Resultat 1 till 17 av 17

AdSense: Ogiltiga klick?

  1. #1
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Fick ett standardmail från Adsense angående ogiltiga klick på mitt konto, en varning alltså. Jag kan försäkra er att jag inte använder några konstiga metoder.

    Den enda ändringen var att jag la till adsense på denne sajt: www.hackertest.net

    Sajten har 7K visningar per dag så det började kanske blinka i deras system skulle jag tro. Har nu tagit bort det därifrån och även mailat AdSense om detta för att få det uppklarat.

    Men bryter den sidan några Adsense-riktlinjer som jag missat? Räknas stumbleupon som autosurfprogram ??

    Jag frågar här också eftersom svaren från Google AdWords eller AdSense brukar bara vara mallar ...
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  2. #2
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Hur de detekterar diskuterar de givetvis inte. Men som det slumpar sig har jag skapat mig en bild som jag tror är korrekt och stämmer väl med din som jag uppfattar den ovan.

    D.v.s. det är frågan om statistisk hypotesprövning där tidigare statistik har betydelse. Överklaga du och beskriv det du beskrev här d.v.s. att du lade till Adsense på en helt ny webbplats som redan där hade tydligt mycket trafik.

    Själv skulle jag gärna vilja se en tjänst från Google som kombinerar Adsense tänk kring enkelhet kring annonserna med Tradedoublers tänk kring procent på avslut.

    Praktisk erfarenhet kring likartade situationer vore dock säkert intressant för Jim, mig och garanterat väldigt många andra.

  3. #3
    jmns avatar
    jmn jmn är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    157
    Förmodligen denna de hakat upp sig på.

    https://www.google.com/adsense/suppo...id=Mr4LRLxEcrU
    Webbplatser som visar Google-annonser får inte innehålla:
    - Hacking-/crackinginnehåll

    Påminner mig om att även EUs lagstiftare behövde utsättas för tung lobbying för att inse att det var en riktigt korkad idé att kriminalisera white-hat-sidans möjlighter att forska och labba med skarpa verktyg och metoder.

  4. #4
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av jmn
    Förmodligen denna de hakat upp sig på.

    https://www.google.com/adsense/suppo...id=Mr4LRLxEcrU
    Webbplatser som visar Google-annonser får inte innehålla:
    - Hacking-/crackinginnehåll

    Påminner mig om att även EUs lagstiftare behövde utsättas för tung lobbying för att inse att det var en riktigt korkad idé att kriminalisera white-hat-sidans möjlighter att forska och labba med skarpa verktyg och metoder.
    Ja det där lär nog kunna bli problem om man "överklagar" om de inte känner för att betala ut. Det är nog bra för oss alla att ta oss en ordentlig titt där vi kör Adsense så att vi inte har något som kan användas emot oss om man får en trafiktopp och något autofilter slår till.

  5. #5
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    jmn,

    Ja, det kan vara det. Ok, skippat adsense för den sajten för att vara på säkra sidan. Lite synd för det gav rätt bra med klick och det är ju inget innehåll på det sättet.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  6. #6
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av Jim Westergren
    jmn,

    Ja, det kan vara det. Ok, skippat adsense för den sajten för att vara på säkra sidan. Lite synd för det gav rätt bra med klick och det är ju inget innehåll på det sättet.
    Jmn visar sig ofta vara skarp och uppmärksam. Oavsett vad som låg bakom detektionen för dig tror jag dock vi alla gör klokt i att se över riktlinjerna.

    Jag tror knappast Google bryr sig om dem men går man in i något automatiskt filter är det ju bra att ha torrt på fötterna kring allt där. Väldigt bra att du tog upp problemet här. Jag ser ingenting som berör oss man jag har satt av eftermiddagen i morgon för att i detalj gå igenom det.

    Är det förresten någon som vet om Google faktiskt betalar tillbaka pengarna till annonsörerna?

  7. #7
    Hjalmars avatar
    Hjalmar Hjalmar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Jonsered, Göteborg
    Inlägg
    559


    Google adsense-teamet kanske hackade sig dit och lackade ur för att de trodde de skulle få hundra dollar när de klarat de första 20 sidorna.. och så står det att det är 100 istället? (Det samt att testet är från streetkorner.net... )

    PS. Det där är inte enda stället det står om streetkorner.net på...
    Tidningar.nu - Beställ tidningar

  8. #8
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Och så påstår du att du inte är trevlig. Du kan tyckas bufflig men du är en väldigt trevlig person med en stor humör.

  9. #9
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    hans99
    Är det förresten någon som vet om Google faktiskt betalar tillbaka pengarna till annonsörerna?
    Jodå, det kommer avräkningar då och då för ogiltiga klicka.
    Det går också bra att ta ut en rapport där man kan se antalet i klartext samt vilken frekvens de har.

