Resultat 1 till 5 av 5

Gratis [skript typ]design - Hur mycket är det värt?

  1. #1
    Mortfiless avatar
    Mortfiles Mortfiles är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    94
    Jag har planer på att lägga ut en del gratis skins till diverse skript, men tanken slog mig att varför inte erbjuda ett unikt designat skin som någon sedan i sin tur kan ge bort och på så sätt få naturliga inlänkar. Frågan är hur mycket skulle någonting sådant vara värt?

    Utan att skryta allt för mycket så är mina designer ganska åtråvärda och jag har ett gott rykte i bland annat Invision Power Board communities som är den målgrupp jag fokuserar mig på mest, så jag vill tro att en design skulle bli åtråvärd, speciellt om jag hjälper till att marknadsföra om det gäller IPB.

    Så frågan är om jag skulle sälja en sådan tjänst vad är rimligt att ta för säg WordPress tema, forum skin och kanske ett skin till CubeCart/osCommerce eller liknade?

  2. #2
    Björns avatar
    Björn Björn är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    301
    Om det är bra och då menar jag top of the line, och till nån av de mer använda som saknar bra gratis mer eller mindre, tex osc. Så är det värt rätt mkt. Räkna 600kr per h det tatt dig att göra det?. Samt lite till. Mer än så är svårt att ta, då man som köpare lika gärna kan göra det på beställnig. Jag tror att det bästa du kan göra är att skapa en separat sida på egen domän, lägga upp dem där under gpl eller nåt. Kräva en tillbakalänk i footern om man använder det, och lägga ett par google adsense på den. Du kommer då tjäna in x2 vad du kan debitera någon för det inom ett år, + att du får länkkraft.

    //b

  3. #3
    Feldons avatar
    Feldon Feldon är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    458
    Hmm intressant val av rubrik på tråden med ordet gratis och sedan undra hur mycket du kan ta betalt för det XD

    Aja för min del så är det inte värt något alls då jag inte faller i din målgrupp.

    Men eftersom det är ett SEO forum skulle jag snarare säga att du får värdera varje site som skulle utnyttja dina designer och de som har hög pr och avhandlar ett område du behöver lite boost i så kan du ju göra ett länkbyte av det. Ni får den här designen men då vill jag ha design-länk till mitt företag och en redaktionell-länk till den här sidan och den bör se ut så här [insert good link].

    Men då ska ju siten vara ett bra ställe att få en länk ifrån, annars ska man ju ta cash

  4. #4
    Mortfiless avatar
    Mortfiles Mortfiles är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    94
    Låt mig ge ett exempel:

    Jag gör ett forum skin till VBulletin, samma typ av forum som används här, till SEO-Forum.se. Forum skinnet används på forumet, eller som en del av forumet med annonseringen att om man vill kan man ladda ner designen och använda på sitt eget forum gratis.

    100 personer laddar ner forum skinnet och lägger upp på sina forum. På varje sida, varje post, varje tråd på dessa forum ligger nu en länk tillbaka till SEO-Forum.se och innom 3 månader har SEO-Forum.se 30.000 länkar tillbaka (räknar med små forum med 300 topics i genomsnitt).

    Att sälja för 600:-/timme fungerar om jag skulle sälja ett unikt forum skin till enskild kund (jag tar 7500:-/forum design), men för att ge någon återförsäljar rättigheter skulle jag begära betydligt mer. Dels för att genom återförsäljar rättigheter kan man enkelt ta 500:- eller så och sälja 100 forum skins och då tjänar jag inte direkt någonting på att ge bort något som jag kan tjäna betydligt mer på själv....
    Senast redigerat av Mortfiles den 2007-07-08 klockan 13:34.

  5. #5
    Mortfiless avatar
    Mortfiles Mortfiles är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    94
    Ingen som tror det kan vara intressant med ett par hundra inlänkar till valfri sida?

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)