Resultat 1 till 9 av 9

Registrera undermappar

  1. #1
    StePs avatar
    SteP SteP är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    25
    Jag har en webbsajt där första sidan är en sammlingssida och sen ett antal undermappar med oilka teman. Temana är såpass viktiga i sig så det borde vara föremåll för egna registreringar.

    Är det fel att skicka varje del till t.ex. dmoz, google och yahoos kataloger (dvs. skicka in registrering på www.huvudsida.com, www.huvudsida.com/mapp1, www.huvudsida.com/mapp2 osv.).
    Kan dom se att det är olika ämnen fast det är samma grund-webbadress eller anser dom att det är spam?

    Till alla "vanliga" länkkataloger är det väl inget fel att anmäla varje del för sig, ska jag även anmäla varje sida då dom handlar om en specifik sak?
    Senast redigerat av Nikke Lindqvist den 2007-06-07 klockan 23:36. Anledning: bara avlänkat exempeldomänerna

  2. #2
    Björns avatar
    Björn Björn är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    301
    Meningslöst att regga flera på det viset imo. Om det inte möjligen är subdomäner det rör sig om.

  3. #3
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Kan dom se att det är olika ämnen fast det är samma grund-webbadress eller anser dom att det är spam?

    Till alla "vanliga" länkkataloger är det väl inget fel att anmäla varje del för sig, ska jag även anmäla varje sida då dom handlar om en specifik sak?
    De flesta kommer anse det vara spam och inte ta in dem. Det gäller även "vanliga" länkkataloger. Även om policyn kan skilja mellan olika "vanliga" länkkataloger. Om du spammar en länkkatalog på det sättet finns en risk att ingen av dina sidor kommer med överhuvudtaget. Detta då irritationen blir stor för den som redigerar katalogen att behöva titta på dussintals anmälningar från samma domän. Olika ämnen har inte så mycket med det här att göra. Subdomäner, tja de kan betraktas på samma sätt, dvs som spamanmälningar.
    Anmäl huvudsidan endast, är mitt råd. Fler ord än Björn men samma innebörd.
    Senast redigerat av Urban G den 2007-06-07 klockan 02:40.

  4. #4
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av SteP
    dmoz, google och yahoos kataloger (dvs. skicka in registrering på www.huvudsida.com,
    DMOZ, Yahoo och KTH (undantaget privat hemsida) lägger din sajt i de relevanta kategorier där den är relevant så du får detta ändå även om du länkas till första sidan från samtliga kategorier.

    I övrigt kan du ju e-posta och fråga katalogerna hur de ser på en sådan extra registrering.

  5. #5
    qb1s avatar
    qb1 qb1 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    29
    Jag är redaktör på DMOZ och har som regel att inte registrera mer än en sida (vanligtvis hem/start/index). Där det återkommande kommer förslag på länkar till undermappar eller undersidor till redan registerade domäner, brukar jag ta mig en funderare på om domänen i fråga öht hör hemma i de kategorier jag sköter om...

  6. #6
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  7. #7
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av qb1
    Jag är redaktör på DMOZ och har som regel att inte registrera mer än en sida (vanligtvis hem/start/index). Där det återkommande kommer förslag på länkar till undermappar eller undersidor till redan registerade domäner, brukar jag ta mig en funderare på om domänen i fråga öht hör hemma i de kategorier jag sköter om...
    Ni ligger dock huvudsidan i flera kategorier vilket är ungefär samma sak förutom att det ger mindre information.

  8. #8
    Feldons avatar
    Feldon Feldon är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    458
    Citat Ursprungligen postat av SteP
    Jag har en webbsajt där första sidan är en sammlingssida och sen ett antal undermappar med oilka teman. Temana är såpass viktiga i sig så det borde vara föremåll för egna registreringar.

    Är det fel att skicka varje del till t.ex. dmoz, google och yahoos kataloger (dvs. skicka in registrering på www.huvudsida.com, www.huvudsida.com/mapp1, www.huvudsida.com/mapp2 osv.).
    Kan dom se att det är olika ämnen fast det är samma grund-webbadress eller anser dom att det är spam?

    Till alla "vanliga" länkkataloger är det väl inget fel att anmäla varje del för sig, ska jag även anmäla varje sida då dom handlar om en specifik sak?
    Mitt råd är väl att skapa varsitt domän åt varje undersite eftersom de nu är såpass viktiga. Och sedan från huvudsidan länka in domänerna och låta huvudsidan agera satelit-site åt samtliga (seo-tänkandet får aldrig lämna kroppen).

    Om varje ämne inte är tillräckligt för att skapa en hel site kring skulle jag inte påstå att underkatalogerna är tillräckligt specifika eller unika för att förtjäna en egen plats i dmoz etc.
    Senast redigerat av Nikke Lindqvist den 2007-06-07 klockan 23:39.

  9. #9
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Intressant och kreativ lösning Feldon. Lite tvärtemot det vanliga tänket, men din motivering är vettig.
    + för det.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Verktyg för att registrera sig i länkkataloger
    Av baggelin i forum SEO-verktyg
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-04, 11:54
  2. Registrera ny hemsida hos sökmotorerna
    Av l00zekk i forum SEO-verktyg
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-28, 08:22
  3. Registrera .no domän
    Av Kricke i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-25, 13:23
  4. Registrera för fler än ett år i taget?
    Av robbanf i forum Domänen
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-10-04, 08:15
  5. Nu kan man registrera .se domäner med enbart siffror
    Av Marcus Westberg i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-18, 03:01