Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 61 till 90 av 133

Carcasherdotcom Seocontest

  1. #61
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Jag hade:
    http://marknad.wordpress.com
    , nerstängd av Wordpress sedan någon timme innan 18.

    Så det känns som de är ganska på kring carcasherdotcom secontest länkar. Var dumt att säga något om den innan ärendet blev löst med Wordpress.

    Det krävdes mycket mer än jag hade räknat med för att lösa det faktiskt. Förhandlande fram och tillbaka under flera timmar via e-post. Jag är tvungen att ta bort länkarna till din sida Agaton.

    Men eftersom de finns som rekommenderade länkar i nättidningens artikel kommer de att dyka upp i vårt forum. Jag vill att alla ska kunna diskutera alla sökmotorvänliga länkar. Jag tror det kan vara ett bra sätt att bygga ett community på. Ge inflytande över allt mer.

    I slutet krävdes det att jag hotade med att ta bort våra högtrafiksbloggar för att vi skulle nå ett gemensamt samförstånd som var tilltalande och bra för båda.

    Egentligen hade det varit perfekt att få den nerstängd av Wordpress just nu. Det var en prototyp för ett nytt koncept och en nerstängning hade på flera sätt kunnat driva trafik till en ny och tydligare paketering där man gjort allt så mycket bättre.

    Tråkigt nog hade det i verkligheten blivit för krävande just nu. Det känns inte som det finns tid för att ta fram en bra grafiskprofil och göra allt s***t jobb. Wordpress är dessutom guld.

    Det man som ny blogg får Wordpress by default är dessutom värt riktigt mycket tror jag.
    Senast redigerat av hans99 den 2006-09-17 klockan 22:01.

  2. #62
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    På svenska google är inte det så konstigt. Expressen och Aftonbladets domäner är ju rejält inarbetade.

  3. #63
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av agaton
    På svenska google är inte det så konstigt. Expressen och Aftonbladets domäner är ju rejält inarbetade.
    Men det var ju lite intressant att hans Wordpress bloggar spöade Aftonbladet. Jag tror att Wordpress går riktigt fint tillsammans med Google.

    Hur går det förresten för dig i tävlingen Agaton?

  4. #64
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Wordpress går underbart!

  5. #65
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av agaton
    Wordpress går underbart!
    Ända problemet för mig är att jag inte lyckats stänga av SSL. Jag skulle optimalt vilja ha den på för inloggningen, men inte köra SSL medan jag editerar.

    Jag kör ju trots allt utan hårddisk från CD vilket normalt blir väldigt snabbt genom att det mesta ligger i RAM-minnet. Men just SSL verkar kräva en hel del läsningar från CD-skivan.

  6. #66
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    419
    Tjena alla, Ville bara presentera mig so ny här på forumet. Är ganska ny men har lyckats helt om med en del siter som ligger högt rankade.

    Fråga, är det viktigt att man blir rankad hört i googles antal hits, ju mer hits ju svårare att hamna högt, men ju längre fras desto enklare att bli specifik i träffen...???

    Fundera lite på den och ge mig ett bra svar...

    Michael

  7. #67
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av spagetti
    Tjena alla, Ville bara presentera mig so ny här på forumet. Är ganska ny men har lyckats helt om med en del siter som ligger högt rankade.

    Fråga, är det viktigt att man blir rankad hört i googles antal hits, ju mer hits ju svårare att hamna högt, men ju längre fras desto enklare att bli specifik i träffen...???

    Fundera lite på den och ge mig ett bra svar...

    Michael
    Antal personer som söker på ett sökord bör nog ofta vara en indikation på hur svårt ett sökord är, men det behöver naturligtvis inte alltid vara fallet.

    Jag kom ihåg att Jim tipsade om ett nyckelord associerat med mobiltelefon som tydligen var stort men relativt enkelt att komma högt i.

    Sedan kan i alla fall inte jag utesluta att antal sökningar som ett nyckelord har kan påverka Googles algoritm/tillståndsmaskin eller vad man nu kan kalla det. Det verkar väl ganska troligt att algoritmen jobbar mer med stora nyckelord?

