Resultat 1 till 2 av 2

Webguerilla "attackerar" Jim i radion.

  1. #1
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Vasastan, STHLM
    Inlägg
    231
    Satt just och lyssnade på det nyaste avsnittet av SEO rockstars. Två av de framstående SEO-proffsen på andra sidan atlanten hade några kommentarer om linkjuice.net där Webguerrilla (Greg Boser) får kredden för den uppfunna termen linkjuice.

    Det intressanta i denna kommentar var deras reaktion på det hela eftersom domännamet nu nämdes i radion och att flertalet Google-anställda lyssnar frekvent på programmet. Deras teori var att de sidor som googleanställda kan snappa upp med lite fördjupad research skulle bli föremål för ett straff i form av att inte kunna skicka vidare PR.

    Inte mycket till attack, men det ska bli intressant att se om den så kallade hyposten "all publicitet är bra publicitet" håller. Dessutom gissar jag att de flesta här i forumet har någon form av sammarbete med domäner som kan bli föremål för observation av googles grupp.

    Jim det har verkligen börjat bubbla runt dig på sistone, först Wall street journal, sedan bloggad i SEOmoz och nu Webmasterradio.FM. Vem vet vad som kommer näst.
    Senast redigerat av Webmoney den 2006-03-24 klockan 18:49.
    Webmoney.se (ny blogg) | MarketingLab (Consulting)

  2. #2
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Hehe. Har hört ett par shows men inte på sistone. Denna nu var inte särskilt givande ...

    Jodå, jag känner till risken. Dock är jag en duva jämfört med vissa andra. Vissa hävdar även att network som till exempel textlinkbrokers.com är infiltrerat av Google staff för detta syfte. Tror de enda sidor i farozonen är mina två engelska kataloger. Men tror inte de bryr sig om de sidor som är PR 6 eller mindre.

    Jim det har verkligen börjat bubbla runt dig på sistone, först Wall street journal, sedan bloggad i SEOmoz och nu Webmasterradio.FM. Vem vet vad som kommer näst.


    Det kommer en artikel om mig i nästa nummer av InternetWorld och om något speciellt händer går jag till media angående ett visst SEO företag ...
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)