Resultat 1 till 24 av 24

Tillåta betalda annonser på seo-forum?

  1. #1
    Gustavs avatar
    Gustav Gustav är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    171
    Egenreklam på forum är enligt mig detsamma som spam. Dock så finns det säkert många här på seo-forum som har en hel del tjänster som skulle intressera övriga medlemmar. Jag är flitig besökare på wn.se och det är ett av få forum där jag faktiskt regelbundet kikar på reklamen. Reklamen där stör inte, utan är snarare av intresse för mig som besökare.

    Så frågan går egentligen till dig Jim - Varför inte tillåta lite annonser mot betalning här på seo-forum? Om de placeras så att de inte stör, så ser jag ingen förlorare. Du får lite extra pengar på fickan och vi medlemmar kanske hittar nya bra tjänster som vi annars hade missat. Nu menar jag inte reklam som riktar sig till kunder som vill köpa SEO, utan jag syftar på reklam som riktar sig till oss som jobbar med SEO.

  2. #2
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  3. #3
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Lund
    Inlägg
    387
    Citat Ursprungligen postat av ponting
    Det JU redan reklam här!! Så varför mer?? då byter i alla fall jag till nått annat forum........
    Du menar för dina länkkataloger?

    Jag märker inte av någon reklam, speciellt inte av den typen som nämns av trådskaparen. Sen får du nog svårt att byta forum då svenska seo-forum inte växer på träd samtidigt som forum har en tendens att lägga till reklam för att driva omkostnaderna för eller senare.

    Jag tycker det låter som en bra idé. Reklam riktat till oss skriver här hade jag uppskattat. Alltid kul med erbjudande och tips på sånt som passar en själv.
    Köp länkar - Säljer permanenta länkar

  4. #4
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  5. #5
    Hjalmars avatar
    Hjalmar Hjalmar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Jonsered, Göteborg
    Inlägg
    559
    Det finns inga google annonser här?

    Jag tycker det är en utmärkt ide med ett annonsforum alternativ en banner-rotation med pre-godkända företag. Dvs inget skumrask (men det här är ju en av de saker Jim verkar bry sig om även i andra sammanhang så..).

    Lite relevanta annonser från seo-företag är kalasbra ju och lite mera fickpengar till Jim som sagt.
    Tidningar.nu - Beställ tidningar

  6. #6
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Inget ont mot Jim, jag tycker han förtjänar pengarna, men vore det inte lite halvsmart att lägga pengarna i en kassa som används för anordnande av SEO-forumträffar och liknande? Det känns väldigt krångligt men var bara en idé.

    En banner eller något på förstasidan skulle fungera i alla fall. Kanske gå att stänga av för de icke-intresserade också, vad vet jag.

  7. #7
    Hjalmars avatar
    Hjalmar Hjalmar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Jonsered, Göteborg
    Inlägg
    559
    Det funkade väl rätt bra som förra gången att http://www.webmoney.se/ sponsrade?

    Iofs är det sant att så länge forumet känns mera neutralt istället för att vara in intäktskälla för en invidid så får det nog mera kredd. Either way för mig faktiskt.
    Tidningar.nu - Beställ tidningar

  8. #8
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Visst var det jättebra! Ingen kritik på det hållet. Men vi ska väl inte tära på Per varje gång kanske, eller låta honom stå för allting?

    Spelar ingen roll för mig heller. Men alla verkar ju vara överens om att sådana annonser inte skulle skada forumet ur vår synvinkel.

  9. #9
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Forumet är ren goodwill och public relation av mig och är inte av direkt ekonomiskt intresse.

    Mer reklam på detta forumet är det inget planerat och kommer förmodligen aldrig hända. Tycker det förstör lite av känslan och neutraliteten.

    Har ni intressanta erbjudande så skriv det gärna i er signatur.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  10. #10
    Hjalmars avatar
    Hjalmar Hjalmar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Jonsered, Göteborg
    Inlägg
    559
    Jag är lite kluven till det här med massa länkar i signaturerna alltså...
    Tidningar.nu - Beställ tidningar

  11. #11
    Gustavs avatar
    Gustav Gustav är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    171
    Citat Ursprungligen postat av Hjalmar
    Jag är lite kluven till det här med massa länkar i signaturerna alltså...
    Det där får du gärna utveckla lite. Är det just mina länkar du inte vill se, eller varför länkar du till min profil?

  12. #12
    Hjalmars avatar
    Hjalmar Hjalmar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Jonsered, Göteborg
    Inlägg
    559
    Vad tror du själv?