  8. #68
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    419
    Ok Hans, jag menade inte enskilt ord utan en sökfras, mitt exempel är

    creative business and communication solutions

    som ger följande resutat i www.google.com från Grekland där jag befinner mig.
    http://www.google.com/search?sourcei...tion+solutions

    Results 1 - 10 of about 31,400,000 for creative business and communication solutions. (0.50 seconds)

    siten jag pratar om är # 3 www.mozaik.com

    men jag frågar igen om det är relevant att slå ihop orden och från den vikten i sig göra ett rankingresultat elelr dela upp orden och sedan skapa resultatet...

    34 miljoner träffar verkar ju sjukt om det nu handlar om svar på antal sidor om detta och ligga på en 3e plats...

    Skiljer man på om sidorna har alla dessa termer eller är det ett svar som google tar fram på alla sidor som har någon av de söktermer jag skrivit in..

    Michael

  9. #69
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Alltså ju längre en kombination ju mindre subset skapas. Om du är en del av det nya subset som skapats kan din position öka om du är en del av det. Vår erfarenhet är att din relativa position i det i mindre subset som skapas inte försämras.

    Vad som inkluderas i ett sådant subset verkar beslutas för det mesta av sökmotorn genom syntatisk analys av texten på sidan, men inte uteslutande.

    Vi är t.ex. rankade både på enskilda nyckelord och kombinationer av nyckelord som inte existerar överhuvudtaget på vår sajt. Orsaken är inte av de har funnits och sedan tagits bort utan att de används i ankartext från länkar som folk gör själva.

    Det är logiskt genom att framför allt Google, i teorin i alla fall framför allt, är intresserade av hur andra än sajten själva beskriver sig själva.

    Jag ville i alla fall tidigare kunna upptäcka dem så att man ibland kan ta en diskussion kring hur de väljer ankartexten, t.ex. när de stavar grovt fel. Men i princip struntar jag numera helt i frågan eftersom sökmotorerna numera verkar titta mer på hur vi själva länkar materialet än vad som gäller för de flesta externa sajter med kanske 10 - 20 undantag.

    Kombinationssökningar i övrigt är en fantastisk tillgång. Det är mycket lättare att se vad informationssökaren egentligen letar efter när de använder kombinationssökningar och det är därigenom lätt att införa förbättringar och få en förståelse av läsaren.

    Dessutom verkar kombinationssökaren generellt kunna mer om området och är mer benägen att peka ut brister och möjligheter till förbättringar. Jag gissar att den som kombinationssöker är mer internet van och har sökt och läst mycket på området.

    Jg föredrar att smeta upp ut page ranking på ett större material och ta fler kombinationssökningar än att försöka ranka högt på ett fåtal nyckelord. Just för att få mer feedback från läsarna.

    Din sajt verkar förövrigt död.

  10. #70
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    419
    tack Hans, ja densiten är inte väldigt optimerad vi bygger om och profilerar om oss en gnutta. SEO har för mig blivit något som drivit mig mycket på senare tid.

    En del siter har jag lyckats bra med men jag känner att det finns så jäkla mycket där ute som jag inte har koll på och måste lära mig mer. Jag anser dock att XHTML /CSS inte hjälper mycket idag för att få en sida rankad högre, gamla siter med html 4.0 ligger kvar och jäset på gammal vana, har jag fel?

    Är seobook en bra bok? jag har läst ganska bra böcker från redaktionen-se.se men dom är gamla nu känner jag när google hela tiden tar nya grepp... och jag måste hänga med...

    Jag har siter som inte är döda med, om du söker på frilans designer eller frilans webbdesigner hittar du mig rankad etta så jag e inte helt bakom bommen serru. www.michaelpersson.com eller hur

    tips på litteratur i ämnet önskas

    Michael

  11. #71
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Själv arbetar jag inte alls med "SEO". Folk har börjat sätta SEO ekvivalent med att sälja länkar vilket vi inte gör.

