Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 30 av 42

Världens bästa SEO-företag

  1. #1
    Macckes avatar
    Maccke Maccke är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för Köp, sälj eller byt
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    London, England
    Inlägg
    445
    TopSEOs, den största branschorganisationen inom sökmotoroptimering, lanserade just listan över de bästa SEO-företagen i världen.

    Bara tre Europeiska företag kom med, varav GetUpdated var en av dem. Klart man blev lite stolt

    Läs mer.

  2. #2
    Feldons avatar
    Feldon Feldon är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    458
    Grattis

  3. #3
    Macckes avatar
    Maccke Maccke är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för Köp, sälj eller byt
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    London, England
    Inlägg
    445
    Citat Ursprungligen postat av Feldon
    Grattis
    Tack du!

  4. #4
    Christian Bolstads avatar
    Christian Bolstad Christian Bolstad är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    133
    Jag noterar även att ert förvärv eTrafficJams ligger med på listan - snyggt .

  5. #5
    Tobiass avatar
    Tobias Tobias är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Miami
    Inlägg
    61
    Grattis!
    Hur många kunder är antalet top10 placeringar gjorda på?

  6. #6
    MattiasNs avatar
    MattiasN MattiasN är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    680
    Grattis!!!

    Gäller undersökningen för hela världen eller är det bara USA och UK. När jag läser artikeln får jag inte riktigt grepp om det.

    Bara engelska sidor?
    Hogia [Jobb] :: Morlanda Scoutkår [Fritid]

  7. #7
    Macckes avatar
    Maccke Maccke är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för Köp, sälj eller byt
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    London, England
    Inlägg
    445
    Citat Ursprungligen postat av Tobias
    Grattis!
    Hur många kunder är antalet top10 placeringar gjorda på?
    Hur många kunder GetUpdated och MIG har vill jag inte kommentera. Det finns dock bara en handfull företag som inte fått de placeringar som förutspåtts. Många har däremot flera nyckelord som rankar topp 10 i både google och msn.

  8. #8
    Macckes avatar
    Maccke Maccke är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för Köp, sälj eller byt
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    London, England
    Inlägg
    445
    Citat Ursprungligen postat av MattiasN
    Grattis!!!

    Gäller undersökningen för hela världen eller är det bara USA och UK. När jag läser artikeln får jag inte riktigt grepp om det.

    Bara engelska sidor?
    Tack
    Det gäller hela världen, men amerikanska företag innehar nog 27 av 30 platser. Flera av dem är väldigt duktiga och har en hög innovationsgrad. Speciellt bra resultat tycks dem kunna prestera på hemmamarknaden, däremot blir det ofta mycket svårare när dem ska in i Europa..

  9. #9
    J-Ms avatar
    J-M J-M är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    35
    maccke da man

    utgång i london snart?

  10. #10
    Macckes avatar
    Maccke Maccke är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för Köp, sälj eller byt
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    London, England
    Inlägg
    445
    Citat Ursprungligen postat av J-M
    maccke da man

    utgång i london snart?

    Visst! Hör av dig om du har vägarna förbi London och vill hälsa på ett av världens bästa SEO-företag, LOL

  11. #11
    Magnuss avatar
    Magnus Magnus är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    770
    Grattis. Roligt med topplistor.
    Grundare till Brath. Min blogg: magnusbråth.se

  12. #12
    Nikke Lindqvists avatar
    Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm, Sverige
    Inlägg
    643
    Kul med topplistor. Tror jag ska åstadkomma några jag också.

    Citat Ursprungligen postat av Maccke
    Hur många kunder GetUpdated och MIG har vill jag inte kommentera.
    Hmmmm... Känns det inte som om något saknas i uppräkningen?

  13. #13
    Sundream Estates avatar
    Sundream Estate Sundream Estate är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Marbella, Spanien
    Inlägg
    170
    jag bara undrar..

    är det en slump att 8 av de 10 första på TopSEO.com listan över de bästa SEO-företagen i världen är Topseo.com offical member och Official Sponsors som betalar 6.000 dollar i medlemsavgift ?

