Resultat 1 till 23 av 23

Top 1000 Keyword Position Check

  1. #1
    wintzells avatar
    wintzell wintzell är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    102
    Idag har jag lekt och det blev följande resultat.

    Ett program som kontrollerar vilken position i SERPen din sida ligger på ett visst sökord. Skillnaden mellan många andra är att detta program hanterar top 1000 istället för top 100 och använder sig inte av google API som tydligen kan ge en hel del felaktiga resultat.


    Rapportera gärna buggar, kom med kritik och förslag o.s.v.

    Top 1000 Keyword Position Check

    Edit:
    13 Jun 2010 - Ny version med stöd för flera sökord och flera domäner samt spara/öppna.
    30 Jun 2010 - Fixade bugg som uppstod när nyckelord inte fanns i top 1000.
    5 Jul 2010 - Åtgärdade att programmet inte hittade https.
    6 Jul 2010 - Programmet gav felaktigt resultat p.g.a. bilder, videos, nyheter och blogresultat - numera åtgärdat. För mer info se nedan.
    Senast redigerat av wintzell den 2010-07-06 klockan 11:23.

  2. #2
    Da Bears avatar
    Da Bear Da Bear är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Eslöv
    Inlägg
    72
    å ä ö saknar jag.

  3. #3
    wintzells avatar
    wintzell wintzell är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    102
    å ä ö åtgärdat!

    Något annat?

  4. #4
    wintzells avatar
    wintzell wintzell är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    102
    Jag tar en liten bump på detta då det bara är ett dussin som laddat ner programmet. Är sättet man laddar ner programmet på skrämmande? Eller är det bara skrämmande att ladda ner ett .zip-fil med ett .exe program i?

  5. #5
    Da Bears avatar
    Da Bear Da Bear är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Eslöv
    Inlägg
    72
    För mig är det inga problem, virusprogram osv har väl alla?

    Allt som hjälper en är bra

  6. #6
    MattiasNs avatar
    MattiasN MattiasN är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    680
    Ett bra program men jag skulle vilja lägga till en lista med sökord som jag vill kolla mot min domän.

    lite som DP Keyword Tracker som nog sjunger på sista versen just nu.
    Tror att Google inom kort kommer att stoppa sökningar via gamla APIer.

    Gärna också köra mot MSN och Yahoo men inget måste.

    Kunna spara en resultatfil på datorn för hela listan och kunna se förändringar över tid.
    Hogia [Jobb] :: Morlanda Scoutkår [Fritid]

  7. #7
    wintzells avatar
    wintzell wintzell är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    102
    Citat Ursprungligen postat av MattiasN
    Ett bra program men jag skulle vilja lägga till en lista med sökord som jag vill kolla mot min domän.

    lite som DP Keyword Tracker som nog sjunger på sista versen just nu.
    Tror att Google inom kort kommer att stoppa sökningar via gamla APIer.

    Gärna också köra mot MSN och Yahoo men inget måste.

    Kunna spara en resultatfil på datorn för hela listan och kunna se förändringar över tid.
    Bra grejer. Skall försöka fixa detta när jag får lite tid över, uppdaterar då i tråden.

  8. #8
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Hittade denna tråd av en slump. Jag har också använt detta program och tycker det är helt fantastiskt.
    Det är väl GUI:t som skulle behöva snyggas till. Dessutom efterlyser jag också funktioner som att spara sökningar, gärna med flera sökord per domän (dvs, jag sparar inställningar per domän) och att se statistik på förändring per sökord.

  9. #9
    SEOgeeks avatar
    SEOgeek SEOgeek är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    37
    Tackar för verktyget!
    Jag kan hjälpa dig snygga till interfacet om du vill.
    Det är väl bara en bild?

  10. #10
    wintzells avatar
    wintzell wintzell är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    102
    Det är kul att detta program fortsätter att användas. Jag har länge varit sugen på att implementera flera av de funktioner som ni föreslår samt göra ett seriöst gränssnitt istället för en gammal 10 minuters photoshopsession.
    Kunderna kommer emellertid först vilket har lett till att jag inte har hunnit göra något av det jag önskat på verktyget under de senaste 1½ åren.