    SEO för oss var att sträva ett verksamhetssystem där artiklar utvecklas med hög läsarbet för både människor och sökmotorer, och där en viss marknadsföring är en del av utvecklingsprocessen, t.ex. genom att skribenten hittar en bra sajt där respektive sajt kan kvalitetskontrollera varandra och ge en länkrekommendation.

    Jag tänker skapa ett eget begrepp istället så att man slipper baggaget och besvär med andras personers mer olämpliga definitioner.

  12. #72
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Kring Google känns det förresten som att man typiskt gör fel tre gånger i rad och tar fyra steg bakåt för att sedan lära sig något och ta fem steg framåt.

  13. #73
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    419
    Har ni testat googles nya webmaster tools? www.google.com/webmaster/

  14. #74
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av spagetti
    Har ni testat googles nya webmaster tools? www.google.com/webmaster/
    Jag tittade på det men brydde mig inte mer. Känns helt irrelevant för oss. Precis som Analytics känns det som det är konstruerats för Google-cargo-cults-sidor, d.v.s. sidor optimerade för Adsense. Inte för att jag generellt har något emot dem. De seriösa med bra information och användbara tjänster fyller sin funktion.

    Jag menar den här sörjan site-maps... En lång lista med portalens alla sidor. Hallo! Det kunde jag lika gärna göra med en html-fil. Dessutom är det bättre för en stor sajt att låta den interna länkningen peka ut material så att man får en naturlig prioritet.

    Det hade kunnat vara en intressant med ett XML-format som beskriver den varje sida utifrån den interna länkningen och tvärtom. Det hade faktiskt kunnat varit väldigt användbart.

    Analytics... Man hoppas att det ska bli bättre någon gång men inte. För oss ser det ut som det har svårt att hantera peakar i antal besökare och att det kanske finns ett race-condition som skalar med antal sidor som du har.

    Snabbt och gratis är det i alla fall vilket minst sagt är ett stort pluss och fortfarande är det tillräckligt för att vi ska fortsätta att använda det.

  15. #75
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    419
    Google är ju det jag siktar på att få ranking av eftersom det är där mina kunders besökare finns, någon relevant kontroll måste man ju göra även om tävlingar verkar lite för mycket.

    DMOZ sägs ju vara en stor del av rankingresultat men jag kan inte lista mina siter där sedan ett par månader, vet inte vad som händer men dom verkar borta elelr fyllda. Yahoo, Altavista och andra siter ska tydligen använda deras regsiter för att ge resultat direkt därifrån...

    Google analytics vet jag inte idag om jag har nytta av, testar gärna allt för att förvissa mig om vad jag tycker fungerar, jag använder dock statcounter för statistic och gillar deras värden som jag tycker ger ganska korrekta värden.

    OM man optimerar för användarna har man nått långt, det är ju dom som ska hitta och hitta rätt så att säga.

    Tjoo

  16. #76
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Jag älskade statcounter, men ibland transient gjorde det sidladdningar slött. Det kanske förbättras om man faktiskt betalar för deras tjänster, men gratis smakar alltid bättre

    Och som jag i alla skulle vilja se det ska tjänsteleverantörer vara glada och tacksamma om publister väljer att använda deras tjänster eller flyttar in content i deras miljö. Förhoppningsvis är vi också där om ett par år.

    Dessutom tror jag att om betydelsen av content fortsätter att växa kan siter med bra content ta betalt av sökmotorerna för att tillåta dem att spindla deras data. Faktiskt ser vi lite av den utvecklingen redan. Google har t.ex. gått med att betala pengar till en grupp av nyhetsbyråer för att de ska tillåta Google att använda deras nyheter i Google News.

    Men hela frågan om Google och deras relation till publister är en "diskussion" som närmast kan jämföras med ett minfält för båda parterna. För publisterna handlar det om synlighet nu med mindre intäkter kontra potentiella större intäkter.

