Resultat 1 till 15 av 15

Dmoz.org - servern svarar inte, riktigt uselt

  1. #1
    seattlegrunges avatar
    seattlegrunge seattlegrunge är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    262
    Registrerade en riktigt stor svensk sajt av kaliber på DMOZ precis, allt fungerar fint tills det att man klickat på Submit-knappen, då laddar sidan en stund sen kommer "Servern på dmoz.org svarar inte." upp. Skitskoj!

    Testade två gånger, med samma resultat. Nu har man ju redan spytt galla över DMOZ för att de knappt accepterar några anmälningar, men sajten jag nu anmälde är av den kalibern att den måste tas med, annars är allt upp-och-nedvända världen... men så får man detta fel istället. Hur seriöst känns DMOZ på en skala egentligen?!?

  2. #2
    Hjalmars avatar
    Hjalmar Hjalmar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Jonsered, Göteborg
    Inlägg
    559
    Jag vet inte. Jag vet inte heller hur seriöst/meningsfullt det känns att posta samma inlägg både här och på WN?
    Tidningar.nu - Beställ tidningar

  3. #3
    Elviss avatar
    Elvis Elvis är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    231
    Citat Ursprungligen postat av Hjalmar
    Jag vet inte. Jag vet inte heller hur seriöst/meningsfullt det känns att posta samma inlägg både här och på WN?
    Om man är med i två forum måste man väl få posta inlägg på båda? Varför skulle det vara oseriöst?

  4. #4
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Varje person som har tillräcklig moralisktåga för att dokumentera kvalitetsproblem i DMOZ utan någon form av feghet är seriös och ska ha ett bra rykte.

  5. #5
    whylds avatar
    whyld whyld är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Åstorp, Skåne
    Inlägg
    277
    Citat Ursprungligen postat av Hjalmar
    Jag vet inte. Jag vet inte heller hur seriöst/meningsfullt det känns att posta samma inlägg både här och på WN?
    Kanske för att vi som inte hänger på WN ska kunna ta del av informationen?

  6. #6
    wintzells avatar
    wintzell wintzell är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    102
    Men nu funkar det väl för dig?

    Glöm inte, om du orkar och det fungerade, att lägga till i denna tråd

  7. #7
    Hjalmars avatar
    Hjalmar Hjalmar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Jonsered, Göteborg
    Inlägg
    559
    Tja, jag känner bara rent spontant att jag skiter i om dmoz funkar eller inte nuförtiden.. det är väl lite som att sparka på en död häst.

    Sen att du postar både här och på wn känns lite onödigt, lite som korståg ärligt talat. Summasummarum: orka. Men samma kan ju sägas om det här inlägget. Så...
    Tidningar.nu - Beställ tidningar

  8. #8
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av Hjalmar
    Tja, jag känner bara rent spontant att jag skiter i om dmoz funkar eller inte nuförtiden.. det är väl lite som att sparka på en död häst.

    Sen att du postar både här och på wn känns lite onödigt, lite som korståg ärligt talat. Summasummarum: orka. Men samma kan ju sägas om det här inlägget. Så...
    Jag håller med om ditt första stycke. DMOZ för Google.se när sidor ligger i svenska delen uppfattar jag ger ungefär lika mycket som en mindra grupp andra kataloger som typiskt har PR5 - PR6 på första sidan.

    Givetvis blir det lite korståg över det. Men om man påpekar fel hos en institution är det svårt att det inte blir så. Och man ska inte göra misstaget att tro att vi hade haft den sundare situationen vi nu har om alla hade varit tyst med sin kritik.

    Tvärt om menar jag att DMOZ aspirerar på att ha makt. Och därmed blir det sunt att man dokumenterar problem. Om någon sedan postar i två forum är väl sak samma. För mig är det ju bra som inte läser det där andra forumet om inte något e-postar mig om en given tråd.

  9. #9
    seattlegrunges avatar
    seattlegrunge seattlegrunge är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    262
    Löjligt av vissa av er att ta upp "har man postat på WN så postar man inte här"... dels är WN och SEO-forum två olika forum, olika läsare (troligtvis nån som finns här som inte finns på WN) och när jag postat på WN så tänkte jag "asch, SEO-forum skulle jag postat i istället, känns mer relevant".

    Så ni som läser både på WN och här och störs av att läsa "samma" tråd två gånger - sluta läs två gånger då!

  10. #10
    Andreazzs avatar
    Andreazz Andreazz är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    61
    Självklart kan man posta både här och på WN. Själv läser jag betydligt oftare på SEO-forum, och skulle förmodligen inte läst/hittat den på WN. Läser nästan aldrig i kategorin Sökmotorpositionering på WN.

    Trevlig helg på er.

  11. #11
    Hjalmars avatar
    Hjalmar Hjalmar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Jonsered, Göteborg
    Inlägg
    559
    Ja, man kan ju tycka det .. fast nu var det ju ett så j-a meningslöst inlägg. Att DMOZ inte funkar är förfan #"#@@! ingen nyhet.

    Så nu var det sagt, nöjda nu?
    Tidningar.nu - Beställ tidningar

  12. #12
    Jan Sandahls avatar
    Jan Sandahl Jan Sandahl är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    174
    Hmmmm... Alla är inte lika luttrade och kunniga, så det kommer alltid att finnas nybörjare (eg. "olika nivåer av kunskap") överallt, inom alla områden, i hela världen... alltid.


  13. #13
    Andreazzs avatar
    Andreazz Andreazz är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    61
    Citat Ursprungligen postat av Hjalmar
    Ja, man kan ju tycka det .. fast nu var det ju ett så j-a meningslöst inlägg. Att DMOZ inte funkar är förfan #"#@@! ingen nyhet.

    Så nu var det sagt, nöjda nu?
    Mycket nöjd

  14. #14
    seattlegrunges avatar
    seattlegrunge seattlegrunge är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    262
    Men Hjalmar! Nu får du banne mig skärpa dig!

    Jag skrev inte detta inlägg i syftet att dmoz suger pga att de inte accepterar anmälningar, utan för att att jag aldrig tidigare upplevt att deras sajt slänger ut "Servern på dmoz.org svarar inte".

    Vet inte hur det är för er andra, men Hjalmar har väl alltid fått ovanstående i sin browser, så tråden är jobbig för honom... läs det inte då Hjalmar!

  15. #15
    Jan Sandahls avatar
    Jan Sandahl Jan Sandahl är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    174
    De gånger jag försökt (några stycken) sedan november ungefär, har jag fått nobben.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)