  10. #10
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Hjalmar,

    Haha. Det var en streetkorner.net-klon från början, jag håller på att göra om designen för alla nivåer. Det är 20 nivåer, inte 10. Har även ändrat runt lite med lösen osv, speciellt för nivå 20 ...
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  11. #11
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av Urban G
    hans99
    Jodå, det kommer avräkningar då och då för ogiltiga klicka.
    Det går också bra att ta ut en rapport där man kan se antalet i klartext samt vilken frekvens de har.
    Jo det är klart. Jag tänkte närmast när publisten blir avstängd och denne blir av med alla pengar om Google där betalar tillbaka allt både ogiltiga och giltiga klick för den månad.

    Att betala tillbaka allt vore ju det ända rimliga. Dels genom att alla klick bör ställas i fråga och även för att publicisten inte ska misstänka att någon på Google stänger av lite extra för att höja sin VD bonus det kvartalet för sin region (vilket jag inte tror förekommer).

  12. #12
    Hjalmars avatar
    Hjalmar Hjalmar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Jonsered, Göteborg
    Inlägg
    559
    Rent generellt tror jag att man kan säga att om inte google är säkra på sin sak (om att du medvetet fuskar) så skickar de ut en varning. En varning är såklart dålig iom att du troligen är flaggad i deras system nu - men - det är inte hela världen.

    Jag tror du gör rätt som tar bort annonserna från hackertest.net, i en policy-kollares ögon på adsense så misstänker jag att den kan höja ett och annat ögonbryn tyvärr.

    Sen tror jag att webmasters som har lite inkomster, en history hos adsense, kommer från ett land med mindre fusk och så vidare, har större doubt of the benefit än vad en nyregistrerad pakistanier har.

    Jag har fått varning för att ha "uppmanat till klick" på en site där vi importerade rubriker (det var alltså inte vi som gjorde det). Googles automatiska system hittade troligen det där och sen så är det webmasterns "ansvar" att inte visa sådana texter på sin sida; rätt svår regel att följa på ett forum tex.
    Tidningar.nu - Beställ tidningar

  13. #13
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Jag har korrespondans med Adsense-kontoret i Sverige och jag deras mails så är jag nästan säker på att detto berodde på "autosurfprogram" och i mitt fall var det StumbleUpon.

    Jag fick typ 15 tusen besökare därifrån till en sida som hade adsense, men detta var helt utan min kontroll och vetskap.

    Är det rätt eller inte att en social nätverkssida som StumbleUpon kan orsaka att ens adsense-konto stängs ner???
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  14. #14
    Hjalmars avatar
    Hjalmar Hjalmar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Jonsered, Göteborg
    Inlägg
    559
    Jag har haft mkt mer än så från stumbleupon, både betalt och inte betalt. Så jag tror inte det bara är detta. Rent allmänt tror jag du skall titta på att höja kvaliten på din webbsida

    Det är fel att det räknas som ogiltiga klick, det är ju inte forced klicks/obemannade datorer som det mesta autosurf trots allt är. Tjänar du tillräckligt på adsense tror jag inte det är nåt problem för dig Jim. Om en sida blir bannad i adsense så är det ju inte hela världen heller, du har väl ett par hundra till du kan utnyttja adsense på ändå.

    Var glad att inte hela kontot rök - adsense är en tjänst, inte en rättighet.
    Tidningar.nu - Beställ tidningar

  15. #15
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Lund
    Inlägg
    387
    Citat Ursprungligen postat av Hjalmar
    Var glad att inte hela kontot rök - adsense är en tjänst, inte en rättighet.
    Tyvärr ja.

    Men Jim jag varnar dig. Det finns en hel del liknande fall där ute och det har inte slutat bra för dem jag läst om
    Köp länkar - Säljer permanenta länkar

  16. #16
    Macckes avatar
    Maccke Maccke är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för Köp, sälj eller byt
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    London, England
    Inlägg
    445
    Tror att det kan vara en flagga / varningssignal som adsense teamet sett, pga att du kanske hade fått onormalt mycket högre CTR än vanligt, samt mycket fler sidvisningar då. Men det beror ju säkert på den där hackersidan. Så nu när du har stekt den så behöver du nog inte oroa dig.

  17. #17
    the-million-dollar-mans avatar
    the-million-dollar-man the-million-dollar-man är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Thailand
    Inlägg
    62
    De sa till on en sida jag hade pgr av bilder over Adsense. Tog bort dem pa 1 min och skrev ett brev tillbaka och de sa bara sorry din sida ar nu banned fran Google Adsense. Ja tack da. Men de bannade inte hela kontot
    Trevliga Thai Tjejer Säljer detta script 500 kr

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Bidvertiser Adsense alternativ funkar.
    Av Marcus Westberg i forum Affiliate / AdSense
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-02-09, 02:01
  2. Adsense och särskild webbplats
    Av hans99 i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-25, 21:10
  3. Branscher som betalar bra per klick (adsense)
    Av Niklas i forum Sökordsanalys
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2006-06-27, 13:11
  4. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-06-19, 09:23
  5. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-04-03, 01:59