    är det en slump att samtliga Topseo.com offical member och Official Sponsors är på listan över de bästa SEO-företagen i världen, inkl. eTrafficJams.com

    är det en slump att samtliga Topseo.com Platinum members, (2.500 dollar i medlemsavgift) är på listan över de bästa SEO-företagen i världen.

    är det en slump att samtliga Topseo.com Gold members, (1.000 dollar i medlemsavgift) är på listan över de bästa SEO-företagen i världen, inkl. Getupdated

    är det en slump att av de "1600 internet Marketing Companies Evaluated only 80 made our list" är samtliga 70 stycken Topseo.com Gold - Platinum och Offical member (betalande medlemmar) med på någon av listorna över de bästa SEO-företagen i världen. De övriga 1530 medlemmarna är basic medlemmar i Topseo.com med gratis medlemskap.

    jag bara undrar..

  14. #14
    Feldons avatar
    Feldon Feldon är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    458
    Hmm då låter nyheten mer som ett pr-trick än egentlig analys av marknaden :/

    Trist när pengar gör det svårt för folk att vara objektiva.

    Sundream finns det någon lista över deras medlemmar? tänkte bara så man kan kolla upp påståendena för sig själv.

  15. #15
    Sundream Estates avatar
    Sundream Estate Sundream Estate är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Marbella, Spanien
    Inlägg
    170

  16. #16
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  17. #17
    LaoWangs avatar
    LaoWang LaoWang är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    GBG
    Inlägg
    302
    Bra scoop där solarn! Det fick den där löjliga listan att se ännu mer löjlig ut

  18. #18
    Macckes avatar
    Maccke Maccke är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för Köp, sälj eller byt
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    London, England
    Inlägg
    445
    Exakt hur listan framställs vet jag tyvärr inte. Som Sundream beskriver är dock felaktigt. Men självklart så kan en organisation som finansieras av medlemmarnas avgifter inte ta med icke-medlemmar på listan.

    Tror någon att icke-medlemmar i Kungliga motorbåt klubben får tillträde till deras utbildningar, bryggor och båtplatser?

    Eller vill Fastighetsmäklarförbundet, som tillhandahåller över 1000 mäklare, auktorisera mäklare utan yrkeserfarenhet. Det skulle bli kaos, inte minst för alla blivande husköpare!

    Antaligen vill inte ens NordicR, en förening för VolvoR ägare, marknadsföra dem som inte är medlemmar eller har en Volvo R. Fastän medlemsavgiften i detta fall bara är 250 kr!

    Det är ingen slump att de flesta stora företagen är medlemmar. De flesta företag går såklart med i denna ledande organisation för det för att marknadsföra sig själva och branschen i sin helhet. Det är en trygghet att vara medlem i ett förbund som bevakar medlemmarnas intressen och samtidigt marknadsför dem. Vill man sedan få fler kunder och öka intresset för branschen, varför inte? Tycker att alla SEO företag med seriösa planer att marknadsföra sig borde bli medlemmar..

    Tråkigt att Sundream (Lennart), som sedvanligt lägger ner så mycket tid som "bara han" förmår, inte kan få sina fakta rätt.

    En snabb genomgång visar att listan över de bästa firmorna är full utav företag som är icke-betalande medlemmar: Bara från UK: Cali Net, Greenlight, Media.co.uk och Bigmouthmedia.

    Några av de övrig (har inte lika mkt tid som Sundream & hann inte gå igenom alla, sökte bara på en del): Inteliture, WebMama.com Inc., Blizzard Internet Marketing, Prime Visibility, Unreal Marketing, Inc.

    För övrigt är många guldmedlemmar inte med alls på topp 30 (några av dem jag hann kolla upp): Web Ignite Corporation, Search Innovation Marketing, Zephoria Inc., Proceed Interactive, Publicityweb.

