Resultat 1 till 3 av 3

Trodde google var smartare än så..

  1. #1
    Intets avatar
    Intet Intet är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Sthm
    Inlägg
    6
    Jag börjar bli riktigt trött på hur google hanterar en av mina sajter. Jag har sajt där jag i vissa fall använder mig av stora bokstäver i url:erna. Anledningen till det är att URL:en innehåler landsnamn som kommer från en databas där namnet redan börjar på stor bokstav. Exempel på URL:er:

    www.mindomän.com/Lander/Sverige/
    www.mindomän.com/Lander/Norge/
    www.mindomän.com/Lander/Danmark/

    Nu är det så att google i serpen visar upp två versioner av dessa sidor vilket leder till att jag får en hel del duplicate content i serpen. Google har indexerat de ovanstående sidorna men även:

    www.mindomän.com/lander/sverige/
    www.mindomän.com/lander/norge/
    www.mindomän.com/lander/danmark/

    Och följdaktligen blir det problem med duplicate content. Jag förstår inte hur google kan vara så dum att den inte förstår att samma url givetvis är samma sida trots någon "case" skillnad. Jag har läst om att man på servernivå kan styra så att alla url:er får små eller stora bokstäver. Nu har jag redan jobbat hårt för att samla hundratals inlänkningar till de befintliga url:erna så det är inget jag vill ge mig på. Har ni några tips om hur jag ska lösa problemen?

  2. #2
    webdocs avatar
    webdoc webdoc är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    64
    Det skall väl funka med en 301 redirect ... så löses väl problemet?

    Citat Ursprungligen postat av Intet
    Jag börjar bli riktigt trött på hur google hanterar en av mina sajter. Jag har sajt där jag i vissa fall använder mig av stora bokstäver i url:erna. Anledningen till det är att URL:en innehåler landsnamn som kommer från en databas där namnet redan börjar på stor bokstav. Exempel på URL:er:

    www.mindomän.com/Lander/Sverige/
    www.mindomän.com/Lander/Norge/
    www.mindomän.com/Lander/Danmark/

    Nu är det så att google i serpen visar upp två versioner av dessa sidor vilket leder till att jag får en hel del duplicate content i serpen. Google har indexerat de ovanstående sidorna men även:

    www.mindomän.com/lander/sverige/
    www.mindomän.com/lander/norge/
    www.mindomän.com/lander/danmark/

    Och följdaktligen blir det problem med duplicate content. Jag förstår inte hur google kan vara så dum att den inte förstår att samma url givetvis är samma sida trots någon "case" skillnad. Jag har läst om att man på servernivå kan styra så att alla url:er får små eller stora bokstäver. Nu har jag redan jobbat hårt för att samla hundratals inlänkningar till de befintliga url:erna så det är inget jag vill ge mig på. Har ni några tips om hur jag ska lösa problemen?

  3. #3
    Intets avatar
    Intet Intet är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Sthm
    Inlägg
    6
    Jag kör en URL-redirect som inte är case sensitive, så det går inte...

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Jotspot + Google = Sant
    Av hans99 i forum Nyheter
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2020-06-15, 08:38
  2. Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-09-13, 21:49
  3. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-23, 03:25
  4. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-11-30, 01:08
  5. Försöka ta över top-tio på google?
    Av john32 i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-13, 11:45