Resultat 1 till 7 av 7

Använda H-taggar som länkar.

  1. #1
    Kockens avatar
    Kocken Kocken är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    BD
    Inlägg
    63
    En person på ett företag någonstans i landet, fick "tipset" av ett Seo bolag att sätta H1-H3 som länkar där det passar. Vad säger ni om det?
    Jag har i min stilla kockro trott att länkar är länkar och H-taggar är rubriker för sökmotorerna, men att kombinera dem vet jag inget om.

  2. #2
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Lund
    Inlägg
    387
    Citat Ursprungligen postat av Kocken
    En person på ett företag någonstans i landet, fick "tipset" av ett Seo bolag att sätta H1-H3 som länkar där det passar. Vad säger ni om det?
    Jag har i min stilla kockro trott att länkar är länkar och H-taggar är rubriker för sökmotorerna, men att kombinera dem vet jag inget om.
    H1 borde väl länka till samma sida som man befinner sig på (eller låta bli?) men de andra kan länka vidare och det fungerar väldigt bra.
    Köp länkar - Säljer permanenta länkar

  3. #3
    Frukts avatar
    Frukt Frukt är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    51
    Jag har testat det och märkte ingen skillnad alls. Det är väl snarare vad som står i rubrikerna innanför <h> som har betydelse samt vilka sidor länkarna leder till. Men att det skulle vara extra bra att kombinera detta stämmer inte alls, det är iaf min erfarenhet.

    Jag tycker faktiskt att man förlorar på att sätta H1-H3 som länkar. Det är väl ganska logiskt att det är bättre att få med nyckelorden på fler ställen, dvs. både i H1-H2 och i ankartexterna. Sätts länken istället i rubriken så förlorar man ju en ankartext.

  4. #4
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Lund
    Inlägg
    387
    Citat Ursprungligen postat av Frukt
    Jag har testat det och märkte ingen skillnad alls. Det är väl snarare vad som står i rubrikerna innanför <h> som har betydelse samt vilka sidor länkarna leder till. Men att det skulle vara extra bra att kombinera detta stämmer inte alls, det är iaf min erfarenhet.

    Jag tycker faktiskt att man förlorar på att sätta H1-H3 som länkar. Det är väl ganska logiskt att det är bättre att få med nyckelorden på fler ställen, dvs. både i H1-H2 och i ankartexterna. Sätts länken istället i rubriken så förlorar man ju en ankartext.
    Om det har någon skillnad mot en vanlig text kan jag inte svara på, trådskaparen frågar inte vilket som är bäst.

    Jag förstår inte varför det skulle vara dåligt att länka en <h> och jag förstår inte ditt argument heller. Varför förlorar du en ankartext om du har rubriken som en länk? Ankartexten är ju rubriken.
    Köp länkar - Säljer permanenta länkar

  5. #5
    Magnuss avatar
    Magnus Magnus är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    770
    När det gäller just H1 så har jag en fundering. Har provat det lite och jag har fått känslan av att man kan tappa lite i förtroende om man länkar med H1. Jag upplevde inte att länken gav särskilt mycket för sidan den länkade till och att sidan som hade länken gjorde ett litet dyk i serpen.
    Grundare till Brath. Min blogg: magnusbråth.se

  6. #6
    Frukts avatar
    Frukt Frukt är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    51
    Citat Ursprungligen postat av FredrikMH
    Om det har någon skillnad mot en vanlig text kan jag inte svara på, trådskaparen frågar inte vilket som är bäst.


    Det är väl just det som är grejen att man ska tjäna ngt på det? Annars finns du ingen anledning att göra så. Dessutom finns det en annan aspekt på det hela och det är att det inte är användarvänligt att ha en rubrik som länk.


    Citat Ursprungligen postat av FredrikMH
    Jag förstår inte varför det skulle vara dåligt att länka en <h> och jag förstår inte ditt argument heller. Varför förlorar du en ankartext om du har rubriken som en länk? Ankartexten är ju rubriken.
    OK men man förlorar en rubrik då istället. Som jag skrev, man vill få med nyckelorden på fler ställen, dvs. både i H1-H2 och i ankartexterna. Läggs det i en rubrik så tolkas det kanske endast som en länk och inte som en rubrik. Sen kanske det ligger sanning i vad Magnus oxå säger att man tappar förtroende.

    And by the way...jag uppfattade det som att trådskaparen ville veta vad som är bäst eftersom ngn fick ett "tips" om det. Och tjänar man inget på det så förstår jag inte alls varför man ska göra så...

  7. #7
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    419
    Jag tycker nog att man ska separera länkar från headers, man får ju en viktig Header på sidans innehåll samtidigt som man kan länka content phrase i texsten. det bidrar enligt min mening till att det blir en starkare sida för sökmotorerna.

    Klart man kan länka sin H till huvudsidan om man har djup och underkategorier man jag tror absolut inte att det har någon som helst betydelse för SEO.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Lista över betalkataloger/portaler
    Av Elvis i forum Kataloger
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2013-05-07, 13:31
  2. kvailté länkar inom lån / bank
    Av John Ivarsson i forum Länkbyten
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-07, 13:09
  3. xxx kör med dolda länkar?
    Av christian_dream i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2006-11-04, 12:19
  4. Köpa länkar (steget att växa ur källaren)
    Av Webmoney i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-04-18, 12:59