Resultat 1 till 2 av 2

Letar efter katalog-script/kod med vissa egenskaper

  1. #1
    Gustavs avatar
    Gustav Gustav är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    171
    Det vore egentligen märkligt om denna fråga inte varit uppe förut, men jag kan inte hitta något. Ge mig gärna länk om den redan är besvarad!

    Jag letar efter en â€färdig†länkkatalog. Katalogen ska klara av följande:

    1. Enkel administration av länkar i katalogen
    2. Snygga och sökmotorvänliga urlér
    3. Möjlighet till fyrpartsbyten
    Om jag lägger till webbsidan katter.se i katalogen, så ska katalogen be mig länka tillbaks till vattenflaskor.se och inte till katalogen.se. När jag lägger till min webbsida katter.se så ska jag kunna länka tillbaks till vattenflaskor.se från en annan domän, t ex hundar.se. Alltså:

    Katalogen.se --> Katter.se
    Hundar.se --> Vattenflaskor.se

    Katalogen.se och Vattenflaskor.se har naturligtvis samma ägare. Katter.se och Hundar.se har samma ägare. Ett lite mer invecklat länkbyte med andra ord.


    4. Kontroll av tillbakslänkar.
    En spindel som kontrollerar med jämna mellanrum att tillbakalänken finns kvar på den angivna webbsidan. I mitt exempel skulle domänen Hundar.se spindlas för att kontrollera att länken till domänen Vattenflaskor.se finns kvar.


    Någon som vet om det finns en katalog med dessa egenskaper? Det får gärna kosta pengar. Gratis är absolut inget krav, eftersom jag alltid anser att man får det man betalar för. Om det inte finns någon katalog med dessa egenskaper, så mottar jag gärna tips på andra kataloger med öppen källkod som man skulle kunna modifiera efter mina önskemål.

  2. #2
    Magnuss avatar
    Magnus Magnus är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    770
    phpLD

    Du måste dock säga åt spindeln att kontrollera länkarna
    Grundare till Brath. Min blogg: magnusbråth.se

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)