Resultat 1 till 5 av 5

värt att byta c-class på sidan?

  1. #1
    erisons avatar
    erison erison är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    97
    Hejhej,

    Jag började fundera på hur google såg på länkar från sidor som låg under samma host. Efter lite sökning kom jag fram till att det handlade om ip-c-class och att vissa pratade om att byta så att sidorna låg på olika c-classer. Nu till frågan:

    Hjälper det att byta? Jag menar, om de en gång har legat under samma c-class, borde inte sökmotorerna redan har noterat detta? Och isf borde ett byte verkligen verka suspekt, och skömotorerna borde nolla alla eventuella fördelar av en inlänk? Eller har jag missat väsentliga delar? (Observera att jag endast pratar om att byta. Att lägga nya sidor under nya c-classer verkar bra, enligt vad jag läst.)

    Mvh Erik

  2. #2
    Magnuss avatar
    Magnus Magnus är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    770
    Jag har inte märkt att Google skulle tycka det var suspekt på något vis. Byten av c-klass händer med jämna mellanrum även naturligt.

    Jag kan inte styrka några positiva resultat däremot, tar tacksamt emot information om sådana.
    Grundare till Brath. Min blogg: magnusbråth.se

  3. #3
    erisons avatar
    erison erison är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    97
    Jag har inte några belägg alls, jag bara tycker att eftersom google har informationen, så borde den även användas. Jag menar, en sida har en inlänk från en annan i samma c-class, och den sidan plötsligt flyttar, då borde det väl vara av "onaturlig" anledning i 95% av fallen? Kombinationen länk och flytt borde sällan vara naturlig. Eller har jag missupfattat hur stora c-classerna är? Hur många finns i Sverige?

  4. #4
    Björns avatar
    Björn Björn är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    301
    från och med feb 2008 så kan c-klasser bli ett mindre relevant ämne att diskutera?.. eftersom sen 03 så är klass-syntaxen avskaffad till förmån för ipv6 CIDR routing. och i feb så kommer IANA lägga till AAAA adresser till ipv6 (vilket leder till att ipv4 blir helt utdaterat som wrapper protokoll)..?

    Bara undrar : )

  5. #5
    Per Renemarks avatar
    Per Renemark Per Renemark är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    505
    nja, vad IANA håller på med reflekterar inte alltid verkligenheten. Alla operatörer måste byta till ipv6, annars händer det ju inget.
    Affiliate sedan 2006 Seodev.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-09-13, 21:49
  2. önskar köpa eller byta till länkar - svenska
    Av webdoc i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-11-27, 23:09
  3. önskar köpa eller byta till länkar
    Av webdoc i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-11-22, 23:04
  4. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-09-11, 23:55
  5. Byta server och skriva om koden samtidigt.
    Av Gustav i forum Optimering
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-23, 14:18