Resultat 1 till 7 av 7

Hittat hit också

  1. #1
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Hej
    Urban G här. Har hittat hit nu också, trevligt med ett renodlat SEO-forum på svenska. En hel del kändisar finns här ser jag också.
    Har arbetat med i huvudsak webbdesign/renovering av webbplatser, uppdateringar, lite optimering sedan 1999/2000 och ett vanligt säljarbete.
    De senaste åren har min webbaktivitet och optimering tagit mer överhand och är numera den största verksamheten. Arbetar själv som egen företagare utan anställda.
    Satte statusen till att jag "Kan SEO rätt bra" när jag såg vilka som fanns här, även om jag bedriver SEO kommersiellt så är det ju en liten nivåskillnad upp till en del andra som ex Hans, Jim, Ove mfl.

    Hälsningar och trevligt att vara här
    Urban

    Edit: Javisst ja om jag säger hubbert så vet nog några vem jag är
    Senast redigerat av Urban G den 2006-03-20 klockan 15:03.

  2. #2
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Hej Urban och välkommen hit!

    Hoppas du har nytta av att vara här. Se till när du känner dig redo att uppgradera din titel.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  3. #3
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Citat Ursprungligen postat av Jim Westergren
    ...Se till när du känner dig redo att uppgradera din titel.
    Det överlämnar jag till dig (och andra) att avgöra. Även om jag med ålderns rätt borde kunna mycket mer. Den första datorn jag sålde hette Amstrad och hade en floppydisk, VGA-skärm, 8 eller 12 MHZ processor, ett ramminne på 512KB - Hårddiskarna kom ett år senare.
    Operativsystemet var något som Windows 1.05. För ordbehandling, fakturering etc fick man lägga utstansade pappbitar på tangetbordet för att se vilka tangenter man skulle använda för de olika funktionerna.

  4. #4
    MattiasNs avatar
    MattiasN MattiasN är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    680
    Aaahhh

    En Amstrad, Mina två första datorer var av märket amstrad. Den första med två st 5,25 tum. Min första flygsimulator låg på tre disketter! Ett rikitgt avancerat och stort spel. Vilka minnen! Året var 1989-90 om jag inte mins fel =)

  5. #5
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Hehe.

    Jag hade en Commodore 64 som det lirades på ... Jag minns när min 3 år-gamle lillebror pillade in en linjal i diskstationen (tung som en laptop idag) ... eller när jag pillade med en skruvmejsel och smällde datorns el-säkringar eftersom jag inte först drog ut kontakten, hehe.

    Spelen därifrån kan man nu spela på diverse arkadssajter, ett ex. Tog 15 minuter att ladda igång ett pling-spel på bandstation, med disketter gick det snabbare.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  6. #6
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Hm det var nog Amstrad PC 1512 DD, SD var enkeldisken. Fanns med hårddisk också fast den kom lite senare. Tror jag har startdisketterna kvar någonstans, var visst en röd, en grön och en gul diskett.
    Körde mest Leisure Larry (det första).

    Edit: Hoppas att du inte fick problem när generalagenten för Sverige; C. Aagard gick i konkurs, arbetade som ansvarig i ett av deras dotterbolag strax före. Du köpte möjligtvis inte datorn av Copy Consult i Malmö?
    Senast redigerat av Urban G den 2006-03-23 klockan 00:13.

  7. #7
    Bezzens avatar
    Bezzen Bezzen är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2006
    Inlägg
    11
    Ooooh, kan lukta mig till retrosnack på flera mils avstånd.

    Har några gamla burkar här hemma, en Vic 20, en C64 (med diskettstation), två stycken ZX Spectrum (en är den där med inbyggd bandstation) och tre Amigor.

    Gamla PC:ar har jag dock varit ganska förskonad ifrån. Farsan köpte dock en IBM 286:a när den var state-of-the-art. Den var ju så fruktansvärt underlägsen min dåvarande Amiga 500 att man ville gråta. Den var dock 15000 kronor dyrare, vilket väl var försäljningsargumentet för business-datorer på den tiden.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Så är jag också med...:-)
    Av Kajsa i forum Introduktion
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-09-18, 09:11
  2. Vill inte bli hittat på ett keyword
    Av jon i forum Google
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-22, 19:24
  3. Hoppar också på tåget
    Av Bezzen i forum Introduktion
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-15, 02:00
  4. Och nu är jag också här
    Av Fredrik Westlund i forum Introduktion
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-02-22, 00:39
  5. Då var jag också här - Rasmus
    Av Rasmus i forum Introduktion
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-02-20, 11:29