Resultat 1 till 10 av 10

Submission tools?

  1. #1
    Björns avatar
    Björn Björn är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    301
    Automatiska sumit script osv finns det många av. Posta gärna om ni har någon favorit. Så kan vi göra en såndäringa lista på dem. (hittade ingen liknande tråd i forumet).

    Jag börjar : )
    http://www.scentral.com/cgi-local/ur...lsubmitter.cgi
    Senast redigerat av Björn den 2007-06-07 klockan 14:17.

  2. #2
    Elviss avatar
    Elvis Elvis är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    231
    Tyvärr är det ju inte så lämpligt att använda sådana i någon större utsträckning... Har du testat den själv? Hur blev resultatet?

  3. #3
    Björns avatar
    Björn Björn är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    301
    tja, det är väl inte direkt bevisat att det är olämpligt... eller? man kanske inte använder dem till sina mest premium projekt. Å andra sidan har man ett antal liknande som submittar till olika lite mer okända (inte google et al) så kan jag inte se hur det skulle vara direkt skadligt. Ponera att man genom liknande tjänster submittar till 300 katlaloger eller nåt, och 30% blir accepterade, så har man ju endel inlänkar där som man kanske inte hade orkat manuellt submitta.

  4. #4
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  5. #5
    Björns avatar
    Björn Björn är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    301
    Skräp och skräp, sure mestadels så är väl onlinescript av den typen mer eller mindre effektiva på att verkligen få in länken i katalogen. Men det var därför jag startade tråden. Bra sådana script är ju precis lika "bra" som att manuellt göra det, går snabbare bara. Sen så är det ju givetvis diskutabelt om länkkataloger ger så mkt in general

  6. #6
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  7. #7
    Elviss avatar
    Elvis Elvis är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    231
    Oj, detta låg Ponting varmt om hjärtat!

    Som diskuteras i andra trådar just nu så är det inte det allra bästa med exakt samma beskrivningar och länktexter överallt heller, och det måste det ju bli med automatiska submitteringar.

    Jag hade verkligen önskat att det hade varit bra, det är ju så otroligt tidskrävande att göra i stort sett samma jobb om och om igen... Kan ingen göra ett test på en ny sida och ENBART submitta visa sådana här funktioner, så kan vi få se hur det går?

  8. #8
    Björns avatar
    Björn Björn är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    301
    Citat Ursprungligen postat av ponting
    Vad jag menar att det är skräp är att vi som har kataloger kan efter ett tag
    lukta oss vilka atomatiska program det och AVISAR kvickt som f**n sånna sidor även om dom är bra,du kommer inte in i katalogena helt enkelt!!! Vi som har kataloger uppskattar en riktigt ifylld anmälan från en fysisk person, så hur många som program du än har, så åker du in in "Svarta registret" och förblir där i all evighet hos alla som har kataloger så det är därför inte sånna program ger ett smak, du blir avskydd överallt!!!

    Kataloger ger värde det gör dom. Om jag har en sida i allt mitt och även alla kataloger som inte ni vet om, och har pg 0 så har du om c:a 3-7 månader pg4. Sen kan vi disskutera katalogers värde nån annanstans!!

    Om du först ska ha atomatiska sen påstår att det inte ger nått,så varför då fråga??? Då behöver du inte kataloger överhuvudtaget.

    hehe.. jaja, jag har inte sagt att de inte ger nåt, bara att det går att diskutera, som allt annat.

    Ja det är såklart så som du skriver Elvis, att samma beskrivningar osv överallt inte är bra, något man iofs kommer runt om man använder flera sumission tools, och skriver om texten lite.
    För mig är det inte fråga om 200 kataloger för hand vs 200 genom script, utan inga eller ett väldigt litet fåtal kataloger vs 200 halvdana submiteringar via script typ. För att få ut ett stort antal. Sen på de som man verkligen tror på, så är det såklart lika bra att göra det "seriösare".
    Senast redigerat av Björn den 2007-06-07 klockan 18:34.

  9. #9
    Thomas Sjöbergs avatar
    Thomas Sjöberg Thomas Sjöberg är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Lund
    Inlägg
    54
    Visst borde det gå att göra ett program som även varierar länktext och beskrivning m.m. Man kanske kunde göra ett semi-manuellt program/script. Dvs att man kommer direkt till submit-sidan med de flesta fälten ifyllda och sedan kan man själv anpassa texterna efter vad som lämpar sig bäst för ju den katalogen. Jag vet inte hur ni gör som registrerar i MÅNGA kataloger?

    Vad gäller programvaror så har jag för mig att jag testade SubmitWolf på någon skräpsida för några år sedan men tyckte inte att det gav något direkt resultat.

  10. #10
    Magnus-SEOs avatar
    Magnus-SEO Magnus-SEO är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    227
    Ja det är nog ingen bra idé, däremot måste jag säga att tipset från en annan tråd var väldigt bra. Firefoxtillägget informEnter inget submission tool, men väldigt behändigt när man registrerar sig en massor av kataloger.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Webmaster Tools - många sajter OK?
    Av Marcin i forum Google
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-04-20, 11:50
  2. Directory Submission Service
    Av Marcus Westberg i forum Länkbygge
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-01-15, 15:04