    Att programmet används ger lite extra motivation och förhoppningsvis kommer jag kunna få någon ledig dag under hösten då jag kan göra om programmet.

    StefanBergfeldt - Du verkar vara helt inne på MattiasN:s spår som låter bra.

    SEOgeek - Mycket trevligt att du erbjuder dig att bidra, det ger mer bekräftelse på att programmet är vettigt! Det verkar dock onödigt att göra om det innan de nya ändringarna är implementerade.

  11. #11
    Christianjs avatar
    Christianj Christianj är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    sep 2008
    Inlägg
    25
    Jag håller helt med om det som StefanBergfeldt sa. Att det vore skönt att kunna spara sökningar, och kunna göra sökning på flera sökbegrepp samtidigt. Och i ett andra steg kunna presentera den statistik för att göra verktyget komplett så att man själv slipper att skapa en egen mall där man för in dessa data.

    Annars måste jag säga att verkyget fungerade bra, det var precist och snabbt. Mycket bättre än ett annat liknande verktyg som jag har provat.

  12. #12
    Elviss avatar
    Elvis Elvis är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    231
    Jag testade, men det verkade inte riktigt fungera för de sökord jag provade. Några av våra viktigaste som vi innehar position 1-3 i google på fick resultatet att de inte ens fanns med bland top 1000?

    Edit: Kanske beror det på att det är svenska ord, fast de finns på engelska i en helt annan betydelse? Ditt verktyg utgår inte ifrån sökningar gjorda i Sverige kanske?

  13. #13
    wintzells avatar
    wintzell wintzell är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    102
    Citat Ursprungligen postat av Elvis
    Jag testade, men det verkade inte riktigt fungera för de sökord jag provade. Några av våra viktigaste som vi innehar position 1-3 i google på fick resultatet att de inte ens fanns med bland top 1000?

    Edit: Kanske beror det på att det är svenska ord, fast de finns på engelska i en helt annan betydelse? Ditt verktyg utgår inte ifrån sökningar gjorda i Sverige kanske?
    Har du valt språk till swedish då?
    När du har gjort en check så kan du klicka på "goto search" och då kommer du till sökningen som gjorts. Finns din sida med där?
    Verktyget gör alla sökningar på google.com/ie? och sedan beroende på valt språk så blir det hl=sv (för svenska). När man kör en sökning på ie? istället för search? (detta då i adressfältet) kan det skilja lite då de verkar tas från olika databaser, men aldrig, såvida inte en sida har blivit bannad från google och detta endast hunnits uppdatera i ena databasen, så mycket som från 1:a placering till sämre än 1000:e placering.

    Återkom gärna Elvis!


    Edit:
    Kanske skulle man i tillsammans med de nya ändringarna ni föreslagit också göra så att den söker från search? istället så att resultatet är från samma databas som då man söker "normalt"? Nackdelen med denna ändring skulle då vara att verktyget blir långsammare.

  14. #14
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Jag vill inte se att den söker från Search, eftersom det då skulle behövas 100 sökningar för att få fram resultatet, istället för 10 som det är nu (antar jag).

    Har redan lyckats få företaget tillfälligt avstängt från sökmotorn genom att köra för hårt med liknande verktyg (inte detta).

    Däremot skulle jag gärna se en ny version av programmet.

  15. #15
    Christianjs avatar
    Christianj Christianj är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    sep 2008
    Inlägg
    25
    Märkte en till sak som har med användarvänlighet att göra.
    Att man tillåts att kopiera in tecken med ctrl+v, det går inte per idag, som det är nu måste man högerklicka och "klistra in". Jag med flera kanske oftast använder ctrl+v.

