Resultat 1 till 9 av 9

2 miljoner ägare riskerar förlora sina domännamn

  1. #1
    MattiasNs avatar
    MattiasN MattiasN är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    680
    En världens största domännamnssajter, Registerfly, håller på att rasa samman. Registerfly kontrollerar ungefär två miljoner domännamn, och nu gör Icann, företaget som ansvarar för alla världens toppdomäner, allt de kan för att rädda kundernas konton. (IDG)

    http://www.idg.se/2.1085/1.104978

    http://www.registerflies.com

    Vet inte om det är någon här som är drabbad men har man domäner där kan det vara bra att agera.
    Hogia [Jobb] :: Morlanda Scoutkår [Fritid]

  2. #2
    Waldos avatar
    Waldo Waldo är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    226
    Shit vilken mardröm..

  3. #3
    Håkan Liljeqvists avatar
    Håkan Liljeqvist Håkan Liljeqvist är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    161
    Oj. oj. Kan det leda till att det snart finns en rad intressanta domäner att lägga vantarna på?

    Glad att jag inte har några domäner där.

  4. #4
    Christian Bolstads avatar
    Christian Bolstad Christian Bolstad är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    133
    Citat Ursprungligen postat av Håkan Gustavsson
    Oj. oj. Kan det leda till att det snart finns en rad intressanta domäner att lägga vantarna på?
    Ingen risk/chans. Du kan räkna med att alla domäner som är något att ha omedelbart kommer att omregistreras av alla de företag som har som affärside att vara registrars och nappa domäner och sedan sätta dom i en infinite tasting-loop.

    Jag utgår från att automat-analysen på de 2M domänerna pågår för fullt nu.

    Förhoppningsvis löser det sig för domänägarna som sitter fast hos registryfly. ICANN och verisign måste ta något slags ansvar och styra upp det här.

  5. #5
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Detta är väl en rätt gammal nyhet ... men ok.

    Jag lyckades få loss de domäner jag hade där för några månader sedan.

    I oktober 2006 visste jag att något var riktigt galet och blev väldigt förbannad när jag inte kunde förnya en viktig domän. (löste sig till slut). Skrev denna tråd på NP då.

    Deras kris är ganska extrem där delägarna verkar kriga mot varandra. En av ägarna är anklagad för att ha stulit pengar från företaget till att köpa privata bilar, horor och skönhetsoperationer. (info)

    Info:
    Kevin .. after being fired... changed all the passwords and configs to the RegisterFly website so that staff no longer could edit it or access it.
    Info:
    Attention everyone. I just received confirmation that the Registerfly site has currently been hacked into and taken over by Kevin Medina in the Florida office. I was asked to put this up here due to the amount of customers that are sending money. At this moment, they are trying to get police in Florida to arrest Kevin immediately. I'm relaying a message that they have asked me to put up on here. They have lost control of even the site and are locked out of the system. The data has been corrupted but they do have a back up and are scrambling to get this situation resolved.
    Kolla även denna film ...
    http://www.youtube.com/watch?v=RTViHZIHvlY

    Ni som har domän där, TRANSFER!
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  6. #6
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av Jim Westergren
    En av ägarna är anklagad för att ha stulit pengar från företaget till att köpa privata bilar, horor och skönhetsoperationer.
    Tack för den informationen Jim. Värmde faktiskt. Själv är jag tämligen ofta irriterad över min partner som ofta "finslipar" saker brutalt onödigt länge för att det inte bara ska bli bra utan mycket bra.

    Det här gav mig perspektiv på saker och ting. Han köper i alla fall inte skönhetsoperationer på företagskortet.

  7. #7
    jmns avatar
    jmn jmn är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    157
    Amatörmässig IT-säkerhet låter det som.
    • Att en enda "pissed emplyee" kan slå ut affärskritiska system totalt. Även om det råkar vara en grundare.
    • Hela stuket med "det finns visst nån backup som vi försöker starta om på"... Företag i den här klassen ska väl ha rutinerna körklara för recovery? Fast ansvarige kanske hade fullt upp med bilar & brudar

  8. #8
    Nords avatar
    Nord Nord är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm
    Inlägg
    293
    Citat Ursprungligen postat av jmn
    Amatörmässig IT-säkerhet låter det som.
    • Att en enda "pissed emplyee" kan slå ut affärskritiska system totalt. Även om det råkar vara en grundare.
    Det är emellertid fåfängt att tro att någon slags it-säkerhetspolicy ska hindra den typen av attacker. :-)

  9. #9
    JonasHs avatar
    JonasH JonasH är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    20
    Citat Ursprungligen postat av jmn
    Amatörmässig IT-säkerhet låter det som.
    • Att en enda "pissed emplyee" kan slå ut affärskritiska system totalt. Även om det råkar vara en grundare.
    Nu handlade det ju inte riktigt om vilken employee som helst, utan om en delägare, och vem ska ha tillgång att ändra sånt om inte en av delägarna?

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)