    Det är ju inte dina länkar i sig självt egentligen, jag har inte ens klickat på dem, men jag är som sagt lite kluven till massa orelevanta länkar som inte har något med seo att göra. Du har ju enbart de där länkarna där för att skapa mera inlänkar.
    Tidningar.nu - Beställ tidningar

  13. #13
    Masterminds avatar
    Mastermind Mastermind är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    92
    Nu skrattar jag. Jag försökte få ihop de där orden med seo och Hjalmar har rätt i att det är svårt.

    Däremot kan man inte kräva att signaturlänkarna ska vara länkar till vars och ens seo-profilerade blogg heller.

    Jag tror att Ponting har sett fel, jag ser ingen adsense här, men man kan ju visa annonser för bara dem som inte är inloggade (och det är rätt smart). Då får de som inte bidrar stå ut med reklam. Dessutom klickar stammisar nästan aldrig ändå.

    Jag håller inte med dig Jim att reklam gör något mindre seriöst, jag tror att de flesta som läser t.ex. DN anser att annonser är en del av värdet, dvs tillför något. Men då ska det göras snyggt och bidra till värdet. Och gärna delsponsra lite aktiviteter, tävlingar, o dyl. Det låter riktigt vettigt tycker jag själv.

  14. #14
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Nja adsense-annonser finns här så där är det ingen som har sett fel. Beror uppenbarligen på om du är inloggad eller inte.

  15. #15
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Ha, brukar aldrig kolla forumet utan att vara inloggad så jag har aldrig märkt annonserna förut. Ser isåfall hellre branschrelaterade annonser än adsense-annonser, även om de självklart kan gå hand i hand (jo jag vet, Getupdated annonserar bla där..).

  16. #16
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  17. #17
    Gustavs avatar
    Gustav Gustav är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    171
    Citat Ursprungligen postat av Hjalmar
    Vad tror du själv?

    Det är ju inte dina länkar i sig självt egentligen, jag har inte ens klickat på dem, men jag är som sagt lite kluven till massa orelevanta länkar som inte har något med seo att göra. Du har ju enbart de där länkarna där för att skapa mera inlänkar.
    Det finns många signaturer som inte har någonting med seo att göra. Som jag uppfattar det så behöver de inte heller ha det. Och självklart finns länkarna i min signatur för att skapa mera inlänkar. Och webbsidorna i sin tur kommer jag sedan att tjäna pengar på när tiden är mogen för det. Jag tror inte det finns många här inne som ser något fel i det. Dock fyller länkarna i min signatur även funktionen att andra användare ser att jag har sidorna. Folk med relaterade sidor har då möjlighet att kontakta mig för att byta länk. Jag hade alltså placerat länkarna där även om forumet hade nofollow på samtliga utlänkar. Men jag anpassar mig självfallet efter reglerna på forumet. Anser Jim att alla länkar i signaturerna måste gå till webbsidor som behandlar seo, så tar jag bort mina länkar på studs och utan gnäll. Jag förstår dock inte på vilket vis länkarna stör? Så länge innehållet på sidorna är rumsrent och barnvänligt så bör det även vara hjalmarvänligt . Ankartexterna kanske ser skrämmande ut för någon med en puritansk uppväxt, men hade du klickat på länkarna så hade du sett att de till största delen innehåller information som man idag lär ut till 12åringar i skolan. Förövrigt så är det ett tips till alla som jobbar med seo att prova på lite â€udda†genrer och inte bara jobba med sidor som behandlar resor, lån och poker. Det är ofta både lättare och mer lönsamt att optimera för sådant som andra seoáre struntar i.

  18. #18
    Hjalmars avatar
    Hjalmar Hjalmar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Jonsered, Göteborg
    Inlägg
    559
    Citat Ursprungligen postat av Gustav
    Det finns många signaturer som inte har någonting med seo att göra. Som jag uppfattar det så behöver de inte heller ha det. Och självklart finns länkarna i min signatur för att skapa mera inlänkar. Och webbsidorna i sin tur kommer jag sedan att tjäna pengar på när tiden är mogen för det. Jag tror inte det finns många här inne som ser något fel i det. Dock fyller länkarna i min signatur även funktionen att andra användare ser att jag har sidorna. Folk med relaterade sidor har då möjlighet att kontakta mig för att byta länk. Jag hade alltså placerat länkarna där även om forumet hade nofollow på samtliga utlänkar. Men jag anpassar mig självfallet efter reglerna på forumet. Anser Jim att alla länkar i signaturerna måste gå till webbsidor som behandlar seo, så tar jag bort mina länkar på studs och utan gnäll. Jag förstår dock inte på vilket vis länkarna stör? Så länge innehållet på sidorna är rumsrent och barnvänligt så bör det även vara hjalmarvänligt . Ankartexterna kanske ser skrämmande ut för någon med en puritansk uppväxt, men hade du klickat på länkarna så hade du sett att de till största delen innehåller information som man idag lär ut till 12åringar i skolan. Förövrigt så är det ett tips till alla som jobbar med seo att prova på lite â€udda†genrer och inte bara jobba med sidor som behandlar resor, lån och poker. Det är ofta både lättare och mer lönsamt att optimera för sådant som andra seoáre struntar i.
    Puritansk uppväxt, ja kanske. Jag tror det främsta problemet är kontext-switchen dina länkar skapar (om jag nu skall vara specifik). SEO/Affärsverksamhet -> Knipkulor/För tidig utlösning. Det får det i alla fall i mitt huvud att snurra lite.