  19. #19
    LaoWangs avatar
    LaoWang LaoWang är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    GBG
    Inlägg
    302
    Citat Ursprungligen postat av Maccke
    Exakt hur listan framställs vet jag tyvärr inte. Som Sundream beskriver är dock felaktigt. Men självklart så kan en organisation som finansieras av medlemmarnas avgifter inte ta med icke-medlemmar på listan.
    Detta nyaserar förvisso soldrömmens inlägg. Men självklart så minskar ju förtroendet för listan och dess skapare något oerhört, om det bara är medlemmar i organisationen som är kvalificerade för att hamna på en lista som gör generella anspråk ("världens bästa").

  20. #20
    Hjalmars avatar
    Hjalmar Hjalmar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Jonsered, Göteborg
    Inlägg
    559
    Jag tror Sundream har det "in for you" Maccke. Watch your back brotha'.

    Att kunna pynta $1000+ för att få vara med i en klubb för inbördes beundran borde ju kvalificera för något iaf, det är nog många av de 1600 företagen som ungefär har det som årsomsättning...
    Tidningar.nu - Beställ tidningar

  21. #21
    Macckes avatar
    Maccke Maccke är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för Köp, sälj eller byt
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    London, England
    Inlägg
    445
    Citat Ursprungligen postat av LaoWang
    Detta nyaserar förvisso soldrömmens inlägg. Men självklart så minskar ju förtroendet för listan och dess skapare något oerhört, om det bara är medlemmar i organisationen som är kvalificerade för att hamna på en lista som gör generella anspråk ("världens bästa").
    Kan Du nämna något större, internationell företag (omsättning över 10 miljoner sek), som förtjänar att vara bland de bästa, men som inte är med på listan? Alla kända större företag som jag känner till är medlemmar.

  22. #22
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    En branschförening för de som köper SEO utan leverantörer tror jag skulle gynna branschen.

  23. #23
    Sundream Estates avatar
    Sundream Estate Sundream Estate är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Marbella, Spanien
    Inlägg
    170
    Tillbaka efter semester..

    Exakt hur listan framställs vet jag tyvärr inte. Som Sundream beskriver är dock felaktigt. Men självklart så kan en organisation som finansieras av medlemmarnas avgifter inte ta med icke-medlemmar på listan.

    Tror någon att icke-medlemmar i Kungliga motorbåt klubben får tillträde till deras utbildningar, bryggor och båtplatser?

    Eller vill Fastighetsmäklarförbundet, som tillhandahåller över 1000 mäklare, auktorisera mäklare utan yrkeserfarenhet. Det skulle bli kaos, inte minst för alla blivande husköpare!

    Antaligen vill inte ens NordicR, en förening för VolvoR ägare, marknadsföra dem som inte är medlemmar eller har en Volvo R. Fastän medlemsavgiften i detta fall bara är 250 kr!
    Maccke - Vad är det då för trams du kom med i ditt först PR-inlägg "listan över de bästa SEO-företagen i världen. " om du själv nu erkänner att det är en klubb endast för medlemmar.

    Tråkigt att Sundream (Lennart), som sedvanligt lägger ner så mycket tid som "bara han" förmår,
    Cirka 10 minuter tog det av min dyrbara tid, mer tid offrar jag inte på dig och dina PR-inlägg.

    Och ni är inte längre på lista "över de 30 listan över de bästa SEO-företagen i världen." (Smekmånaden är över.)

  24. #24
    webdocs avatar
    webdoc webdoc är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    64
    Man behöver inte vara ett stort företag för att vara ett riktigt bra seo-företag.
    Personligen tycker jag det finns en hel del små seo-företag som ibland kan leverera bättre seo än vissa stora. Även vissa enmansföretag.

    Att bara skriva "världens bästa seo-företag" är fel enligt min mening. Jag vet inte, jag kanske har fel?

    Vad baseras det på?

    - bäst levererade resultat?
    - mest nöjda kunder?
    - bäst rykte?
    - minst problem?
    - flest kunder?
    - betalat mest medlemsavgifter? (Som Sundream nämnde)
    - Är det verkligen världens bästa? eller bara klubbens bästa?

