips avatar
    Princip Princip är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2006
    Inlägg
    192
    Får jag gissa att siffrorna 4 och 0 ingick i den? Det var nog många som var ute efter dem.

  7. #7
    Macckes avatar
    Maccke Maccke är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för Köp, sälj eller byt
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    London, England
    Inlägg
    445
    Jag försökte med ett antal, 08.se, 046.se, 054.se, 019.se, 016.se - kort och gott, städer med mer än 75 000 invånare. Fick ingen av dem dock. Tror ändå inte så mycket på sifferdomäner, dem har funnits länge under .com och hur populärt är det där? Som PPC domäner för betalnummer är dem nog bra, samt 08.se å sånt är ju givna, men annars är dem flesta nog rätt värdelösa

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Det är väl dags..
    Av rix i forum Introduktion
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-25, 17:55
  2. Dags för min introduktion...
    Av whyld i forum Introduktion
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-09-02, 15:53