Resultat 1 till 5 av 5

Webmaster Tools - många sajter OK?

  1. #1
    Marcins avatar
    Marcin Marcin är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    384
    Har ett gäng sajter (###+) och många av dem är förstås korslänkade. Vill gärna ha dem alla på samma Webmaster Tools-konto men är orolig för att google kommer reagera iom att det blir ännu tydligare att korslänkningen inte är helt naturlig.

    Frågan är: Använder sig Google av info på Webmaster Tools-konton?

  2. #2
    wintzells avatar
    wintzell wintzell är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    102
    Jag har inga belägg och egentligen inget att grunda det på, men jag tror verkligen inte att Google använder sig av just den infon. Hela konceptet är ju att Webmaster tools använder sig av Googles info...

    Inga argument, bara det att jag har svårt att tro det.

  3. #3
    Waldos avatar
    Waldo Waldo är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    226
    Det är en intressant fråga. Om man utgår från att Google vill ha ett så naturligt och opåverkat index som möjligt så borde de givetvis använda all information de har tillgång till för att åstadkomma det. Men.. Google vill ju att folk ska använda deras tjänster och är medvetna om att många (de flesta?) webmasters har många projekt och att korslänkning förekommer, ofta naturligt. Om det visade sig att Google använde informationen som användaren bidragit mot användaren skulle det ju orsaka ett väldigt stort tapp i förtroende angående vilken information användare är villig att lämna till Google.

    Jag försöker i min SEO att endast göra länkningar som går att motivera, i vissa fall lättare och i vissa fall svårare men inga korslänkningar in absurdum. Jag har fått uppfattningen att Google ser mellan fingrarna med mycket men till en viss gräns. Att en del av dina ### sajter korslänkar är nog inga problem men om alla dina sajter länkar till alla dina andra sajter så är det en annan grej och allmännyttan av länkningen kan ifrågasättas.

    Min uppfattning (inga konkreta belägg) är att detsamma gäller c-klasserna.

  4. #4
    webguides avatar
    webguide webguide är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    888
    Ja, det är en intressant fråga, är man konspiratoriskt lagd så skulle man säga att man absolut inte skall blanda ihop siterna i webmaster central. Men Google påperka själva att det är helt naturligt och bara bra att siter som har med varandra att göra länkar till varandra. Så jag tror egentligen inte att det är några problem.

    Jag har inga belägg och egentligen inget att grunda det på, men jag tror verkligen inte att Google använder sig av just den infon. Hela konceptet är ju att Webmaster tools använder sig av Googles info...
    Google använder sej nog av infon där, bland annat tar de större hänsyn till spamrapporter skickade från en medlem i webmaster central.

  5. #5
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    354
    Istället för att hålla på att smyga med att man har många/ett antal sidor så är jag helt öppen med vilka sidor som är mina. Bl.a. genom att ha dom på samma konto i Webmaster Tools osv.

    Säger inte att det är bra (eller dåligt) men känns lite som att det skulle ta mer tid att sprida ut sidorna på olika webbhotell, konton etc än det är värt. Vill Google lista ut vilka sidor som hör ihop kan de oftast göra det i alla fall mer eller mindre...

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Samma info på 4 sajter, problem!!!
    Av Alfons74 i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-01, 20:52
  2. hur många söker på ett visst ord?
    Av badtant i forum Google
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-12-27, 17:12
  3. Se efter IP nummer på dina länkar.
    Av Marcus Westberg i forum SEO-verktyg
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2006-08-13, 18:21
  4. Att slå ihop två sajter
    Av creo i forum Optimering
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-03-14, 23:32