    En länk till en annan artikel som innehåller en lista med rekommenderade SEO's.
    http://www.socialpatterns.com/search...eo-firms-suck/

    Tycker en sådan lista är mycket bättre än "världens bästa seo-företag". Skall man ha en "världens bästa" lista borde den vara bredare tycker jag. Ex. Bäst rykte, Mest nöjda kunder etc ... som jag nämnde ovan. Och då skall alla kunna få ha en chans att få vara med och inte bara medlemmar. Att ha ex. "ju mer du betalar, ju högre kommer du i listan" är ju lite fel. Då har man blivit för inspirerad av Googles upplägg tycker jag
    www.121.nu - sök företag

  25. #25
    qb1s avatar
    qb1 qb1 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    29
    Att en branschorganisation utser "världens bästa" är samma sak som att "the tobacco academy" tar fram en lista på vilka cigaretter som är bäst att röka.

    Hade utmärkelsen kommit från en oberoende källa hade det varit en annan femma.

    Ja, jag har något emot att GetUpdated har satt i system att spamma forum om hur bra de säger sig vara.

  26. #26
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Lund
    Inlägg
    387
    Det är ju bara att skapa en SEO-tävling för SEO-företag så kan vi sedan se vilket företag som är "bäst". Men även det skulle bli felaktigt och missvisande för kunder.
    Köp länkar - Säljer permanenta länkar

  27. #27
    SEONeTs avatar
    SEONeT SEONeT är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    20
    Citat Ursprungligen postat av hans99 Visa inlägg
    En branschförening för de som köper SEO utan leverantörer tror jag skulle gynna branschen.

    hans99, nu är din önskan uppfylld. Sveriges bästa [redigerat] för 2010 är nu listade och uppdelade geografiskt på län och största städer förutom Sverige kategorin.

    Getupdated rankar faktiskt i topp även 2010. Men är omgivet av mer okända företag.

    SEO.NeT släppte ett mycket avancerad verktyg för jämförelse av Web företag likt prisjakt för pris. Det är bara ett urval av företag som är med från början men när portarna öppnar för registrering är alla SEO företag välkomna att registrera sig. Just nu finns bara Norden och UK med men när alla 15000 sidor är ute kommer över 8000 seo företag vara listade i ca 1000 kategorier över hela världen.

    För tillfället är rankingar bara baserade på popularitetssiffror och historisk data (mer än 12 månader) men i framtiden vägs in kundens röst och några fler kriterier när registrering öppnar för allmänheten. Man kan vara med utan att betala något. Intäkter är tänkta att komma från provision på projekt från marknadstorget och medlemskap från de företag som vill vara med.


    Main rankings Sverige: seo.net

    Graf över 12 senaste månader, kategori Sverige.

    Momentum för olika rankings klassificeringar, kategori Sverige

    Det finns också tabeller över Reviews och Strength men dessa är utan data.

    Skulle vara kul och höra vad ni tycker om den ranking motorn.
    Senast redigerat av Urban G den 2011-02-24 klockan 22:13.

  28. #28
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    419
    Jag tycker mitt företag skulle var listat fast jag arbetar från Grekland men 30% även på den svenska marknaden.. eller Hans?

    Michael

  29. #29
    SEONeTs avatar
    SEONeT SEONeT är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    20
    Just i kategorin SEO Companies är uppdelningen knuten till företages registrerings land. Men längre fram kommer det många fler kategorier, SEO Services, SEO Forums, SEO Blogs där rankingar i stället är bundna till språk.

  30. #30
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    419
    Joomla är kanske inte den mest uppdkattade CMS som finns och för SEO sägs det vara illa, men jag är inte uppdaterad sedan många år utan använder mig av wordpress.

    Presentationen var ok och strukturerad men jag saknar ju Cleverclick Interactive som fakiskt spelar på den svenska marknaden

    Michael
    Senast redigerat av baggelin den 2011-02-24 klockan 20:30. Anledning: felstavning

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Bästa SEO-plugins till Firefox?
    Av Håkan Liljeqvist i forum SEO-verktyg
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2011-03-28, 23:37
  2. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-04-29, 14:45
  3. SEO företag spionerar när jag surfar?
    Av Elvis i forum Övrigt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-02-23, 22:18