Resultat 1 till 5 av 5

Vad är detta nu då??

  1. #1
    Elviss avatar
    Elvis Elvis är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    231
    Min första fråga gäller egentligen tjänsten "Google Alerts" som - trodde jag - skickade epost när Google hade hittat en ny länk till sidan.

    Nu kom det ett mail med en mysko sida, där visserligen ordet Presentkuriren finns med, men ingen länk. Varför? Google Alert ska väl bara informera om länkar?

    Sen, vad i hela fridens namn är det för nåt?? På Altus tid skulle detta inte ha förvånat mig, men nu är ju allt det borta! Och varför finns Presentkuriren med i texten som i övrigt uteslutande handlar om gambling?

    starting-an-internet-gambling-s-more.blogspot.com/

    Länken leder i IE till en "inloggningssida" som man inte kommer förbi vad det verkar. Fast i Firefox kommer man in direkt.

    Skärmdump i bifogad bild om ni inte släpps in.

    Kommentarer?
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  2. #2
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Det är en sajt gjord för att översätta bilder med bokstäver till just bokstäver. Den som kommer dit arbetar gratis med det.

    Informationen används sedan för bloggspam riktat mot Blogspot.

  3. #3
    webguides avatar
    webguide webguide är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    888
    Citat Ursprungligen postat av Elvis
    Min första fråga gäller egentligen tjänsten "Google Alerts" som - trodde jag - skickade epost när Google hade hittat en ny länk till sidan.

    Nu kom det ett mail med en mysko sida, där visserligen ordet Presentkuriren finns med, men ingen länk. Varför? Google Alert ska väl bara informera om länkar?

    Sen, vad i hela fridens namn är det för nåt?? På Altus tid skulle detta inte ha förvånat mig, men nu är ju allt det borta! Och varför finns Presentkuriren med i texten som i övrigt uteslutande handlar om gambling?

    starting-an-internet-gambling-s-more.blogspot.com/

    Länken leder i IE till en "inloggningssida" som man inte kommer förbi vad det verkar. Fast i Firefox kommer man in direkt.

    Skärmdump i bifogad bild om ni inte släpps in.

    Kommentarer?
    Det går att ställa in Google alerts till lite allt möjligt, t.ex. om det blir någon förändring i Googles serp för ett visst ord.

  4. #4
    Elviss avatar
    Elvis Elvis är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    231
    Ok... Så man hjälper dem tolka bilderna...

    Men sidan med text bakom? Varför ligger vårt företagsnamn med där? Det finns ju ingen bildtolkningsfunktion hos oss. Är det för att de tror att jag är ett korkat offer som går på det? (Vilket jag gjorde, för jag fyllde ju i bokstäverna 2 gånger...)

  5. #5
    webguides avatar
    webguide webguide är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    888
    Citat Ursprungligen postat av Elvis
    Ok... Så man hjälper dem tolka bilderna...

    Men sidan med text bakom? Varför ligger vårt företagsnamn med där? Det finns ju ingen bildtolkningsfunktion hos oss. Är det för att de tror att jag är ett korkat offer som går på det? (Vilket jag gjorde, för jag fyllde ju i bokstäverna 2 gånger...)
    Njae, det är väl en slump skulle jag tro. Innehållet är nog mest till för att Google skall indexera den och det har ingenting med dej att göra.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Är detta länk farmar???
    Av Mactim i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-03-16, 11:18
  2. Är detta bra marknadsföring?
    Av John Melin i forum Övrigt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-06-28, 21:56
  3. Detta är ju sååå spännande
    Av seattlegrunge i forum Introduktion
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-06-14, 20:09
  4. Jag förstår inte detta
    Av berraåsnobben i forum Optimering
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-08, 21:06
  5. Regler för forumet, läs innan du postar
    Av Jim Westergren i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-02-16, 11:57