Resultat 1 till 3 av 3

Gulddomän till ingen nytta?

  1. #1
    Christer Erenlöfs avatar
    Christer Erenlöf Christer Erenlöf är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Stockholm, Haninge
    Inlägg
    43
    Hej!

    Jag har en webbplats där jag säljer mediacenter (HTPC). Namnet på domänen är samma som mitt företags namn.se och innehåller varken ordet mediacenter eller HTPC.

    Ca 95% av mina besökare kommer i nuläget från min Google adwords annons och har då sökt på â€HTPC + något†eller för det mesta bara â€HTPCâ€.

    Jag har haft domänen i tre år men det är bara under den senaste månaden jag har använt den till mitt företag/nystartade verksamhet. Sidorna som ligger ute är inte ens riktigt klara.

    Här om dagen var jag ute och kollade lite på domännamn och hittade ett som jag bara inte kunde låta bli att registrera. Det är en .nu adress och ni förstår säkert vilket namn den har...

    Efter att läst en del här i forumet förstår jag att det kanske inte är så bra att ha fler domäner och att man absolut inte ska länka mellan egna. Båda domänerna ligger nu t.o.m. på samma webhotell.

    Någon som har något tips eller förslag om vad jag kan/bör göra med min nya domän?

    //chriztr

  2. #2
    Waldos avatar
    Waldo Waldo är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    226
    Efter vad jag har förstått, rätta mig om jag har fel, så funkar det att länka mellan egna domäner som ligger på samma hotell i viss utsträckning utan att bli straffad. Ser man till c-klasser så ligger ju en väldig massa svenska sidor på samma webbhotell och de måste ju kunna länka till varandra utan att bli straffade.

    Jag skulle lagt upp en satellitsida med mycket nyttig information i ämnet. Bygg upp den snyggt med bra information, sökoptimerade internlänkar och ankartexter, trevlig design. Länka sedan från den till din huvuddomän. Det som jag tycker är en bra huvudregel är att bygga för besökaren, i det här fallet genom bra information, så kommer placeringarna på köpet.

  3. #3
    Christer Erenlöfs avatar
    Christer Erenlöf Christer Erenlöf är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Stockholm, Haninge
    Inlägg
    43
    Tack för förslaget!

    Det var något i den vägen jag hade tänkt mig från början, men nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra.

    //chriztr

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. SEO för Webbutiker steg för steg
    Av hans99 i forum E-handel och konverteringsoptimering
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2016-07-14, 05:38
  2. Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-09-13, 21:49
  3. Förklaring till vad COOP Ad Network är
    Av Marcus Westberg i forum Länkbygge
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2007-12-12, 19:43
  4. Sveriges första SEO-tävling!
    Av Jim Westergren i forum SEO-tävlingar
    Svar: 767
    Senaste inlägg: 2007-10-01, 10:13
  5. Regler för forumet, läs innan du postar
    Av Jim Westergren i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-02-16, 11:57