Resultat 1 till 4 av 4

Hur många utlänkar bör man max ha?

  1. #1
    midass avatar
    midas midas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Lövestad, skåne
    Inlägg
    57
    Någon som vet hur många utlänkar man max bör ha / site?
    Eller ska man tänka / sida?
    Vad jag menar är att när blir utlänkarnas antal en belastning för siten? Då tänker jag på Google. ( Finns det någon som optimerar för någon annan sökmotor?)
    Sedan en annan sak. Hur skall man värdera en utlänk / månad? Hur mycket skall man ta om man hittar köpare. En site med PR5 och förhoppningsvis en
    6:a i sikte. Är det enklaste att sälja / månad eller kvartal eller ½år eller år?
    Någon som vill förklara lite för mej.

  2. #2
    Hjalmars avatar
    Hjalmar Hjalmar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Jonsered, Göteborg
    Inlägg
    559
    Alla icke relevanta utlänkar är en belastning för sidan.
    Tidningar.nu - Beställ tidningar

  3. #3
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    För att bygga ut från Hjalmar.

    Har man en sajt som bara handlar t.ex. om batterier bör alla utlänkar ha en association till batterier. Alla sajter man länkar till behöver inte bara handla om batterier men det man länkar till bör optimalt göra det. Sedan tror jag inte att varje annan utlänk behöver vara en belastning.

    För en bredare sajt tror jag att varje ut länk för respektive sida tydligt ska anknyta till det som sidan länkar till.

  4. #4
    funtrixs avatar
    funtrix funtrix är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    24
    För att ställa en fråga som jag länge har undrat över är varför man så sällan hittar en länk på er sida till era utlänkar? Jag har surfat runt på en hel del sidor som ägs av personer som påstår sig vara rätt duktiga på seo men när man sedan surfar runt på deras sidor brukar jag i många fall aldrig hitta till deras sida där de lägger till sina utlänkar trotts att de tjatar om att det är väldigt bra att byta länkar osv. Varför jag nu har kollat efter vart man lägger sina utlänksidor beror på att jag tycker att det ser oprofessionellt ut att lägga en länk till sina utlänkar i menyn osv, känns barnsligt och sidan tappar i trovärdighet. Så därmed till min fråga, behöver jag lägga till en länk till min utlänksida från min "riktiga sida" eller räcker det med att utlänksidan ligger i rootmappen? Om det bästa är att ha en länk, vart bör jag i så fall lägga den om jag vilja dölja den för så många som möjligt av mina vanliga besökare så att de inte förvillas in på den länksamlingen och tappar förtroende för min sida?

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-07-16, 11:04
  2. Webmaster Tools - många sajter OK?
    Av Marcin i forum Google
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-04-20, 11:50
  3. hur många söker på ett visst ord?
    Av badtant i forum Google
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-12-27, 17:12
  4. Ingen positiv effekt av utlänkar med nofollow?
    Av Niklas i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-05-01, 12:17
  5. Köra CO-OP på många hemsidor
    Av Rasmus i forum Länkbygge
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-03-07, 18:12