  16. #16
    Elviss avatar
    Elvis Elvis är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    231
    Citat Ursprungligen postat av wintzell
    Har du valt språk till swedish då?
    När du har gjort en check så kan du klicka på "goto search" och då kommer du till sökningen som gjorts. Finns din sida med där?
    Verktyget gör alla sökningar på google.com/ie? och sedan beroende på valt språk så blir det hl=sv (för svenska). När man kör en sökning på ie? istället för search? (detta då i adressfältet) kan det skilja lite då de verkar tas från olika databaser, men aldrig, såvida inte en sida har blivit bannad från google och detta endast hunnits uppdatera i ena databasen, så mycket som från 1:a placering till sämre än 1000:e placering.

    Återkom gärna Elvis!
    Helt rätt, jag missade att välja språk där ja. Nu hamnade resultatet 2 placeringar sämre än det verkliga vilket är helt rimligt enligt vad du skrev. Men så små fel är ju helt ok, man har ju egentligen inget behov av att kontrollera topplaceringarna och om man ligger på plats nr 860 eller 862 har ju ingen betydelse.

    Bra mojäng du har fixat!

  17. #17
    wintzells avatar
    wintzell wintzell är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    102
    Kodade en del under förra sommaren och kom igång med ett lite mer omfattande verktyg. Annat kom i vägen och det blev liggande tills för ett litet tag sedan då jag fick rapporter om att det gamla programmet slutat fungera. Google hade ändrat så att ?ie-sökningen inte längre visade resultat.

    Idag bestämde jag mig för att lite snabbt fixa i ordning det jag påbörjade förra sommaren. Idén va ursprungligen att göra ett riktigt kompetent verktyg, men det visade sig att det var för svårt att hitta tid för detta. Dagens, och framför allt förra sommarens, arbete är iaf uppslängt på:

    http://www.wintzell.net/seo-tools/top-1000-keyword-position-check.php


    Det finns säkert lite buggar lite här och var samt att spara och öppna funktionerna är fula och omständliga. Jag kommer inte ha särskilt mycket tid att fixa buggar men skall försöka göra mitt bästa om ni hittar nåt. Diverse förslag mottages gärna.

  18. #18
    wintzells avatar
    wintzell wintzell är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    102
    Bumpar lite.

    Ser att det är rätt få som har testat tjänsten, särskilt om man jämför med hur många som har laddat ner den enklare versionen av programmet. Skulle gärna få lite feedback.
    Har framför allt funderat på att fixa så att man kan ta del av andras resultat; man ser inte vem som gjort sökningen men om någon gjort en sökning på samma nyckelord och domän innan kommer detta att visas. Hade det varit intressant eller vill man inte på något vis dela med sig av sina resultat?

    Dessutom vore kanske ett namnbyte på sin plats? Några tips här?

  19. #19
    wintzells avatar
    wintzell wintzell är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    102
    Har nu gjort så att programmet ignorerar bild-, video-, nyhets och bloggresultat (se exempel http://www.google.com/search?hl=None&q=barack+obama). Tycker ni att det skall vara så eller bör man rankas på t.ex. bloggresultat?

  20. #20
    Kapten_Hejs avatar
    Kapten_Hej Kapten_Hej är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    12
    fungerar det här för svenska google? Alltså om jag söker på ordet X med sidan Y.se , utgår verktyget ifrån att sökningen sker ifrån sverige?

  21. #21
    Fredrik Lundahls avatar
    Fredrik Lundahl Fredrik Lundahl är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    368
    Jag har provat verktyget och det stämmer bra, även för svenska förhållanden.

  22. #22
    ImHungrys avatar
    ImHungry ImHungry är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2010
    Inlägg
    37
    Funderar på om jag är blåst i skallen just nu, men jag hittar inte vart man laddar ner denna fil alla talar om?

  23. #23
    wintzells avatar
    wintzell wintzell är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    102
    Numera är det inte stand-alone utan en Java Applet som körs direkt på sidan, så det är alltså ingen fil du skall ladda ner längre. Det krävs att du har Java installerat på din dator.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. SERP position check med grovt felaktigt resultat!
    Av Niclas Strindell i forum SEO-verktyg
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-10-14, 00:26
  2. Keyword Difficulty check
    Av Anders Granström i forum SEO-verktyg
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-29, 12:43
  3. Vill inte bli hittat på ett keyword
    Av jon i forum Google
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-22, 19:24