Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 31 till 42 av 42

Världens bästa SEO-företag

  1. #31
    SEONeTs avatar
    SEONeT SEONeT är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    20
    Här är det ju mer frågan om teknologi. Det var inte lätt att få ihop alla de tjänster som jag ville erbjuda. Wordpress är perfekt om man vill driva en blog. Joomla anser jag har ett bra urval av open source som man kan bygga vidare på. Det tog ändå 3 år att få ihop alla detaljer. Vad tycker du om de popularitets mått som finns med. Saknar du något? Testa också tag search. Den ger möjlighet att skapa obegränsat antal ranking listor tex för SEO företag som håller på med webbdesign
    Senast redigerat av Urban G den 2011-02-24 klockan 21:58.

  2. #32
    SEONeTs avatar
    SEONeT SEONeT är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    20
    Vad avser avsaknaden av visa företag så var det inte meningen att få med alla över hela världen. Det var jobb nog att få med alla de tusentals företag som redan är med. Vill någon vara med så är det bara att registrera sig och popularitets rankingar kommer dagen därefter.

  3. #33
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    @spagetti. Gör en egen lista och sätt dig själv överst. Under tiden vi funderar på trådens varande och länkar så kan du SEONet ge mig de 70 parameterna som ligger till grund för rankningen.
    Annars kan man misstänka att det är hitta-på-lista för att dra lite trafik och sedan kanske erbjuda tjänster som kostar pengar.

  4. #34
    SEONeTs avatar
    SEONeT SEONeT är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    20
    Hej Urban, Du låter arg? Det står upp till 70 parametrar på hemsidan och i tråden står det att popularitet, momenutm är det ända som är tillgängligt just nu. När kunderna kommer in med reviewer blir det fler. Det finns en länk till popularitets och momentum parametrarna längre upp i tråden. Popularitets data baseras huvudsakligen på Seomoz link data och Yahoo Site Explorer.
    Hur det är tänkt att tjäna pengar står också högre upp i tråden.

  5. #35
    SEONeTs avatar
    SEONeT SEONeT är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    20
    Ditt företag kommer på 11 plats i Sverige. Inte alls fel. Jag tyckte att jag kände igen ditt ansikte.

  6. #36
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Nej varför skulle jag vara arg när jag som enmansföretagare ligger så bra till där.
    Men jag har enligt regel 7/8 tagit bort de klickbara länkarna i ditt inlägg. Redovisa lite bättre här i forumet hur det hela är beräknat och hänvisa inte till din webbplats.

  7. #37
    SEONeTs avatar
    SEONeT SEONeT är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    20
    Tänkte kanske att du var arg för att du tappade från 7-de placeringen till 11-te under 2010, om du tittar i grafen eller momentum tabellen. Regler är för att hållas. Om man vill ha mer info så är varje mertic förklarad i detalj onmouse over i tabellhuvudet, ursäkta svengelskan. Länk finns i min signatur men nu får man klicka sig själv till ranking sidan.
    Godnatt

  8. #38
    SEONeTs avatar
    SEONeT SEONeT är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    20
    Visst kom inte signature med av någon anledning. Men gå så fall till seo.net och leta

  9. #39
    SEONeTs avatar
    SEONeT SEONeT är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    20
    Förresten Urban, om du har några synpunkter så är de välkomna. Förbättra kan man göra i all oändlghet

  10. #40
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Det var nog kopplat till att jag droppade på ordet sökmotoroptimering förra året till sidan två. Vilket då gör företaget på plats 1 ännu mer märkligt. För att inte tala om en del andra bolag i topp tio som lyser med sin frånvaro på det ordet. Som då verkar vara ett kriterium. Fast vad vet jag det framgår inte hur det är beräknat.
    Så kom tillbaka när du fått ordning på den och kan redovisa hur det är beräknat. Jajja gör det när de redovisar E-handelsplattformar, IDG gör det när de väljer årets bästa webbhotell, sökmotorkonsult gör det när de bedömer webbyråers optimering.
    Just ju känns det mer som en variant av guldnyckeln.

    Edit: Du bör nog ha fått en godkänd titel av adm. före du kan lägga in signaturlänkar.

  11. #41
    SEONeTs avatar
    SEONeT SEONeT är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    20
    Du är envis. Av samma anledning som google vill jag inte avslöja den exakta algoritmen, kan du den exakta algoritmen så kan du enklare manipulera resultatet. Däremot de viktigaste, tyngsta ingredienser för popularitets data är redovisade på min sida, på somoz respektive yahoos sida. Jag tror att du har missat den här tabellen? http://www.seo.net/compare/seo-compa...eo__popularity För där finns alla ingredienser med och alla förklaringar. Det är utgångspunkten. Sedan när kunder kommer med betyg påverkas du uppåt eller neråt. Beroende på antalet reviewer påverkas statistiskt signifikans och även algoritmen. Kan man lite statistik och regressionsanalys så är det inte så svårt att räkna ut på ett ungefär hur det fungerar. Det är så bra som jag kan förklar det utan att behöva skriva en vetenskaplig artikel
    Hälsningar

  12. #42
    SEONeTs avatar
    SEONeT SEONeT är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    20
    En sak till. Att vissa oväntade företag kommer högt upp är inte så konstigt om man studerar deras strategi. Om du kan göra länkanalys kan du lätt få fram varifrån deras link juce kommer. Måste säga att visa resultat har också förvant mig. Men jag friserar inte resultatet för det. Sedan när du analyserar rankingar är det viktig att plotta ratings och se hur mycket det skiljer. Igen statistisk signifikans. Men att införa konfidensintervall skulle göra att SEO kunder har svårt att förstå. Det är nog avancerat som det är för kunden fick jag reda på från mina kundkliniker. Meningen är ju att det ska vara enklare att välja ett företag
    Senast redigerat av SEONeT den 2011-02-24 klockan 23:30.

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Bästa SEO-plugins till Firefox?
    Av Håkan Liljeqvist i forum SEO-verktyg
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2011-03-28, 23:37
  2. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-04-29, 14:45
  3. SEO företag spionerar när jag surfar?
    Av Elvis i forum Övrigt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-02-23, 22:18