Resultat 1 till 4 av 4

4000 inlänkar, men ej indexerad i Google

  1. #1
    Gustavs avatar
    Gustav Gustav är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    171
    Nu sitter jag här och kliar mig i huvudet. Jag har blivit ombedd att göra ett mindre konsultjobb för en e-butik. Jag har inte tackat ja till jobbet ännu, eftersom det tangerar vad jag anser vara oetiskt (butiken säljer naturläkemedel).

    I vilket fall så gjorde jag precis en liten snabb analys av webbsidan. Resultatet var ganska märkligt.

    Toolbaren visar PR 2
    Yahoo visar drygt 4000 inlänkar
    Google visar 2 inlänkar.

    Domänen finns överhuvudtaget inte med i Googles index.

    info:wwx.domän.tld ger ingen träff
    site:wwx.domän.tld ger ingen träff
    link:wwx.domän.tld ger två träffar

    Med tanke på att domänen är ganska gammal och att den har inlänkar (gamla inlänkar) så kan jag inte förklara varför domänen inte är indexerad överhuvudtaget. Min första tanke var att domänen kanske blivit bannad. Dock så förstår jag då inte varför den i så fall visar PR 2 samt två tillbakalänkar med link:wwx.domän.tld.

    Kan det vara så att domänen blivit bannad efter förra PR-exporten till toolbaren?

    Finns det någon som varit med om liknande fenomen tidigare och som har en alternativ förklaring? Det är vanligt att Google tappar lite undersidor ur sitt index ibland, men inte hela webbplatser...

  2. #2
    ställans avatar
    ställan ställan är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    114
    Lite basic frågor bara...

    Domänen har inte varit nere eller oregistrerad?

    Finns den under en annan toppdomän? Dup.Cont. se/com/nu etc?

    Är sidan "värd" att vara i index?

    Men PR 2 med 4000 inlänkar låter ganska lustigt? Endast skräplänkar eller? isf länkspam vilket kan leda till bestraffning, men vet inte om jag sett det leda till total banning...

    Kan även tillägga att en av mina sidor med lite "lägre" kvalitet fick typ 900/1100 sidor bortkasstade från index, men nu en vecka senare är det 600 indexerade sidor och verkar öka... Inte riktigt relaterat till ditt problem, men relaterat kanske, Google is up to something...

  3. #3
    Gustavs avatar
    Gustav Gustav är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    171
    Mysteriet är löst och avklarat. Jag kommer att få sitta i skamvrån med dumstrut på huvudet. I min förvirring missade jag nämligen följande metatagg:

    <meta name="robots" content="none">

    Jag kan bara sucka åt mig själv. Det blir mindre jobb och mer sömn för mig i framtiden

    Vill även tacka Webguide som via PM påpekade att jag kanske borde kolla källkoden lite mer noga.

    Suck, suck, suck...

  4. #4
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Lund
    Inlägg
    387
    Svårt att säga bara så här och att dessutom inte ha tillgång till domänen. Jag har själv aldrig lyckats bli utslängd men jag känner till ett fall där någon blev och det berodde på titlarna var exakt likadana på alla sidor även om content skiljde sig till en viss del. Han hade dessutom fler inlänkar än detta. Ändring av titlarna medförde indexering igen.

    Försök leta efter uppenbara fel som absolut inte får göra, hittar du inget så är ju frågan om du vill ta på dig jobbet?

    Edit: Jaha så enkelt kan det vara
    Köp länkar - Säljer permanenta länkar

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-09-13, 21:49
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-05, 18:35
  3. Google Analytics och inlänkar
    Av seattlegrunge i forum Länkbygge
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-24, 20:00
  4. Inlänkar & Google
    Av Anders Granström i forum Google
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-02-11, 19:34
  5. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-08, 10:51