Resultat 1 till 5 av 5

Liten varning kring Wordpress.com och datum

  1. #1
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Fick för mig att flytta fram datum för en bloggpostning eftersom jag gjort en stor uppdatering och då tyckte att den kunde gå ut på bloggens första sida igen. Noterade dock några timmar senare att PR var borta från bloggpostningen.

    Bakom det låg ju att Wordpress stoppar in datum i URL till bloggpostningen. Det verkar inte på att styra via page slug. Ändrade då tillbaka.

    Så liten varning kring det.

  2. #2
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Lund
    Inlägg
    387
    Ja när man startar en Wordpress-blogg ska man se till att ändra detta innan man börjar, har man redan skrivit massa så kan man förlora en hel del på att byta.
    Köp länkar - Säljer permanenta länkar

  3. #3
    Björns avatar
    Björn Björn är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    301
    Går väl att redirecta den gamla urelen till den nya.. skapa en sida med det namnet och den sökvägen och lägg i root med en redirect till den nya sidan bara, om det är nåt fåtal ggr vi talar om. Wordpress skriver inte om urlerna i egentlig mening,.. och prioriterar filer på servern.

  4. #4
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av Björn
    Går väl att redirecta den gamla urelen till den nya.. skapa en sida med det namnet och den sökvägen och lägg i root med en redirect till den nya sidan bara, om det är nåt fåtal ggr vi talar om. Wordpress skriver inte om urlerna i egentlig mening,.. och prioriterar filer på servern.
    Ja jo. Sedan vet jag inte om Wordpress.com (d.v.s. Wordpress bloggtjänst) stödjer det enkelt. Ville närmast varna för att göra det här utan att tänka på det för att studsa upp en bloggpostning till första sidan.

  5. #5
    Björns avatar
    Björn Björn är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    301
    Citat Ursprungligen postat av hans99
    Ja jo. Sedan vet jag inte om Wordpress.com (d.v.s. Wordpress bloggtjänst) stödjer det enkelt.
    Sant.. det gör det såklart inte. jag menade nog mer vid en egen installation, vilket är vad jag har erfarenhet av.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)