    Vi tycker nog bara olika. Om du hade haft en sida som mera handlar om din verksamhet så hade i alla fall jag hellre sett en länk till den och sen kan du ju därifrån länka till vad du vill. Det är Jim som sätter reglerna och om dina länkar är okey med honom så är dem det med mig också.
    Tidningar.nu - Beställ tidningar

  19. #19
    Gustavs avatar
    Gustav Gustav är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    171
    Jag har tagit bort länkarna. Jag delar inte din åsikt att sexualkunskap skulle vara någonting fult och att länkarna är irrelevanta på forumet. Syftet var som sagt att synliggöra dem för att attrahera länkbyten med relaterade webbsidor – vilket många medlemmar här på seo-forum faktiskt har. Men jag respekterar din åsikt och eftersom länkarna inte är så viktiga för mig så tar jag bort dem. Genom att ta bort länkarna så slipper även Jim agera domare och bestämma vad som är rätt och fel. Jag vill inte skapa ont blod på grund av några länkar .

  20. #20
    j0hans avatar
    j0han j0han är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    78
    Lite ot

    Ursäkta Gustav, men använd radbrytning lite oftare. Jag tappar bort mig när jag läser så där mycket text så tätt tillsammans.
    trying is the first step towards failure

  21. #21
    Gustavs avatar
    Gustav Gustav är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    171
    En radbrytning signalerar egentligen att man byter ämne, eller att man har avslutat ett resonemang och avser att påbörja ett nytt. Jag vill inte i onödan göra radbrytningar där det inte ska vara några.

    Hur många rader ungefär klarar du av att läsa innan du tappar bort dig? Har du provat att dra muspekaren över texten som du läser? Det brukar underlätta om man är trött i ögonen eller är en ovan läsare. Jag lovar i alla fall att göra fler radbrytningar i fortsättningen - för allas trevnad.

    Den här tråden skulle ursprungligen handla om reklam på seo-forum. Till större delen handlar den dock om min signatur och mitt sätt att skriva. Så både Hjalmar och j0han får hemskt gärna skicka PM i fortsättningen. Jag lyssnar alltid på kritik, så ni tjänar på att klaga. Men jag föredrar att inte behöva tillmötesgå er klagan i en forumtråd, som då riskerar att förlora sin validitet.

  22. #22
    Nisses avatar
    Nisse Nisse är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    198
    Citat Ursprungligen postat av Gustav

    Den här tråden skulle ursprungligen handla om reklam på seo-forum. Till större delen handlar den dock om min signatur och mitt sätt att skriva. Så både Hjalmar och j0han får hemskt gärna skicka PM i fortsättningen. Jag lyssnar alltid på kritik, så ni tjänar på att klaga. Men jag föredrar att inte behöva tillmötesgå er klagan i en forumtråd, som då riskerar att förlora sin validitet.
    Håller med dig. En massa onödigt gnäll och orelevanta inlägg i denna tråd.

  23. #23
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Så länge det är ens egen sida verkar det väl rimligt att man ska få lägga den i signaturen? Relevans kan ju också vara att visa upp det man försöker få att ranka.

    Att länka sidor i signaturen mot betalning känns mer tveksamt.

  24. #24
    berraåsnobbens avatar
    berraåsnobben berraåsnobben är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Fristad
    Inlägg
    138
    Finns det ingen som kan stoppa denna tråd nu, för den han väl spårat ur för länge sedan?
    Eller är det bara jag som tycker det
    22 inlägg men bara 2-3 som behandlar Gustavs fråga.

    Sedan skall jag säga vad jag tycker, och det är väl att reklam är väl ganska skönt att slippa se i en mängd som en del sidor har.
    Här finns några google anonser (3 st) som inte stör alls, låt det gärna fortsätta att vara så också Jim.
    Sedan önskar jag alla en bra sommar.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 21
    Senaste inlägg: 2007-11-21, 23:47
  2. Forum om forum
    Av Nikke Lindqvist i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-26, 12:24
  3. Säljes: slutaspela.se/com (forum)
    Av elofsson i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-02-24, 11:24
  4. SEO forum?
    Av j0han i forum Optimering
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-05, 22:44
  5. PHP och Mysql forum
    Av Anton Johansson i forum Optimering
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2006-09-06, 12:22