Resultat 1 till 2 av 2

Ny här och ny katalog

  1. #1
    Frosts avatar
    Frost Frost är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    56
    Lika bra att smälla på med en gång, hej alla! Ny här och heter Tobias, är främst grafiker och designer även om jag pillat på att få bättre sökresultat för mig och mina klienter i drygt två år nu, det går helt ok även om jag har mycket kvar att lära

    Har främst hängt på amerikanska forum men har länge smygit runt här, främst för den förträffliga svenska seo-listan över kataloger, som jag nu hoppas kunna bidra till...

    Min katalog heter Internetarkivet.se och jag har inte gått ut med detta officiellt förrutom här och på WN (nu precis) och hoppas få lite sparkar och nån ev ros om det är bra, vad jag ska göra om etc..

    Min målsättning med katalogen är att vara en allmänt bred katalog, vet att detta är farligt pga att man riskerar att drunkna i mängden.. men jag vill ända ha det öppet just för att kunna erbjuda seo länkar tillbaks till communityt som gett mig många värdefulla länkar (se tidigare nämnda lista tex)

    Det som inte är färdigt ännu är bla mods för att kunna föreslå kataloger och att välja olika alternativ för publicering (ex featured mot betalning etc).

    I dagsläget är katalogen helt gratis och kommer nog förbli så tills jag antingen blir för stor eller det blir för mycket spam. Målet med innehållet är att inte länka till sidor fyllda med reklam/mfa/spam dock kommer jag tillåta sidor med mycket adsense/affiliates sålänge jag kan se att det finns en bra sida bakom (befintlig pr hjälper i dessa fall att avgöra från fall till fall)

    Har även en idé som jag inte testat ännu och det är att erbjuda users att skicka in artiklar inom relevanta ämnen och på så sätt tjäna ihop en Featured länk i passande kategori, detta är då förutom det faktum att artikeln i sig gärna får ha utlänkar (även om det inte kommer tillåtas hur många som helst)


    Nåja, det var jag det och min nya katalog, är som sagt grafiker och inte kodare så hittar ni buggar eller liknande så tar jag gärna åt mig och lär av mina misstag

  2. #2
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Stort lycka till med katalogen...

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Ny katalog
    Av Magnus i forum Kataloger
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-06-26, 08:17
  2. Ny katalog: Bloggping.se
    Av FredrikNas i forum Kataloger
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-06-18, 12:36
  3. Hur viktig är "Beskrivningen" i en katalog
    Av Christer Erenlöf i forum Kataloger
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-05-31, 23:31
  4. Göra en egen katalog
    Av wintzell i forum Kataloger
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-05-12, 19:22
  5. Mjukvara för katalog?
    Av Marcin i forum Kataloger
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-12-28, 16:18