Resultat 1 till 9 av 9

Varför? "matchade inte något dokument"

  1. #1
    Spirouxs avatar
    Spiroux Spiroux är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2007
    Inlägg
    2
    Hur kan jag inte matcha något dokument med vissa keywords som jag
    använder på min sida. Jag använder ju ungefär de keywords som jag söker på när jag är på andras liknande sidor. Använder ca 20-25 keywords men det tycks som hälften ignoreras, why?

    Spiroux

  2. #2
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Välkommen till forumet!

    Kan du tydliggöra din fråga lite för mig.

    Vänliga hälsningar
    Hans

  3. #3
    Waldos avatar
    Waldo Waldo är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    226
    Tolkar din fråga som att du söker på ord som du har på din sida men får ingen träff i sökmotorn.

    Finns du med index? Kolla om sidan är indexerad genom att skriva site:dindomän.se i sökrutan på Google.

  4. #4
    Spirouxs avatar
    Spiroux Spiroux är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2007
    Inlägg
    2
    Nu har jag suttit och provat lite olika kombinationer av keywords som jag har
    på min sida för att se sök träffarna och hur långt ner jag hamnar.
    Söker jag på Betesvärmare+Mygglarv blir träffen(matchade inte något dokument). Söker jag på Knivmakare+Scandinavian knifemakers guild, hamnar sökningen som nr 6. Det borde ju rimligt vis bli en sök träff på betesvärmare.
    Jag söker oftast på google, men gjorde några sökningar på altavista, man ska ju inte bli förvånad, men träff på betesvärmare direkt.
    Vad ska man dra för slutsats av detta?
    Jobbar sökmotorerna på olika vis, och hur ska man kunna optimera keywordsen
    för en speciell sökmotor om man antar att merparten i en viss kundkrets använder tex. google.

    Spiroux

  5. #5
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Jo sökmotorerna arbetar på olika sätt. Google tar inte hänsyn till det som står i meta, keywords, vilket en del andra sökmotorer gör. Tittade som hastigast på din sida. Mygglarv finns endast med i keywords på första sidan. Därför tar inte Google hänsyn till ordet.

    Att optimera är bla se till att title, description, ja keywords också för andra sökmotorer, är relevant i förhållande till texten på själva sidan.
    Är mygglarv ett viktigt ord, bör det stå i titeln, keyword, description samt i själva sidtexten.

  6. #6
    Feldons avatar
    Feldon Feldon är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    458
    Som Urban säger så är det A och O att alltid läsa texten på sidan man vill få träff på. Finns inte ordet på sidan så ska man inte heller förvänta sig att hamna någonstanns på dem, och gör man det så får man väl vara glad över det och se det som en bonus.

    Men först bör man alltså skriva innehållet och då ha tagit reda på hur potientiella besökare/kunder söker på nätet och använda sig av det när man skriver. Så man får med ord/fraser som är vanligt förekommande. Sedan optimera utifrån det textmaterial som man får fram.

    Jag är själv rätt ny här på forumet men kanske något gammalt SEO-proffs kan länka någon guide över hur man skriver texter för nätet? borde väl finnas en sådan?

  7. #7
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Du har sett den här länken Feldon?
    http://www.seo-forum.se/allmaen-seo-...jarguider.html
    Det är inte direkt det du frågar efter men det finns en del tips där.
    Texter annars, tja skriv som en uppsats med rubrik, underrubriker, fast den behöver ju vara intressant också.

  8. #8
    jmns avatar
    jmn jmn är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    157
    Rent akademiskt går det att få upp din text i en Google-sökning utan att den ens innehåller ordet - det som krävs är att någon annan länkat och har ordet med i länken - men det är ju att börja i fel ände. Normalt är det ju lättare att skriva om texten på sidan.

    Sen är det förstås ändå en bra idé med ordet i inlänkar, men att ha det i texten är liksom grunden.

  9. #9
    webguides avatar
    webguide webguide är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    888
    Citat Ursprungligen postat av Spiroux
    Nu har jag suttit och provat lite olika kombinationer av keywords som jag har
    på min sida för att se sök träffarna och hur långt ner jag hamnar.
    Söker jag på Betesvärmare+Mygglarv blir träffen(matchade inte något dokument). Söker jag på Knivmakare+Scandinavian knifemakers guild, hamnar sökningen som nr 6. Det borde ju rimligt vis bli en sök träff på betesvärmare.
    Jag söker oftast på google, men gjorde några sökningar på altavista, man ska ju inte bli förvånad, men träff på betesvärmare direkt.
    Vad ska man dra för slutsats av detta?
    Jobbar sökmotorerna på olika vis, och hur ska man kunna optimera keywordsen
    för en speciell sökmotor om man antar att merparten i en viss kundkrets använder tex. google.

    Spiroux
    Exakt var på sidan ligger dina ord?

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 2 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 2 gäster)

Liknande ämnen

  1. Varför inte www?
    Av ThomasA i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-11-26, 00:26
  2. Svar: 20
    Senaste inlägg: 2007-04-17, 10:59
  3. xxx kör med dolda länkar?
    Av christian_dream i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2006-11-04, 12:19
  4. Dmoz world visar PR0
    Av Gustav i forum Kataloger
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2006-10-27, 01:51
  5. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-05-02, 01:44