Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 31 till 34 av 34

Pyramid linking

  1. #31
    LaoWangs avatar
    LaoWang LaoWang är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    GBG
    Inlägg
    302
    Jag tackar matematikerna for varningarna. Sjalv borjade jag bli skeptiska nar jag skapat en profil och inte fick nagra forslag pa lankar som passade.
    De verkar inte ha mer an 3 i kategorin resor

  2. #32
    webguides avatar
    webguide webguide är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    888
    Citat Ursprungligen postat av urban g
    Tackar
    Nåja inget nytt under solen. På 50-60-talet var kedjebrev rätt så poppis, de där med att "Skicka vidare till 3 personer så händer det dig inget, bryter du kedjen så... "
    Sedan kom någon på att skicka pengar i dem, enligt principen skicka 10:- till tre andra personer och 15:- till den du gick det här brevet av. De tre du skickar brev till skall i sin tur skicka vidare till tre personer var och skicka pengar till dig...
    När det blev olagligt började de använda produkter istället dvs köp in produkter för 5.000:- till 10.000:- värva 3 personer som köper produkter av dig, de skall i sin tur värva ytterligare 3 personer...
    Var väl Holiday Magic som gick igång med det på 70-talet i Sverige?
    Numera brukar det kallas för MLM (multi level marketing).
    En liten offtopicnotering, MLM började någon gång i slutet på 1940-talet i USA (enligt en del redan på 1920-talet med The Ponzi Scheme) och är i grunden en seriös företeelse. Men som har exploaterats av mindre seriösa aktörer. Tupperware är ett exempel på MLMföretag.

  3. #33
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Det kan nog stämma att den från början var en seriös företeelse. Men begreppet har börjat få/fått en oseriös prägel. All försäljning som bygger på att man skall värva andra människor som i sin tur skall värva andra är inte att betrakta som seriös. Produkterna brukar variera, diamanter, hudvårdsprodukter, rengöringsmedel eller som jag såg för några/något år sedan CSM-verktyg.

  4. #34
    latehorns avatar
    latehorn latehorn är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Inlägg
    255
    Pyramidlinking är nu för tiden bara ett uselt skämt. Den ny ägaren har inte spenderat någonting på att promota sidan samtidigt som en hel del buggar har börjat dyka upp här och där.

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Pyramid linking
    Av andgu i forum Länkbygge
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-12, 16:54