    För Google handlar det om att bygga vidare på sin framgång. Det är ju trots allt så att Googke, trots sin enorma framgång inom några begränsade områden, är tydligt svagare inom andra området än flera konkurrenter som respektive har betydligt starkare communities.

    Google har Analytics, Toolbar och Gmail medan t.ex. Yahoo har Flickr, del.iciou.us, Yahoo 360 (flopp?) m.m. Google har inget stort community som genererar hög kvalitativ taggning respektive content. De har istället satsat på mer analytiska tjänster.

    Ett stort material med relevant taggning under egen kontroll som t.ex. Flickr! kan bli en enorm styrka för Yahoo oavsett om vi diskuterar sökmotornsresultat eller affärsverksamheten i sin helhet.

    Båda vägarna kan visa sig framgångsrika, men det kan innebära att Google kommer bli mer beroende av exklusivt externt kvalitativt material med kraftfull och korrekt taggning av data, länkar, bilder och händelser.
    Senast redigerat av hans99 den 2006-09-19 klockan 15:57.

  17. #77
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Idag kom Marcus Westberg upp på förstaplatsen i Carcasherdotcom Seocontest igen! Verkligen kul att se honom i topp, det får man verkligen säga! Helt klart en av Sveriges bästa SEO:s!

    Nu tycker jag vi får hjälpa honom hålla förstaplatsen! Ge honom massa länkar så att han kan hålla förstaplatsen! Tävlingen slutar ju 31 december så det är ju inte så långt kvar... Visst vore det roligt om en svensk vann?

    Och den enda svensken som i dagsläget har riktigt bra chans till det är ju Marcus. Nu måste vi hjälpa honom vinna! Det är ju liksom ingen konkurrens, eftersom i princip ingen annan svensk har möjligheten.

    Hjälp till nu så att vi får en Svensk segrare i den störta SEO-tävlingen efter V7ndotcom elursrebmem!
    Senast redigerat av Anton Johansson den 2006-11-05 klockan 23:20.

  18. #78
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    419
    Kul För Marcus, Jag skulle dock inte be om hjälp med en sån kunskap som Marcus utan låta det hela bero på ren kunskap och hans erfarenhet. Har han klara sig tills nu så lär han klara sig utan oss tills tävlingen slut. Det m[ste vara roligare att klara sig själv än att få konstgjord andning när det inte behövs... bara min lilla åsikt...

    Jag förfrågade om länkar till Marcus för en dryg månad sedan, fick aldrig några email svar eller backlinks tillbaka så jag tycker nog han får sköta sina förehavanden själv...

    Så de så

    Michael
    Senast redigerat av baggelin den 2006-11-06 klockan 11:27.

  19. #79
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Riktigt kul och hoppas att han behåller den positionen.

    Men, jag tror nog att de andra som ligger tätt efter gör allt i sin makt för att få hjälp med nya inlänkar bara för att komma upp ett par pinnhål.

    GRATTIS MARKUS!
    behöver du hjälp med inlänkar kan jag ge dig 2 st med PR 4. PM:a i såfall ...

    cya,
    /PatrikB

  20. #80
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    533
    Citat Ursprungligen postat av spagetti

    Jag förfrågade om länkar till Marcus för en dryg månad sedan, fick aldrig några email svar eller backlinks tillbaka så jag tycker nog han får sköta sina förehavanden själv...

    Så de så

    Michael
    Hej! Jag försöker alltid vara en sån som alltid svarar på mail mm
    Tydligen så missade jag ditt
    Sorry!


    BTW... jag kommer skriva en tacklista sen i .cc bloggen med länkar till alla som hjälpt mig i tävlingen Tävlingssidan kanske blir en PR 6
    Jobbar på Bråth.se - Min blogg

  21. #81
    Nikke Lindqvists avatar
    Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm, Sverige
    Inlägg
    643
    Du har ytterligare ett par stödlänkar från mig nu. Inlägget på förstasidan från N!kkes Index lär ligga kvar tävlingstiden ut.

