Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 30 av 32

Automatiska länkbyten och artiklar

  1. #1
    Mortfiless avatar
    Mortfiles Mortfiles är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    94
    Jag håller på att testar referer.org, ett twingly liknande redskap som automatiskt ger länkutbyte vid referal. Om någon vill hjälpa till att testa och få en länk tillbaka är ni välkommna att länka till min blogg (mortfiles.se/blog/) eller enskilt inlägg och sen klicka på länken så att det blir en referal. Inom ett par timmar ska en länk tillbaka bli synlig på min blogg.

    Utöver detta test bygger jag upp en artikel sektion för webbutveckling och tutorials och om någon är intresserad av att hjälpa till att testa och utvärdera är ni välkommna att höra av er. Jag är även intresserad av att höra vilka typer av artiklar ni skulle tycka vara intressanta, även utanför SEO och vilken kompensation för författarna som skulle kunna vara lockande. I dags läget ligger kompensationen i länkutbyte där artikel författaren får länk till sin hemsida i artikel och profil samt minst 50% av eventuell adsense inkomst genom att lägga in sitt adsense id.

    Tankar, reflektioner, förslag?

  2. #2
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  3. #3
    Mortfiless avatar
    Mortfiles Mortfiles är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    94
    Nu hängde jag inte riktigt med...menar du att referer.org lägger till nofollow, eller att du inte får någonting tillbaka för att du använder nofollow? Lite förvirrad

  4. #4
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  5. #5
    Mortfiless avatar
    Mortfiles Mortfiles är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    94
    rel=nofollow hittar du bara på sidan med alla länkar som öppnas i en referer.org generard sida om du väljer att aktivera den tjänsten. På din hemsida hittar du inga nofollow attribut på länkarna så dom fungerar som dom ska.

  6. #6
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  7. #7
    Mortfiless avatar
    Mortfiles Mortfiles är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    94
    Som sagt...om du aktiverar den funktionen så får du upp en sida med alla länkar där länkarna har nofollow, men inte på din egen sida:
    httpx://www.mortfiles.se/blog/stackars-babben/

    se källan
    Senast redigerat av whyld den 2007-07-15 klockan 11:22.

  8. #8
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]
    Senast redigerat av Tina Isola den 2007-07-07 klockan 16:21.

  9. #9
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  10. #10
    Mortfiless avatar
    Mortfiles Mortfiles är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    94
    Citat Ursprungligen postat av ponting
    Jag har över 100 refer.org och alla är No follow = NO,NADA +Inget pr och det är nått som intrersserar dom flesta här på seo forurm......Jag håller på att ta bort refer.org allt eftersom detger nada och noll P.R!!
    Alla som du har på den sidan har länk till din sida och någon har klickat genom den länken till din sida. För dig betyder det länkar in, men om du inte har referals upplagda på din sida tjänar dom ingenting på det, vilket tar bort syftet lite med referer.org. Den sidan som visar alla referals är ju inte din och det skulle bli lite skevt om när man länkar till en medlem i referal.org så får man både en länk på medlemmens sida och på referal.org.

    Referal.org ger dig en indikation på vilka som länkar till olika delar av din hemsida och en möjlighet till automatiskt länkbyte. För dom som länkar till dig så ger referal.org en länk tillbaka, utan rel=nofollow, på din hemsida om dom faller innom den marginal av referals som du anger i koden, annars om dom ger mindre trafik hamnar dom utaför listan på hemsidan och finns enbart på den sammanställning som finns hos referal.org och då får man en rel=nofollow automatiskt. Detta för att dom länkar som ger mest trafik ska få största fördelarna.

    Har jag hamnat på en tjejblogtop? Vilken kan det vara? Som manlig lesbian kanske jag förtjänar hedersplats isåfall?

  11. #11
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  12. #12
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  13. #13
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  14. #14
    Mortfiless avatar
    Mortfiles Mortfiles är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    94
    Om du inte använder det aktivt för att få inlänkar är det mest ögongodis för besökare, men om du ger det lite uppmärksamhet och får folk att länka till dig just för länkutbytet ska du se att det ger resultat. Om du har 100-200 inlänkar efter 8 år så verkar det som om det inte fungerar så bra för dig för jag har ett 20-tal efter bara en vecka och då är det bara bloggen som lagts ut...

    Jag antar att du har uppdaterat koden efter 11/22/06 eftersom koden ändrades då?

    Jag är mycket nyfiken på hur du har använt referer.org i marknadsföringssyfte och vilket gensvar du har fått eftersom jag bara börjat nysta i referer.org och en veteran med 8 år på nacken har en hel del erfarenhet gissar jag

    oj. du hann med flera poster medans jag skrev detta

    som jag förstått det fungerar referer.org som ett tracking system där dom noterar vilka sidor som skickat en besökare och sedan ser efter om det finns en länk på den sidan till din. Om det finns en länk läggs den länken till den sidans länklista som sedan skrivs ut på sidan beroende på hur mycket trafik som skickats genom den länken. Finns det ingen länk riktat åt ditt håll läggs ingen länk till, så enbart länkar som går åt både hållen läggs till.

