Resultat 1 till 8 av 8

Någon bra idé?

  1. #1
    Mikaels avatar
    Mikael Mikael är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    12
    Tjena!

    Jag har en del funderingar som jag inte hitta svaret på här inne.
    Förutom min (telecompartner.se) har jag reggat ett antal andra domäner.

    Ex:
    Företagstelefoni.com
    VOIP-telefoni.com
    Mobil-tillbehör.se (öppnar webbutik om någon vecka)
    Telefonväxlar.com
    Telefonväxel.nu

    Vad tycker ni är bäst att göra med dessa domäner? Har jag ingen nytta av dem?

    Med vänlig hälsning

    Micke

  2. #2
    MattiasNs avatar
    MattiasN MattiasN är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    680
    Skapa informationssajter av dem och skapa inlänkar till dem. Efter ett tag kan du lägga in länkar till den sajt du vill stötta upp.

    En tanke bara.

    Sajterna skall vara informativa för att kunna locka till naturliga inlänkar.
    Hogia [Jobb] :: Morlanda Scoutkår [Fritid]

  3. #3
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Angående mobil-tillbehör.se.

    Fall inte för Overtures falska siffror på denna fras. Jag har haft en sida i topp på frasen "mobil tillbehör", och det gav inte mer än 1 - 2 besökare per vecka

  4. #4
    Mikaels avatar
    Mikael Mikael är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    12
    Citat Ursprungligen postat av Bernt Johansson
    Angående mobil-tillbehör.se.

    Fall inte för Overtures falska siffror på denna fras. Jag har haft en sida i topp på frasen "mobil tillbehör", och det gav inte mer än 1 - 2 besökare per vecka

    Hejsan!

    Där ser man, det var precis det jag föll för

    Finns det något ställe man kan kika på hur många sökningar som görs?

    MVH

    Micke

  5. #5
    Anders Granströms avatar
    Anders Granström Anders Granström är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    202
    Citat Ursprungligen postat av MattiasN
    Skapa informationssajter av dem och skapa inlänkar till dem. Efter ett tag kan du lägga in länkar till den sajt du vill stötta upp.

    En tanke bara.

    Sajterna skall vara informativa för att kunna locka till naturliga inlänkar.
    Jag instämmer med MattiasN. Om du har sidor som är "opartiska" och informerativa som lockar besökare och naturliga inlänkar så kan du använda dessa som satelitsidor att locka besökarna till din huvudsida (webbutiken).

    Detta används av många företag, ex. så är birthday.se en satelitsida för liveit.se. Den satelitsidan är iofs inte så diskret tycker jag, den är lite för uppenbar kommersiell (min åsikt, lite färgad eftersom de är konkurrenter ).

    Lycka till med webbutiken!

    H/ Anders

  6. #6
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Det är alltid en bra idé att jämföra overture med Google Adwords "utforska sökfrågor".

    Ska man sätta upp ett större projekt kan det vara idé att först köra en mindre adwords kampanj, och använda statistiken man får ut av den som underlag.

  7. #7
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Lund
    Inlägg
    387
    Citat Ursprungligen postat av Bernt Johansson
    Angående mobil-tillbehör.se.

    Fall inte för Overtures falska siffror på denna fras. Jag har haft en sida i topp på frasen "mobil tillbehör", och det gav inte mer än 1 - 2 besökare per vecka
    Problemet med Overture är att den sammanfogar alla synonymer. Exempelvis är mobil och mobiltelefon synonym och slås samman i Overture, men när en sökning på Google ger två skilda resultat. Detta ställer till stora problem och det krävs mycket nogrannare undersökning.

    På samma sätt kan det vara synonymer som man inte känner till och fraser som används i andra regioner av landet/världen. "Cell phone" och "mobile phone" slås också samman om jag inte minns fel och här är båda fraserna rätt stora/populära.

    Så det gäller att ta alla verktygen till hands och kolla utsträckningen av orden och hur ofta de används (antal träffar i SERP), Google Adwords och Google Trends som komplement till Overture.
    Köp länkar - Säljer permanenta länkar

  8. #8
    Mikaels avatar
    Mikael Mikael är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    12
    Citat Ursprungligen postat av Anders G
    Jag instämmer med MattiasN. Om du har sidor som är "opartiska" och informerativa som lockar besökare och naturliga inlänkar så kan du använda dessa som satelitsidor att locka besökarna till din huvudsida (webbutiken).

    Detta används av många företag, ex. så är birthday.se en satelitsida för liveit.se. Den satelitsidan är iofs inte så diskret tycker jag, den är lite för uppenbar kommersiell (min åsikt, lite färgad eftersom de är konkurrenter ).

    Lycka till med webbutiken!

    H/ Anders
    Hej, och tack för era tankar.

    Om jag tex. lägger upp Telefonväxlar.com och kopierar min sajt jag har i dag, men skriver om just "telefonväxlar"..Kan det fungera. Inte diskret men varför dölja?

    Huvudsyftet med min sida är inte shoppen, den är bara en kundservice som jag känner att jag "måste" ha.

    MVH

    Micke

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Web10.se webbhotell. Någon med erfarenhet?
    Av Anton Johansson i forum Övrigt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-04-21, 07:15
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-28, 16:17
  3. Har meta name subjekt någon betydelse?
    Av Kocken i forum Google
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-03-26, 10:06
  4. Någon som vill byta länkar med 10st PR4 sidor
    Av Photolinks i forum Länkbyten
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-02-03, 18:10
  5. Har serverns plats någon betydelse?
    Av j0han i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2006-03-18, 02:15