Resultat 1 till 10 av 10

Funkar detta knep?

  1. #1
    chrillehs avatar
    chrilleh chrilleh är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    1
    Jag läste nånstans att sökmotorer analyserar innehållet på sidan och värderar innehållet efter hur upprepade ord, fraser mm.

    Kan man lägga in text som är speciellt utformad text för att ge bra rank av sökmotorer i ett osynligt html-block, div, p osv. Alltså dölja det genom att tilldela det en css klass med display: none eller visibility: hidden eller liknande.

    Detta kanske låter som en knasig idé men jag tänkte att man kanske kunde ha dels sin vanliga text men också optimerad text för sökmotorn som kanske blir lite för krystad för att visas på sidan.

    Eller har sökmotorna redan metoder för att undvika detta? Analyserar Google vilka css klasser etc som ett object har tilldelats?

  2. #2
    Hjalmars avatar
    Hjalmar Hjalmar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Jonsered, Göteborg
    Inlägg
    559
    Det kallas cloaking och nej det fungerar inte särskilt väl i längden.
    Tidningar.nu - Beställ tidningar

  3. #3
    Feldons avatar
    Feldon Feldon är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    458
    Citat Ursprungligen postat av chrilleh
    Eller har sökmotorna redan metoder för att undvika detta? Analyserar Google vilka css klasser etc som ett object har tilldelats?
    Japp deras mål är ju att endast analyserar vad besökaren får se.

    Det är till och med ett brott mot google guidelines.

  4. #4
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Idag värderas inkommande länkar betydligt mer än antal repetitioner av ord. Om man överarbetar och repeterar ett ord för ofta kan man bestraffas.

    Olika typer av cloaking tekniker har använts förr, och gett resultat. Men om man blir påkommen (vilket man ofta blir när en konkurrent ser vad du pysslar med och rapporterar det till Google) blir man bannad och utkastad ur träfflistorna.

  5. #5
    webguides avatar
    webguide webguide är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    888
    En text som är "för krystad för att visas för en besökare" är inte bra, Google har kunnat upptäcka sånt här i flera år och det är ett direkt brott mot googles webmaster guidelines.

  6. #6
    JonasHs avatar
    JonasH JonasH är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    20
    Sånt ska du inte syssla med

  7. #7
    wintzells avatar
    wintzell wintzell är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    102
    En detalj bara - Förtjänar verkligen karln minus på ryktet bara för att han tar upp något som är fel?

  8. #8
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Nejdå.. han förtjänar definitivt inte minus pga att han frågar. Men det är ett demokratiskt forum, och alla kan ge minus om de vill. Och även plus.

    Skulle det missbrukas måste vi se över det.

    EDIT: bara för att förtydliga, det var inte jag som gav honom minus.
    Senast redigerat av Bernt Johansson den 2007-05-22 klockan 13:29.

  9. #9
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Jag tycker det var bra att han tog upp frågan. Många som lär sig SEO kanske tror att det är en tillåten teknik. Så det är utmärkt att den belyses en gång till.

  10. #10
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av chrilleh
    Jag läste nånstans att sökmotorer analyserar innehållet på sidan och värderar innehållet efter hur upprepade ord, fraser mm.

    Kan man lägga in text som är speciellt utformad text för att ge bra rank av sökmotorer i ett osynligt html-block, div, p osv. Alltså dölja det genom att tilldela det en css klass med display: none eller visibility: hidden eller liknande.

    Detta kanske låter som en knasig idé men jag tänkte att man kanske kunde ha dels sin vanliga text men också optimerad text för sökmotorn som kanske blir lite för krystad för att visas på sidan.

    Eller har sökmotorna redan metoder för att undvika detta? Analyserar Google vilka css klasser etc som ett object har tilldelats?
    Mitt fel att du fick negativt rykte. Syftet var varken att ge dig eller ta bort ryktet utan något annat jag skulle ha klickat på.

    Posta något igen så klickar jag det tillbaka.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Vad är detta nu då??
    Av Elvis i forum Google
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-05, 16:07
  2. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-07-15, 15:56
  3. Är detta bra marknadsföring?
    Av John Melin i forum Övrigt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-06-28, 21:56
  4. Detta är ju sååå spännande
    Av seattlegrunge i forum Introduktion
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-06-14, 20:09
  5. Skönt att det funkar igen!
    Av Marcus Westberg i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-05-02, 13:08