Resultat 1 till 6 av 6

google min sida åker in och ut på ett keyword?

  1. #1
    kmvs avatar
    kmv kmv är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    9
    FRÅga min sida åker in och ut på mitt tyngsta sökord?
    men web sidan ökar sin placering på google över hela världen,
    någon som vet varför ?
    kan det vara att sökordet används för mycket,
    på websidan? i så fall vad händer om jag minskar antalet på sök ordet,
    tappar jag min placering på google.

  2. #2
    John Ivarssons avatar
    John Ivarsson John Ivarsson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    147
    Tyvärr går det inte att svara på din fråga rakt av.
    Och även om någon visste allt om din site och dina konkurrenter kan ingen mer än google själva veta exakt varför sökresultaten ser ut som de gör.

    Men du är inne och nosar på 1 grej med att upprepa sökorden. I vissa fall är det bra, i andra fall inte men i regel skall du aldrig ha för mycket av någonting. Det du bör göra är skapa undersidor som var för sig fokuserar mer på vissa sökord än att använda alla dina sökord över hela siten.

    Exempel
    Har du sökorden: abc och tomte
    Bör du inte använda dem alla på alla dina sidor utan helst en undersida per sökordsområde. Där kan du även ha med böjningar av dina ord ex:
    sida1
    rubrik: tomte
    text: alla vet ju att tomtefar äter gröten dagen före julafton. Man kan kalla honom för en riktig tomte bla bla..

    sida2
    rubrik: abc
    text: detta är abc, bla bla abcd, bla bla aabc..
    osv.

    Observera att sida1 inte använde sida2´s sökord en enda gång. detsamma gäller tvärtom.

  3. #3
    Per Renemarks avatar
    Per Renemark Per Renemark är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    505
    Helt normalt. Varför detta sker vet jag faktiskt inte, om jag skulle gissa så tror jag att olika datacenter är i osynk med varann när det gäller värderingen av sajter.

    I vilket fall, oroa dig inte över det. Behåll god länkstruktur och jobba mer med inlänkar så löser det sig.
    Affiliate sedan 2006 Seodev.

  4. #4
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    354
    Testa söka på ditt sökord/sökfras lite då och då på någon tjänst där man kan söka på olika datacenter. Då ser du relativt lätt om det är olika DC som spökar.

  5. #5
    Nords avatar
    Nord Nord är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm
    Inlägg
    293
    Det är rätt vanligt verkar det som, har upplevt det på ett antal sajter nu. Dvs att åka från andrasidan till ingenstans varannan vecka med nya sajter.

    Känns som om sandboxfiltret återuppstår en gång i veckan ungefär.

    Verkar som bara Cutts vet.

  6. #6
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Om det rör sig om en ny site eller om en nyvunnen ranking så är det helt normalt. När google uppdaterar sina datacenter så tar det ett tag innan de är helt i synk med varandra. Detta såg vi väldigt tydligt under SEO tävlingen som Jim anordnade. Under en period såg topplistan helt olika ut varannan dag innan datacentrena så småningom kom ikapp varandra och det stabiliserades.

    Jag brukar fortfarande använda mcdar's Google datacenter watch tool där man kan söka på fler datacenter samtidigt.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Jotspot + Google = Sant
    Av hans99 i forum Nyheter
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2020-06-15, 08:38
  2. Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-09-13, 21:49
  3. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-11-30, 01:08
  4. Använda min gamla sida som har bra träffar i google
    Av blabers i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-07, 11:40
  5. Hur ofta går Google igenom min sida.
    Av David i forum Google
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2006-04-07, 23:48