Resultat 1 till 10 av 10

Köpa länkar?

  1. #1
    J Bs avatar
    J B J B är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    10
    Hej,

    Tacksam för lite guidning. Frågan är delad (men svaren kanske hänger ihop):
    1) om ni skulle spendera $100 per månad för att få upp intraffiken. Hur skulle ni spendera dessa? Köpa länkar?

    2) Hur mycket anser ni att man behöver spendera på inlänkar och liknande för att det ska var lönt?

    3) Vilka typer av länkar skulle ni sikta in er på att köpa?

    Tack på förhand!

  2. #2
    Elviss avatar
    Elvis Elvis är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    231
    Om det är din pokersida som du har i din profil det gäller så har du mycket jobb framför dig om du vill hamna högt i sökresultaten. Så det kanske är bättre att starta med länkar som direkt ger besökare?

    Sponsrade länkar i AdWords och liknande för att synas där då. Sedan överväga något affiliateprogram, dessa länkar kan ge besökare men ger inget värde för att förbättra din sidas position i serpsen.

    Jag skulle lagt mina $100 på det, och samtidigt jobba parallellt med långsiktigt seo-arbete.

  3. #3
    Mattias As avatar
    Mattias A Mattias A är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2007
    Inlägg
    22
    Jag skulle nog köra $50 på adwords och se om det blir någon skillnad.

  4. #4
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Nu vet jag inte exakt vad det är inom poker. Men det är ju väldigt få sajter inom poker som erbjuder information eller tjänster som är intressanta för återvändande besökare. Snarare är väl det mesta antingen material av uppslagstyp eller olika former av länksamlingar.

    I de två sista fallen tror jag inte så lite pengar ger så mycket på Adwords.

    En rekommendation som jag tror är bra är att spara pengarna. Gör först det du själv kan göra kostnadsfritt själv inom olika områden. Du lär dig en massa kring vad som ger något och inte. Efter det kan du ju både se vad som fattas och vad som kan tänkas fylla det.

    Vi har aldrig köpt någon länk, eller köpt någon annan marknadsföring för den delen heller, och det jag kan se saknas av vad vi klarat att få ändå är länkar med högt PR. Om en PR 6 eller PR 7 skulle ge oss något vet jag inte.

    Ta det dock inte som en rekommendation att lägga pengar på det. Du kan nog få mycket mer än du tror utan att betala något om tjänsten ger ett tydligt mervärde för i alla fall någon grupp på internet. Länkar med högt PR kanske också är skadligt för nya sajter?

  5. #5
    LaoWangs avatar
    LaoWang LaoWang är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    GBG
    Inlägg
    302
    Jag betalar gärna en SEO-konsult för att få upp en sida på en bra position i serpen på ett sökord med höga trafikvolymer.

  6. #6
    J Bs avatar
    J B J B är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    10
    Tack för synpunkterna! Det är inte den sida som jag har i min profil det gäller men en ganska snarlik.

    Vi rankar bra för flera av de sökord vi har siktat på. Men vi har inte riktigt lyckats på just google. Vi har pendlat lite upp och ned i PR-rankingen och skulle behöva ha upp det något snäpp till för att kunna byta länkar på ett vettigt sätt. Därav frågan om det är lönt att lägga lite pengar på att få inlänkar.

    Annars kör jag på med att försöka lägga in i gratis länkdirektiv m.m.

  7. #7
    Håkan Liljeqvists avatar
    Håkan Liljeqvist Håkan Liljeqvist är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    161
    AdWords som har nämnts tidigare kan vara aningens på gränsen om din sida relaterar till gambling/poker.
    Håller med föregående talare som menade att du ska göra vad du själv kan göra kostnadsfritt. Det är nämligen en hel del det.

  8. #8
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av LaoWang
    Jag betalar gärna en SEO-konsult för att få upp en sida på en bra position i serpen på ett sökord med höga trafikvolymer.
    Jo men hans budget är $100 US. Det blir ju någon via skript som anmälet till länkkataloger.

  9. #9
    J Bs avatar
    J B J B är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    10
    $100 var endast något jag tänkte mig som en början per månad. Behövs mer pengar så är det väl kanske inga stora problem. Frågan är ju hur mycket och på vad?

    Adwords känns icke aktuellt eftersom de inte gillar spelrelaterade siter.

    Vi ligger idag top 10 för några sökord på google.com men det är inte tillräckligt för att få någon riktig fart.

  10. #10
    Marcins avatar
    Marcin Marcin är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    384
    Jag skulle spara pengarna och jaga gratis länkar och lära mig mer om SEO, allt i samma veva. På så sätt förstår du branschen och situationen bättre. Sen skulle jag göra en BRA sida om poker med tanke på det ovan skrivna "å sajter inom poker som erbjuder information eller tjänster som är intressanta för återvändande besökare". En bra sida är guld värd men också kanske jobbigast att göra. Fast samtidigt så ger du folk verkligen anledning att länka till dig. Tänk också på att en sida smockad med annonser kan sticka i ögonen för de som fungerar att länka dit (har dock inte sett nåt bevis på detta så jag vet inte hur sant det faktiskt är).

    $100 är inte alls mycket. Du får en indier som submittar till lite länkkataloger, förhoppningsvist inte med script. Men se upp med detta, det blir sällan bra resultat. Jag köpte en sådan en gång (ovetande om att det var med script). Han använde dessutom sedan min mejladress till sisådär 50 andra sajtsers submission.

    Räkna inte med några resultat för $100/månad. Du kan dock titta på textlinkbrokers.com. Där har de lite att välja på. Men om sidan är för ny eller om google misstänker att den är köpt så kan google ignorera länken. Vissa sajter kan tydligen bli stämplade för att sälja länkar (läste jag på forumet här om dagen). Allt är ett vågspel.

    Tänk dig din sida som en ny bok om bantning. Ge folk en anledning att köpa den.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Lista över betalkataloger/portaler
    Av Elvis i forum Kataloger
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2013-05-07, 13:31
  2. Vill köpa länkar
    Av Snowman i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2009-09-08, 18:27
  3. Önskar köpa länkar inom lån/ekonomi/sms
    Av Gustav i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-23, 01:18
  4. Köpa länkar (steget att växa ur källaren)
    Av Webmoney i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-04-18, 12:59