    Jag har aktiverat länkräkning så jag kan se antal besökare som kommit genom varje enskild länk och det fungerar fint, även om det tar en faslig tid ibland innan nya länkträffar kommer upp.

    Jag ser ingen anledning till varför en sökmotor skulle tycka illa om referer.org, men du får gärna utveckla hur du tänker i det fallet. Hade det varit negativt tvivlar jag på att IDG med flera skulla använda twingly som är en liknande tjänst?
    Senast redigerat av Mortfiles den 2007-07-07 klockan 20:27.

  15. #15
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  16. #16
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  17. #17
    Mortfiless avatar
    Mortfiles Mortfiles är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    94
    Tjosan i flöjten vad det rasar in länkar
    referer fungerar fin fint så vitt jag kan se och länkutytet rullar på automatiskt. Smidigt och ganska roligt att leka med

  18. #18
    Hjalmars avatar
    Hjalmar Hjalmar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Jonsered, Göteborg
    Inlägg
    559
    Jag hller på med en svensk motsvarande tjänst där man kan ställa in sånt här själv. Stay tuned for the revolution. It will not be televised.
    Tidningar.nu - Beställ tidningar

  19. #19
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  20. #20
    Mortfiless avatar
    Mortfiles Mortfiles är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    94
    Finns inga nofollow ponting, kika själv får du se
    httpx://www.mortfiles.se/blog/

    Längst ner på vänster sida hittar du referer.org och dom är alla fina och goda

    Hjalmar: Låter intressant, hör av dig när det är på gång
    Senast redigerat av whyld den 2007-07-15 klockan 11:21. Anledning: Avlänkat enligt forumets regler

  21. #21
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  22. #22
    Mortfiless avatar
    Mortfiles Mortfiles är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    94
    Så då gissar jag att du inte vill ha någon länk tillbaka heller?

  23. #23
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  24. #24
    Mortfiless avatar
    Mortfiles Mortfiles är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    94
    Då är det bara att slita sig från datorn och gå ut och grabba en

    Kan glatt meddela att på 10 dagar har det blivit 82 inlänkar registrerade på bloggen

  25. #25
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  26. #26
    lunarmyss avatar
    lunarmys lunarmys är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Lite överallt
    Inlägg
    17
    Tillåt mig kasta mig rakt in!

    Jag kanske är vilse, men sidan hämtar ju javascript ifrån referer.org och mig veterligen så är det ingen sökmotor som hämtar OCH kör javascript.

    Så kontentan är att referer.org kan vara intressant (och bra), men det ger knappast något ifrån ett SEO-point of view.

  27. #27
    Sundream Estates avatar
    Sundream Estate Sundream Estate är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Marbella, Spanien
    Inlägg
    170
    Inte så lätt här.....Dom enda lediga är: en som sitter på kåken för våltäckt och den andra lediga har inte sett en tvål på dom senaste tre åren...........Svårt att upptäcka om nån turist är ledig!...............
    Tina, du är i fel del av världen. Här nere kryllar det av lediga kvinnor. (och männ för din del). Sälj hästarna och flytta till Kanarieöarna (jag tror det var där du hade en lya ochså)

  28. #28
    Kinnes avatar
    Kinne Kinne är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Kinne
    Inlägg
    6
    Citat Ursprungligen postat av lunarmys
    Så kontentan är att referer.org kan vara intressant (och bra), men det ger knappast något ifrån ett SEO-point of view.
    Jag tycker det verkar intressant ur ett SEO-perspektiv. Man får riktiga ingående länkar men ger bara JavaScript länkar tillbaks (som sökmotorerna inte ser). Det är väl toppen för SEO? Mycket ingående, inget utgående. Eller har jag missat något?

  29. #29
    Hjalmars avatar
    Hjalmar Hjalmar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Jonsered, Göteborg
    Inlägg
    559
    Det är toppen kinne, men vem vill länka till dig för att få en tillbakalänk som inte är på riktigt?
    Tidningar.nu - Beställ tidningar

  30. #30
    Kinnes avatar
    Kinne Kinne är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Kinne
    Inlägg
    6
    Länken är ju på riktigt för dem som inte bryr sig om SEO. Den genererar ju trafik, så det är klart att den har ett värde ändå.

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Pagerank script - Automatiska förfrågningar
    Av Magnus-SEO i forum PageRank
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-05-11, 01:13
  2. lyrix.se söker relevanta länkbyten
    Av jake i forum Länkbyten
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-02-23, 16:00
  3. Satsa allt på startsidan vid länkbyten?
    Av dakire i forum Optimering
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-02-05, 06:45
  4. Information om länkbyten
    Av David Nilsson i forum Länkbyten
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-29, 10:59
  5. Länkbyten med PR4-sida
    Av jesper_ekerling i forum Länkbyten
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-10-07, 23:47