Resultat 1 till 10 av 10

Köpa PR7 - textlinkbrokers.com ?

  1. #1
    Marcins avatar
    Marcin Marcin är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    384
    Tänkte testa att köpa en PR7-länk, mest för att det är intressant.

    Nu är frågan: Vart?

    Jag har tittat på textlinkbrokers.com och det finns ett skapligt urval. Tyvärr verkar det inte som att man kan få se sajten innan man köper länken. Dessutom, om många av sajterna är kända av google att sälja länkar så är väl link juice mindre.

    Nån som har erfarenhet av textlinkbrokers eller har tips på andra ställen?

  2. #2
    Stiphens avatar
    Stiphen Stiphen är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Stockholm, Vasastan
    Inlägg
    18
    Citat Ursprungligen postat av Marcin
    Tänkte testa att köpa en PR7-länk, mest för att det är intressant.

    Nu är frågan: Vart?

    Jag har tittat på textlinkbrokers.com och det finns ett skapligt urval. Tyvärr verkar det inte som att man kan få se sajten innan man köper länken. Dessutom, om många av sajterna är kända av google att sälja länkar så är väl link juice mindre.

    Nån som har erfarenhet av textlinkbrokers eller har tips på andra ställen?
    Det bästa är att köpa direkt från de sajter du är intresserade av och inte gå via brokers, av flera anledningar. 1 Google håller ögonen på dessa tjänster och kan/(kommer) nedvärdera länkvärdet från dessa. 2. Jag gillar personligen inte att köpa grisen i säcken. 3. En broker tar ju en cut så du kan alltid få lägre pris om du går direkt.

    Om du ska köpa länkar så köp alltid länkar undar radarn annars så kan jag nästan garantera dig att du inte får det värde du betalar för.

  3. #3
    Marcins avatar
    Marcin Marcin är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    384
    Citat Ursprungligen postat av Stiphen
    Det bästa är att köpa direkt från de sajter du är intresserade av och inte gå via brokers...
    Gäller bara att hitta dem! =)

  4. #4
    Stiphens avatar
    Stiphen Stiphen är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Stockholm, Vasastan
    Inlägg
    18
    Jo, visst är det så men vill du köpa "pagerank" länkar så finns det ju sätt att lista de tyngsta sajterna. Vill du ha relevanta länkar så är det ju ännu lättare. Jag skulle verkligen säga att köpa under radarn är det absolut viktigaste om du är ute efter pagerank länkar. Om du har följt några av de större sajterna som "säljer" pagerank så har många av dessa tappat förmågan att skänka värde. Vi pratade mycket om det här på SES NY nu senast och sköt det snyggt om du ska köpa det är mitt råd.

  5. #5
    Nisses avatar
    Nisse Nisse är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    198
    Finns det några bevis för att google sitter och registrerar pr-starka sidor som säljer länkar?

  6. #6
    Stiphens avatar
    Stiphen Stiphen är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Stockholm, Vasastan
    Inlägg
    18
    Förutom att de själva säger det samt att de flesta större internationella seo-"gurus" (Danny Sulivan, Jim Boiykin, Dave Naylor mfl) säger det är det väl mest till att kolla själv. Ett ganska känt exempel är väl http://www. statcounter.com/ som har haft PR10 och sålt länkar för $2000 per månad som inte levererat något värde. Enklaste sättet är att kolla via web-archive och se.

    För mig är det ingen tvekan på att de går in och manuellt stänger av vissa sajters förmåga att överföra framförallt pagerank. Det är självklart inget de vill eller kan göra i stor skala eftersom deras business går ut på att göra allt automatiskt. Det är väl de som ligger till grunden för Matt Cutts utspel och att sälja länkar. Det är därför det funkar att köpa länkar "under radarn" för tillfället men eftersom det omöjligt för Google att stoppa kraften manuellt.

    Det finns några html resource siter som har haft hög trust och page rank men som sedan börjat sälja länkar i stor skala vilket har resulterat i att de inte heller levererar någon kraft.

  7. #7
    lunarmyss avatar
    lunarmys lunarmys är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Lite överallt
    Inlägg
    17
    Gammal tråd, men kan väl rekommendera http://b5network.com/

    Inte köpt någon PR7, men dom finns där OCH man får se ett screenshot på siten och namnet, mao så kan man ganska lätt hitta siten genom en enkel Googlesökning och slipper köpa grisen i säcken

  8. #8
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Varför inte bara efterlysa alternativt hålla lite koll på dp? Där säljs pr7-länkar dagligen. Om du själv frågar finns inte en möjlighet att någon annan än du+den du köper av har tagit del av informationen, dessutom.

    forums.digitalpoint.com

    För seriösa SEO-diskussioner rekommenderas dock SEO-forum.se, på dp är det mest crap.

  9. #9
    ThomasAs avatar
    ThomasA ThomasA är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    109
    Någon som har en liknande länk att sälja till mig kanske?

  10. #10
    Nords avatar
    Nord Nord är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm
    Inlägg
    293
    Du kan köpa svenska PR6 och PR7-or av mig om du vill. Att peka amerikanska ger inte så mycket värde tror jag (vad jag märkt).

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. MicroSoft vill köpa Yahoo
    Av MattiasN i forum Nyheter
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-05-05, 16:24
  2. Köpa utgången domän
    Av Waldo i forum Domänen
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2007-05-02, 23:49
  3. Önskar köpa länkar inom lån/ekonomi/sms
    Av Gustav i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-23, 01:18
  4. Skum Pagerank på en site jag tänkt köpa
    Av robbanf i forum PageRank
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-09-16, 19:45
  5. Köpa länkar (steget att växa ur källaren)
    Av Webmoney i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-04-18, 12:59