Resultat 1 till 9 av 9

Plats 8 på en natt

  1. #1
    Trådlösts avatar
    Trådlöst Trådlöst är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Cyberspace
    Inlägg
    23
    Jag är imponerad!

    På min blogg kom jag på plats 8 i google.se global med en sketen inlänk som jag lagt dit på ett ställe som inte besöks mer än lite ibland. Men nu vill jag bygga upp mig högre i listan. Länkkataloger lär inte ta in ett enskilt blogginlägg på ett nyckelord som är ett företagsnamn.

    Vad ska jag göra? Jag vill gärna upp ett par snäpp till.

  2. #2
    Björns avatar
    Björn Björn är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    301
    Det är rätt ofta som siterna sjunker i serpen efter en initialt högre position. Om siten är ny that is.

  3. #3
    qb1s avatar
    qb1 qb1 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    29
    Men sen kommer sajten tillbaka förutsatt att bl.a. kvalitativa uppdateringar sker.

  4. #4
    Trådlösts avatar
    Trådlöst Trådlöst är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Cyberspace
    Inlägg
    23
    Nu har jag gått upp till en riktig åtta. Den förra lyckades jag räkna bort en indenterad länk vilket kanske inte var riktigt rätt. Plats 9 hålls av Piratebay av en torrent i ämnet och 10 är knuffs länkanalys. Den kan vara guld värd när den får pagerank i sig.

    Ibland är SEO skrämmande lätt. Mindre bra för företaget som får serpen nerlusad med blogginlägg och annat mindre smickrande material. Hoppas inte företaget tar fram plånboken och ger ett "bidrag" för att bli av med mig. Tillåter Google det?

  5. #5
    Feldons avatar
    Feldon Feldon är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    458
    Citat Ursprungligen postat av Trådlöst
    Nu har jag gått upp till en riktig åtta. Den förra lyckades jag räkna bort en indenterad länk vilket kanske inte var riktigt rätt. Plats 9 hålls av Piratebay av en torrent i ämnet och 10 är knuffs länkanalys. Den kan vara guld värd när den får pagerank i sig.

    Ibland är SEO skrämmande lätt. Mindre bra för företaget som får serpen nerlusad med blogginlägg och annat mindre smickrande material. Hoppas inte företaget tar fram plånboken och ger ett "bidrag" för att bli av med mig. Tillåter Google det?
    Om google gjorde det vad är chansen att världen började använda en annan sökmotor? jag skulle säga väldigt nära 1 (eller 100% för de som inte räknar vanlig sannolikhet).

    Inte ens google har råd med en sån mutskandal känns det som. Tänk dig rubriker som "Google låter de med mest pengar synas först" "Vanliga Svensson sidor tas bort från google på begäran av stora företag" etc. Så jag tror du kan ligga säker ett tag.

  6. #6
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Det beror på vem företaget ger bidraget till. Google lär precis som Feldon säger inte ta emot det. Men ett optimeringsföretag kan ta på sig uppgiften istället.
    Att trycka ned en webbplats från plats 8 ned till sidan två i SERPen är inga större problem. Tar ungefär en vecka att göra. Jag vet...

  7. #7
    Feldons avatar
    Feldon Feldon är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    458
    Urban, hur menar du då? användadet av bad neighbourhood länkar och liknande? känns väldigt omoraliskt att göra.

  8. #8
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Visst är det du beskriver Feldon omoraliskt men det behöver/skall man inte göra heller. Man optimerar sidor som innehåller neutralt eller postitivt innehåll för företaget. Det kan vara sidor inom företagets webbplats eller externa sidor som handlar om företaget. Kommer man inte fysiskt åt alla sidorna för on page optimering går det bra att ge länkstöd till dem utifrån. Det är bara en fråga om vilka resurser man förfogar över. Ja och naturligtvis veta vilka sidorna som skall ta över de inte fullt så smickrande sidornas platser i SERPen.

  9. #9
    Feldons avatar
    Feldon Feldon är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    458
    Ahh du pratar om att försöka länka upp positiva saker istället. Då är jag bättre med på noterna

    Även om det fortfarande känns omoraliskt att försöka styra hela första sidan så är det mer ok än att sänka en annan sida och potentiellt då en hel blogg p.g.a. 1 inlägg.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. plats 2 utan att ens använda sökordet på domänen
    Av John Ivarsson i forum Sökordsanalys
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2007-08-09, 09:27
  2. Garantera 1a sidan på sökord!
    Av alltimalmo i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 55
    Senaste inlägg: 2007-04-27, 14:59
  3. plats 10 på webb.se subdomän?
    Av dajm i forum Google
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-03, 20:53
  4. Har serverns plats någon betydelse?
    Av j0han i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2006-03-18, 02:15