Resultat 1 till 7 av 7

Min sida inte med på standardsökningen

  1. #1
    Nickos avatar
    Nicko Nicko är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    31
    Jag har en wordpress-blogg på en egen domän. Bloggen är bara ca 2mån gammal och jag har inte aktivt lagt till den i Googles index utan den har hamnat där pga av pingsidor kan jag tänka mig.

    Söker jag på site:www. domännamn. se så får jag upp alla mina sidor som är indexerade. Inga konstigheter.
    Söker jag på domännamn så måste jag klicka på länken "göra om sökningen och inkludera tidigare uteslutna resultat." för att sidan skall visas i sökresultaten och då hamnar den på sista plats. Det är inget vanligt sökord, bara 761st träffar. Så har det varit i 2 veckor nu.

    Är det alltid så här med nya domäner? Sen Google indexerade sajten har jag legat på förstasidan hela tiden tills för ca 2 veckor sedan då sidan hamnade på sista plats.

    Jag har skaffat några inlänkar men inte gjort något annat som kan förarga Google. Är det bara vänta och se, eller kan man aktivt göra något åt detta? Jag kanske är för ivrig att komma långt upp på söresultaten.

  2. #2
    Elviss avatar
    Elvis Elvis är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    231
    Det är nog bara att vara cool. 2 månader är inte så lång tid för en ny sida. Vilket är sökordet/domänordet? Du har ingen sidan i din profil.

  3. #3
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    För lite page ranking till sajten och det räcker inte till för sidan där sökordet finns och den läggs i tilläggsregistret. Prova att länka in huvudsidan för nyckelordet från bloggrulle och registrera bloggen i några länkkataloger och göra en postning som några till bloggare länkar till.

  4. #4
    Nickos avatar
    Nicko Nicko är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    31
    Citat Ursprungligen postat av hans99
    För lite page ranking till sajten och det räcker inte till för sidan där sökordet finns och den läggs i tilläggsregistret. Prova att länka in huvudsidan för nyckelordet från bloggrulle och registrera bloggen i några länkkataloger och göra en postning som några till bloggare länkar till.
    Jag har väl hunnit med att registrera bloggen i ca 15 länkkataloger där den blivit godkänd. Som det är nu får man upp olika länkkataloger, när man söker på mitt domännamn, där jag registrerat bloggen. Inte konstigt då de har bättre PR. Min bloggs PR uppdateras väl löpande även fast den visar PR0 på toolbaren?

    Med bloggrulle, menar du då att jag ska länka till min egen sida i min egen bloggrulle?

  5. #5
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av Nicko
    Med bloggrulle, menar du då att jag ska länka till min egen sida i min egen bloggrulle?
    Ja. Postningen kan ju helt enkelt ligga långt bak. Sedan är ju Google också skeptisk till nya domäner och det kan ta riktigt lång tid innan de bryr sig om dem.

    Google är dessutom lik kvinnor. Man ska inte bry sig för mycket. Då ser de dig som gener som de alltid har tillgängligt. För något nytt strunta att bry dig i Google första halvåret.

  6. #6
    Elviss avatar
    Elvis Elvis är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    231
    Citat Ursprungligen postat av hans99
    Google är dessutom lik kvinnor. Man ska inte bry sig för mycket. Då ser de dig som gener som de alltid har tillgängligt.
    Öh... Skulle vilja säga att förhållandet är helt det motsatta. Bryr du dig för lite så kommer de lämna dig... Vi vill bli dyrkade!

    Men Hans är proffs på bloggar, så när det gäller hans råd så kan du följa dem i avseendet Google, dock inte när det gäller kvinnor.

  7. #7
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av Elvis
    Öh... Skulle vilja säga att förhållandet är helt det motsatta. Bryr du dig för lite så kommer de lämna dig... Vi vill bli dyrkade!

    Men Hans är proffs på bloggar, så när det gäller hans råd så kan du följa dem i avseendet Google, dock inte när det gäller kvinnor.
    ja senare kanske. Men i början får man inte vara för på. Och jag menar absolut inte att nedvärdera kvinnor. Tvärtom är jag en anhangare av den romantiska synen att världen en gång styrdes av kvinnor och det var mänsklighetens guldålder.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. SEO för Webbutiker steg för steg
    Av hans99 i forum E-handel och konverteringsoptimering
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2016-07-14, 05:38
  2. Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-09-13, 21:49
  3. xxx kör med dolda länkar?
    Av christian_dream i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2006-11-04, 12:19
  4. Dmoz world visar PR0
    Av Gustav i forum Kataloger
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2006-10-27, 01:51
  5. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-10-24, 21:35