Resultat 1 till 2 av 2

Varför placerar sig en gammal skräpsida i topp på google

  1. #1
    jakes avatar
    jake jake är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    75
    hej,
    om man söker på lyrics i google -sidor på svenska eller sidor från sverige så placerar sig en gammal skräpsida www5. tripnet.se/ ~djupedal/lyrsve.html
    på första plats utan att ha ordet lyrics i varken titeln eller domännamnet.
    Inte heller används ordet lyrics frekvent på sidan utan allt som finns där är lite gamla länkar till olika lyricssidor, varav en stor del är brutna länkar.

    Det enda jag kan tänka mig som rankar upp denna sida är att den har lång historia och möjligen en del inlänkar med ordet lyrics (google pr3) men detta borde väl inte ha så stor betydelse.

    Anledningen till att jag frågar är att jag under några veckor har försökt bättra på placeringen på sökordet lyrics för sidan [modererat], som är relevant för den som söker svenska sidor med just lyrics

    Förslag på vad som kan göras för att förbättra placeringen för [modererat] på sökordet lyrics tas tacksamt emot.
    Senast redigerat av whyld den 2007-05-14 klockan 21:08. Anledning: Modererat med hänvisning till forumets regel nr 1

  2. #2
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Jo en gammal skräpsida med dålig PR, förvisso har inte PR betydelse för rankning.
    Ligger ovanför en nyskapad sida med bättre PR.
    Ålder är en faktor, sidan har varit i drift sedan 1998. Inlänkarna är som jag såg vid en snabb koll de flesta från sidor med hög trust.
    Men specificera din fråga lite mer om vad som kan göras för att förbättra placeringen. Den är lite för bredd att svara på.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-09-13, 21:49
  2. En teori värd att diskutera
    Av Hjalmar i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-09-22, 17:03