    Heja Marcus!

  22. #82
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    533
    Grymt Nikke!

    Jag bjuder på en påse gott & blandat när du kommer förbi kontoret nästa gång

    Tacksam
    Jobbar på Bråth.se - Min blogg

  23. #83
    whylds avatar
    whyld whyld är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Åstorp, Skåne
    Inlägg
    277
    Okej, här kommer en tillfällig länk till din tävlingssida som jag har kvar tävlingen ut. Ligger på en PR3-sida (enligt de flesta datacenter).
    Lycka till i tävlingen!

    Jag skickar även ett PM så du vet var

  24. #84
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    533
    Citat Ursprungligen postat av whyld
    Okej, här kommer en tillfällig länk till din tävlingssida som jag har kvar tävlingen ut. Ligger på en PR3-sida (enligt de flesta datacenter).
    Lycka till i tävlingen!

    Jag skickar även ett PM så du vet var
    Tackar

    Det är uppskattat
    Jobbar på Bråth.se - Min blogg

  25. #85
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    533
    Nu är det bara en en och en halv månad kvar av Carcasherdotcom Seocontest och jag pendlar fortfarande mellan första och andra plats!

    För en vecka sen beslutade jag mig att skänka massvis med pengar till välgörenhet om jag vinner! För att läsa mer om just det se min post: seo tävling för välgörenhet.

    Om jag vinner! så är jag den första svensk att vinna en SEO-tävling av den här digniteten samt att totalt $1000 kommer gå till välgörenhet om allt går som det ska!

    Så jag ber er! kära medlemmar på seo.forum.se att länka till min tävlingssida carcasherdotcomseocontest.cc som ni också finner i min signatur.
    Ankar texten skall vara: "Carcasherdotcom Seocontest"

    Alla som länkar till mig får länkar från både min tävlingssida samt marcuswestberg.se och även i min katalog + lite extra länkar från andra sidor! efter tävlingen slutat vare sig jag vinner eller inte.
    Nu har ni chansen att bidra till något stort då detta snart avgörs (1á Jan)...

    Ett flertal journalister från kända svenska tidningar har kontaktat mig angående tävlingen och det kommer bli skriverier både här och där om jag vinner..... Läs mer här

    Tack så mycket i förhand! Jag har redan noterat vilka som länkat till mig och hoppas det blir fler nu framöver!

    MVH / Marcus Westberg

    P.s Tack till alla som redan hjälpt till! I listan finns "Jim Westergren" "Nikke Lindqvist" "Anton Johansson" "Jerka" m.f.l!
    alla ni som inte är omnämda ovan kommer ändå få ett par PR 5-6 länkar till era sidor som tack för erat stöd...

    Jag kommer skriva en stor tacklista sen (på ett flertal sidor jag äger) och era länkar på den kommer influera eran rank garanterat!
    Jobbar på Bråth.se - Min blogg

  26. #86
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Extra länk till dig upplagd här.

    Hoppas du vinner!

    PS: Ha inte samma otur som jag, lol.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  27. #87
    Sneakys avatar
    Sneaky Sneaky är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    17
    Har länkat till dig från
    bilder-nu.com - PR5 dmozreggad.
    stubinen.se - PR4.
    RoligaBilder.org - länksidan, PR3 (PR4 live).

    Lycka till!

  28. #88
    mclords avatar
    mclord mclord är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    14
    Snubblade in i denna post och har nu lagt en länk på vår hemsida (PR3-4) swecommerce.com

    Lycka till!

  29. #89
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    533
    Tack Jim, Sneaky och mclord.
    Mycket uppskattat!
    Har dessutom fått några 100 pr 3-5 länkar från min Israeliska vän! så nu är det inte omöjligt att jag vinner.
    Jobbar på Bråth.se - Min blogg

  30. #90
    mshjelms avatar
    mshjelm mshjelm är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    13
    Länk upplagd på Butiksdatabasen. Lycka till i slutspurten!

Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)