Resultat 1 till 8 av 8

Betala Adwords med pengar från Adsense?

  1. #1
    lamadjurets avatar
    lamadjuret lamadjuret är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    30
    Någon som vet om man kan betala Adwords med sina pengar från adsens e

  2. #2
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Nej det kan du inte göra i nuläget. Frågade Adsense för ett drygt halvår sedan om detta.

  3. #3
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    144
    Det har jag inte ens tänkt på. Fan vad genialt det skulle vara.
    Johan Wolf <- Du vet att du vill.

  4. #4
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Lund
    Inlägg
    387
    Övergången till Google-konto ska leda till att deras tjänster ska bli bättre implementerade och sammanfogade så det kan bli verklighet inom en snar framtid.
    Köp länkar - Säljer permanenta länkar

  5. #5
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av FredrikMH
    Övergången till Google-konto ska leda till att deras tjänster ska bli bättre implementerade och sammanfogade så det kan bli verklighet inom en snar framtid.
    Gäller det specifikt att köpa Adwords för Adsense-pengar? Jag spekulerar att kanske enskilda länders lagstiftning kan ställa till med problem?

  6. #6
    Hjalmars avatar
    Hjalmar Hjalmar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Jonsered, Göteborg
    Inlägg
    559
    Citat Ursprungligen postat av hans99
    Gäller det specifikt att köpa Adwords för Adsense-pengar? Jag spekulerar att kanske enskilda länders lagstiftning kan ställa till med problem?
    Det måste ju vara det som hindrar dem, de skulle ju säkert tjäna grova stålar på det annars. Säkerligen många som skulle återinvestera en bra mkt större del om det var enklare än nu. Deras fasoner med att ta betalt flera ggr / månad irriterar mig något gruvligt.
    Tidningar.nu - Beställ tidningar

  7. #7
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Lagstiftningen är nog inget specifikt problem. Administrativt kan det vålla en del problem. Eftersom AdSenseintäkter och AdWordsutgifter skall bokföras och redovisas separat, så är en överföring av pengar mellan konton inte helt enkel.
    Annonsera du via AdWords skall du lägga på momsen på det beloppet du köper AdWords för i redovisningen till Skattemyndigheten och då betala den själv.
    Att kombinera ihop detta med AdSenseintäkter och före över pengar mellan dessa konton kan nog ställa till med en del problem. Problem som måste lösas av någon.

  8. #8
    lamadjurets avatar
    lamadjuret lamadjuret är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    30
    det är sant! men dom borde ha ett system där tex pengarna inte är riktiga pengar utan ett rent byte av poäng eller nått!

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. AdSense: Ogiltiga klick?
    Av Jim Westergren i forum Övrigt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-05-14, 17:36