Resultat 1 till 16 av 16

SEO-Forum.se i Internetworld

  1. #1
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Lund
    Inlägg
    387
    Tänkte bara gratta om publiciteten i senaste numret av Internetworld.

    Intrresannt läsning dessutom.
    Köp länkar - Säljer permanenta länkar

  2. #2
    seattlegrunges avatar
    seattlegrunge seattlegrunge är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    262
    Vad står det? Vi som ännu inte hunnit köpa tidningen eller inte har möjlighet till det just nu vill gärna stilla vår nyfikenhet

  3. #3
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Oj,

    Den måste jag köpa
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  4. #4
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Lund
    Inlägg
    387
    Artikeln sträcker sig över fem sidor och handlar om etiken inom SEO och hur den har utvecklats i Sverige. Jim Westergren, Nikke Lindqvist och Hans Sandblom är några som blir citerade i artikeln.

    Som ni säkert förstår är det svårt för mig att gå in på någonting i detalj men jag rekommenderar er att köpa den (Nr 4, Maj 2007 av Internetworld).

    Edit: Ett tips! Ni som är Studenter (med csn-kort) kan få Internetworld för 270kr/år istället för 639kr exkl moms som det annars kostar.
    Senast redigerat av Fredrik Eriksson den 2007-04-16 klockan 17:45.
    Köp länkar - Säljer permanenta länkar

  5. #5
    Elviss avatar
    Elvis Elvis är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    231
    Kanske dyker upp en fin länk hit då Jim, om de skriver om det på webbsidan sen... Du gillar ju länkar har jag hört...

  6. #6
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Hehe, omnämnande av namn och forum (positivt hoppas jag) till stor läsarkrets är väl värt långt mycket mer än en fjuttig länk
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  7. #7
    John Ivarssons avatar
    John Ivarsson John Ivarsson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    147
    Ja det var riktigt bra reklam för SEO-forum.
    Vi ingår ju i andra generationens SEO eller hur ska man tolka det? ^^
    Men seriöst så fungerar detta forum hur bra som helst och jag tror faktiskt det spelar en större roll över hur SEO branchen i Sverige har och kommer förändras.

    Tack alla forumskamrater!

  8. #8
    Magnuss avatar
    Magnus Magnus är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    770
    Citat Ursprungligen postat av Jim Westergren
    Hehe, omnämnande av namn och forum (positivt hoppas jag) till stor läsarkrets är väl värt långt mycket mer än en fjuttig länk
    Man ska inte underskatta idg-länkar
    Grundare till Brath. Min blogg: magnusbråth.se

  9. #9
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Jag läste artikeln igår och det var ju kul att alla ni + seo-forum blev nämnda och citerade!

    Inget nytt under solen för oss som funderat över frågan tidigare, men ändock intressant artikel.

  10. #10
    Håkan Liljeqvists avatar
    Håkan Liljeqvist Håkan Liljeqvist är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    161
    Fick tag i ett exemplar igår och hade en trevlig stund med att läsa artikeln.
    Välskrivet och kul att sunda röster från branschen fick komma till tals.

  11. #11
    Daniels avatar
    Daniel Daniel är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    147

  12. #12
    wintzells avatar
    wintzell wintzell är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    102
    Citat Ursprungligen postat av Elvis
    Kanske dyker upp en fin länk hit då Jim, om de skriver om det på webbsidan sen... Du gillar ju länkar har jag hört...
    Bidde ingen länk...

  13. #13
    Elviss avatar
    Elvis Elvis är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    231
    Äsch, de har ju skrivit ut adressen och länkat till alla andra. Är nog bara ett misstag.

    Edit: Har mailat dem och påpekat det. Får se om de fixar till det. Men de får väl en del mail, så det dröjer kanske innan de hittar min lilla begäran... Klart grabben ska ha en länk!

  14. #14
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av Elvis
    Äsch, de har ju skrivit ut adressen och länkat till alla andra. Är nog bara ett misstag.

    Edit: Har mailat dem och påpekat det. Får se om de fixar till det. Men de får väl en del mail, så det dröjer kanske innan de hittar min lilla begäran... Klart grabben ska ha en länk!
    Det blev en väldigt bra artikel för de flesta SEO-leverantörer. Sedan tycker jag att den blev leverantörsstyrd. Men det får IDG och läsarna räkna med när IDG betalar sina skribenter som de gör.

    Elvis är ju den som förtjänar en länk genom att hon "gjorde" artikeln. Sådana här artiklar blir aldrig bra utan färg från verkligheten. De första talstrecken gav ju artikeln en god ingång. Lär ha fått många att läsa artiklar.

    Förvånar mig att de inte gjorde helgläsning av artikeln.

  15. #15
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Tycker att följande citat från webmasternetwork, från användaren "finnmera" säger det mesta om hur stor tillit vi ska sätta till att TS kan rensa upp i "SEO-träsket":

    Jag satt själv med i den arbetsgruppen som TS hade för deras revidering utan att själv ha gått med på revideringen (tillhör de tveksama jag med, men man vill ju bidra om man kan).
    Då vi vid den tidpunkten inte jobbade i den omfattningen med SEO så kunde jag stå som en kritisk röst mot den tekniken, men då många av de andra företagen hade den tekniken i sin produktportfölj så kunde inte TS då förbjuda cloaking utan de pratade om att eventuellt ta fram 2 olika logotyper.
    En för onpage och en för cloaking teknik
    Jag föreslog då på skämt att de kunde göra loggan för cloaking suddig. och det togs emot med blandade känslo r kring bordet om man säger så
    För mig bevisar detta bara att de tidigare har sprungit "de större aktörernas ärenden". Om jag ska sätta någon som helst tillit till dem, så har de väldigt mycket att bevisa!

  16. #16
    Elviss avatar
    Elvis Elvis är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    231
    Citat Ursprungligen postat av Elvis
    Äsch, de har ju skrivit ut adressen och länkat till alla andra. Är nog bara ett misstag.

    Edit: Har mailat dem och påpekat det. Får se om de fixar till det. Men de får väl en del mail, så det dröjer kanske innan de hittar min lilla begäran... Klart grabben ska ha en länk!
    Dubbelkollade när jag ändå var inne på idg idag. Nu har seo-forum fått sin länk! Pluspoäng för att de faktiskt lyssnar på en sån begäran, tycker jag.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)