Resultat 1 till 7 av 7

Inlänkar för 0,80 €

  1. #1
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Helsingfors, Finland
    Inlägg
    118
    Ett tips för att skaffa inlänkar på ett billigt och innovativt (?) sätt:

    Jag har en finsk sida som är på 1-2 plats på sökordet soittoäänet (ringsingnaler). Sidan är ett litet guldkorn så jag vill naturligtvis försäkra mig om placeringen och skaffar kontinuerligt lite till inlänkar.

    Nu har jag i 3 veckors tid erbjudit en gratis ringsignal till alla som länkar till sidan. Hittils har jag skaffat mig 3 inlänkar på detta sätt, dvs 1 länk i veckan :-)

  2. #2
    Waldos avatar
    Waldo Waldo är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    226
    Bra tips om man har produkter som har låg eller ingen distributionskostnad, har man produkter som kräver fysisk leverans blir det inte lika billigt men det kan helt klart vara värt att räkna på.

  3. #3
    Frukts avatar
    Frukt Frukt är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    51
    Känns väl sådär säkert....risken är ju att länkarna försvinner ett tag efter att de har fått sina ringsignaler. Så det är nog inget som jag skulle satsat på.

  4. #4
    MattiasNs avatar
    MattiasN MattiasN är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    680
    Citat Ursprungligen postat av Frukt
    Känns väl sådär säkert....risken är ju att länkarna försvinner ett tag efter att de har fått sina ringsignaler. Så det är nog inget som jag skulle satsat på.
    Vad har man förlorat?

    Jag skulle säga att det är en väl avvägd risk man tar här. Det kostar ingenting för dig att göra det eftersom du inte har några som helst kostnader att skicka över signalen. Det fungerar ju naturligtvis inte med något som skall skickas fysiskt.

    Skulle detta eskalera och man skulle få ihop 100 -200 länkar på ett år. Då skulle man ha skickat ut ringsignaler för ett värde av mindre än 20 000 kronor och det är ju en piss i Nilen.

    Det är ju en stor skillnad på värde och kostnad.
    Hogia [Jobb] :: Morlanda Scoutkår [Fritid]

  5. #5
    Frukts avatar
    Frukt Frukt är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    51
    Citat Ursprungligen postat av MattiasN
    Skulle detta eskalera och man skulle få ihop 100 -200 länkar på ett år. Då skulle man ha skickat ut ringsignaler för ett värde av mindre än 20 000 kronor och det är ju en piss i Nilen.

    Det är ju en stor skillnad på värde och kostnad.
    Är man ute efter ett stort antal inlänkar så visst....man har olika idéer...själv tycker jag att det är bättre att satsa på kvalitativa länkar....och vem ger dig en bra länk mot en fjutten ringsignal som betalning? Det kan säkert bli många länkar men hur värdefulla de är det är en annan sak...

    Jag avråder ingen annnan från att göra det, med personligen skulle jag aldrig syssla med sådant.

  6. #6
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    hehe..

    Måste nästan ta och leta reda på din site och skaffa mig en ringsignal (mot en länk förståss )

    Vore man inte så dålig på Finska så...

  7. #7
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Helsingfors, Finland
    Inlägg
    118
    själv tycker jag att det är bättre att satsa på kvalitativa länkar....
    Jag har satsat på kvalitativa länkar och gör det också fortfarande. Det här är närmast ett komplement. Tävlingen är hård och man måste vara innovativ för att inte falla från toppen!

    Måste nästan ta och leta reda på din site och skaffa mig en ringsignal.
    Tyvärr gäller erdjudandet bara i Finland :-(. Kanske sen när jag får upp min svenska motsvarighet...

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Bra placeringar ger bra med inlänkar
    Av Jim Westergren i forum Länkbygge
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-04-29, 21:38
  2. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-02-28, 17:12
  3. Tiden det tar innan inlänkar ger effekt
    Av erila107 i forum Länkbygge
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-02-03, 17:30
  4. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-08, 10:51
  5. Antalet inlänkar
    Av rickardx i forum Länkbygge
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2006-06-11, 20:37