Resultat 1 till 4 av 4

En tjej till!

  1. #1
    Susann Stjernborgs avatar
    Susann Stjernborg Susann Stjernborg är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    158
    Verkar inte finnas så många av oss här?
    Lastgammal inser jag också att jag är när jag läser er andras introduktioner, fyllde 49 häromdagen.

    Den första dator jag jobbade med var en ABC 80 med hela 32 kB i internminne.
    Det var tider det! Nästa dator hade dubbelt så mycket, men fortfarande ingen hårddisk.
    Hela systemet och program låg på stora 8 tums disketter.

    Men låt oss ta det från början. Ritare till yrket, men hur det var så blev jag VD-sekreterare och nånstans på vägen så blev det datorer. Det var väl sisådär -79.
    Sen slutet av 80-talet jobbade jag på en agenturfirma där jag var hela dataavdelningen fram till 2004 då jag blev sjukpensionär (diskbrock + duktigt utbränd).

    Som datavdelning skötte jag budget, inköp, installation, drift – hårdvara, d v s servrar, närverk, kommunikation, arbetsstationer, telefoni, kontorsmaskiner m m.

    Sen var jag ju användarsupport, utbildare på firmans samtliga program och system.
    Vi hade egna skräddarsydda OLF-system, det ena efter det andra, dom blev mer mer komplicerade på vägen. Med egen tillverkning så blev lager o tillverkningsmodulerna verkligt avancerade till slut.

    Jag gjorde kravspecar, jobbade ihop med utvecklarna o programmerarna, implementerade systemen, skötte fortfarande all hårdvaran, utbildade användare, skrev manualer.

    Det gällde att kunna varje detalj i hela orderflödet ända in i bokföringen. Och jag som aldrig gått mer än 9 år i skolan och aldrig studerat ekonomi så mycket som en timme

    Dessutom så vickade jag för ekonomichefen när hon hade semester, och det ingick dessutom i såväl hennes som mitt jobb att byta av i växeln på kafferasterna så att receptionisten fick gå o fika. Det värsta med att vicka för ekonomichefen var att jag var tvungen att göra alla tulldeklarationer till tullen för allt importerat gods. Blää!! Firman var inte så stor, 28 st i Sverige på slutet, 15 i Norge och 8 i Finland.

    Vi hade Unix-servrar, Macar, PC, men när vi införde NT-servrarna gick jag redan på knäna och hann aldrig lära mig NT, det blev mer o mer konsulter och jag var spindeln i nätet.

    Brandväggar, routrar, emailserver – massor att lära hela tiden. Och jag hade skitkul!

    Min arbetsgivare vill inte gärna lägga pengar på en ny kontorsstol bara för att den gamla var trasig, men han blinkade inte när jag sa att jag behöver en halv miljon till en ny server.

    Men programmera – nej se det kan jag fortfarande inte. Det gjorde mina konsulter så det fanns ingen anledning

    Min första hemsida gjorde jag väl 1997. Min nuvarande tog jag ner helt o hållet den 15 april och håller nu på att börja om från början. Om mina hundar, jo, jag föder upp hundar också.

    Det är en ras som ännu inte erkänd av Svenska Kennelklubben. Faktum är att den skapades på 80-talet. Jag brukar kallas rasens gudmor, jag skapade inte hundarna men det var jag som â€gjorde dom till en rasâ€, satte dom på kartan, gjorde världen medveten om dom. Via internet förstås.

    Jisses, undrar hur många månader jag höll på att bearbeta Yahoo (dom var störst på den tiden) att lägga in Silken Windhound som ras i sitt directory? Men det lossnade liksom efter det.

    Rasen fick sitt namn så sent som 1998, innan dess fanns inte ens namnet, Silken Windhound. Googla på det idag och du får 39400 hits. På en hundras som existerar i 500 exemplar i hela världen!

    Jo, och så är jag bra på att skriva också ...

    /Sussi
    Susann Stjenborg

  2. #2
    Elviss avatar
    Elvis Elvis är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    231
    Heej!

    Nu blir vi två tjejer som flyter ut med orden! Ponting är såklar också tjej, men hon brukar kunna uttrycka sig ganska kortfattat, precis som grabbsen. Ålder har inget värde. Vet inte hur gammal Tina är, men hon har visst hunnit få barnbarn, vilket är svårt att tro när man ser henne på bilden.

  3. #3
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Lund
    Inlägg
    387
    Kul och välkommen, du har hunnit med ett och annat under din resa i livet. Du har ju erfarenheter inom det ena och det andra verkar det som

    Här finns fler tjejer registrerade än ni tre. Fast vi kanske ska hållas till de som är aktiva
    Köp länkar - Säljer permanenta länkar

  4. #4
    Andreazzs avatar
    Andreazz Andreazz är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    61
    Hej och välkommen!
    Det var ingen dålig introduktion det där.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. SEO för Webbutiker steg för steg
    Av hans99 i forum E-handel och konverteringsoptimering
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2016-07-14, 05:38
  2. Förklaring till vad COOP Ad Network är
    Av Marcus Westberg i forum Länkbygge
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2007-12-12, 19:43
  3. Sveriges första SEO-tävling!
    Av Jim Westergren i forum SEO-tävlingar
    Svar: 767
    Senaste inlägg: 2007-10-01, 10:13
  4. 301 Redirect till mapp från default.asp
    Av haishen i forum URL-omskrivning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-12-08, 18:28
  5. Regler för forumet, läs innan du postar
    Av Jim Westergren i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-02-16, 11:57