Resultat 1 till 3 av 3

katalog.domän.se eller fria domäner?

  1. #1
    Frosts avatar
    Frost Frost är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    56
    Har ett par hemsidor som i dagsläget redan har trafik och PR, de är alla över ett år gamla och har indexerade sidor.. de är dessutom i olika nischar.. så min fråga är om jag förstör något på att skapa en subdomän och lägga till en katalog som kan länka till fler sidor inom den specifika nischen eller om jag helt enkelt ska använda separata domäner (antingen köpa ny eller använda någon jag inte har content på ännu) och göra som en "ren" katalog?

    Målet är givetvis att kunna länka till fler sidor inom genren och få länkbete, några åsikter på bra strategi för detta?

  2. #2
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Kataloger kan ju ge två saker. 1. Länkar från katalogerna till dina egna sajter+ ännu en stark domän/sajt att länka ifrån. Dvs ännu en stark sajt att lägga i sitt sajtnätverk. 2.Inlänkar till din redan befintliga domän som i sin tur ger trust.

    Första och andra sättet är båda effektiva. Beror lite på vad det är för sajt man har, nischen och hur man vill vidareutveckla en sajt. Blir självklart billigare att lägga det som en subdomän också.

    Eftersom du skriver att det handlar om flera stycken olika sidor, kan det absolut vara en idé att testa det ena på den ena och dessutom testa en helt fri katalog på en ny domän. Så skulle nog jag gjort.

  3. #3
    Frosts avatar
    Frost Frost är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    56
    Hehe, ja ibland antar jag att jag försvårar saker och ting för mig i onödan, klart jag kan testa båda sakerna och undersöka resultatet haha.. ibland är man bra mossig i huvudet

    Tack för tipset dock, ibland behöver man en knuff i rätt riktning

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Till Maccke och andra ang köp, sälj eller byt
    Av Jim Westergren i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-01-30, 09:21
  2. hur använder vi bäst alla våra domäner?
    Av Webpal i forum Domänen
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-05-22, 18:23
  3. Sitemaps eller inte?
    Av Travoni i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-02-12, 09:17
  4. Översättning av sajt, ny domän eller samma?
    Av Niklas i forum Optimering
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-10-19, 22:21
  5. Nu kan man registrera .se domäner med enbart siffror
    Av Marcus Westberg i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-18, 03:01